#1
|
|||
|
|||
Corrado met probleempje
Hallo,
Ik ben Annemiek en ben sinds ongeveer een maand trotse eigenaar van een mooie rode Corrado G60 uit '89. Alleen nou begon ie van de week een beetje raar te doen.... Benzineverbruik 1e paar minuten na start volgens MFA 28l per 100km. Dit wordt langzaam lager tot normaal verbruik. Klopt dit???? Auto slaat bij warme motor af als je afremt, maar komt zelf ook weer bij. Geeft zelf gas tot ongeveer 3000 toeren. Vaak tijdens het rijden geeft ie ook zelf gas bij op het moment dat je de koppeling intrapt. Kent iemand dit en wat is het probleem? Gewoon even een kort maar krachtig antwoord zodat ik weet waar ik kan gaan zoeken. Groetjes Annemiek |
#2
|
||||
|
||||
hallo en welkom op het forum
Ik weet niet of het een probleem is maar mijn 16v deed dat ook, eerste een vrij hoog verbruik aangeven en dan zakken. Kan me alleen niet herinneren of ik het ooit opgelost had Jou andere probleem lijkt mij iets meer ernstigs.... hoe loopt ie stationair?
__________________
Quote:
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt Old enough to know better, young enough to not give a f**k
|
#3
|
||||
|
||||
Hoog verbruik is normaal bij koude motor --> hij spuit meer brandstof in. Dit deden zowel mijn gti 16v als mijn gti 8v. Je andere probleem lijkt me eerder in de richting van stationairregelklep, een keer reinigen kan helpen. Dit zou echter alleen verklaren waarom hij bijna afslaat bij het intrappen van de koppeling...
__________________
Corrado G60 1991 Last edited by cabrio82er : 11-03-2008 at 17:48. |
#4
|
||||
|
||||
Dat van dat verbruik is normaal de mijne gaf wel eens 60L per 100 km aan de eerste minuten moet je niet te veel naar kijken . Het andere probleem wat je hebt lijkt me erger lijkt of er iets blijft hangen.
__________________
Golf4 1.8 Golf GTI Pirelli bj 83 |
#5
|
|||
|
|||
Bij normaal rijgedrag en een warmere motor verbruikt ie zo'n 8l per 100km. Valt wel mee dus.
Zal is kijken of die klep blijft hangen. Nog een vraag, ik heb nu wel zo'n G60 maar hoe voelt zo'n G60 eigenlijk aan? Ik heb nou niet het idee dat ie echt snel is, heeft wel voldoende druk..... |
#6
|
||||
|
||||
Allereerst welkom!
Ben benieuwd naar foto's van je bolide! Zijn geen gekke kwalen hoor. Rij je meteen weg na het starten, of sta je nog even stil? Als je stil staat gaat je liters/km snel omhoog namelijk. (je rijd niet, maar de motor verbruikt toch brandstof) Het zagende stationair toerental heeft de mijne ook, voornamelijk als ie koud is. Je kunt de stationair regelklep eens reinigen, die zit bovenop je motorblok (ziet er uit als een metalen pijpje zitten wat slangen aan en aan de rechterkant een stekker (uit m'n hoofd)) en is eenvoudig los te nemen. Bij mij hielp dit nix, en ik hoor veel verhalen van anderen die ook "last" hebben van het zagende toerental. Ik zelf stoor me er steeds minder aan.
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
welkom op het forum. mijn ervaring met mijn G40 is dat je de power pas voelt als je het pedaal 3/4 of helemaal indrukt. dan wil die echt wel vooruit! weet niet of je vorige auto een snelle is geweest? je went snel aan een snellere auto. grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#8
|
||||
|
||||
Welkom!
je noemt meerdere kwaaltjes, er kan een verband zijn maar dat hoeft niet. Inderdaad de stappenmotor reinigen kan het euvel schommelen stationair toerental. het vebruik bij net gestarte koude motor moet je niet naar kijken, dit is puur fictief. pas bij warme motor ( bedrijfstemperatuur ) kun je een globale indicatie krijgen van het verbruik, maar de board computer is ook niet 100% accuraat. en je hebt het over gebrek aan vermogen, maar wel voldoende laaddruk. hoe weet je dat zeker???? lees ook het topic eens over de weetjes van de g60, hier staat ook een truc beschreven hoe je de laadruk kunt aflezen op je MFA display, controleer dit eens. heb je een originele onverbeunde auto, of zijn er al een paar hobbyisten met halfords tuning aan het werk geweest? Het euvel kanvarieren in een lekkende turbo slang, defecte g lader, sensortje, tank je wel netjes super??? we horen het wel, ik blijf t topic volgen, groeten!
__________________
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. |
#9
|
|||
|
|||
Trucje met de MFA gedaan, mits die klopt natuurlijk.
Ik ga er vanuit dat dit een onverbeunde auto is (en ook blijft). Netjes alle bonnen erbij tot zeker 4 jaar terug, niet verlaagd, geen gebrul, G-lader 2x revisie gehad, niet in gerookt, wel wat roest hier en daar, maar voor z'n leeftijd mag ik niet klagen. Ik tank alleen niet netjes super nee.... deed de vorige eigenaar ook niet. Dus als het erg is dan is het leed al geleden natuurlijk. By the way, iemand nog interesse in een redelijke Scirocco? 1.6, niks bijzonders, wel motorblok en bak revisie gehad. Ik hoor het wel... |
#10
|
||||
|
||||
Scirocco hebben we altijd interesse in!
Maar ik heb een van de meest voor de hand liggende opties nog altijd niet voorbij zien komen: ergens een vacuum lekkage? Dat beinvloedt je MFA indicaties (werken ook op vacuum) en ook zeker het stationair lopen van de auto.
__________________
Quote:
|
#11
|
||||
|
||||
Ik denk dat de nullast schakelaar op de gasklep niet werkt. Ik heb dit nu een paar keer meegemaakt. En verder wat Stijn al aangeeft: Vacuum lekkage of valse lucht (kapotte inlaat pakking o.i.d.)
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo Last edited by Ron21 : 12-03-2008 at 14:59. |
#12
|
||||
|
||||
In een standaard G60 hoeft toch geen super???
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#13
|
||||
|
||||
Men zegt dat het beter is super te tanken. Iets meer vermogen en minder pingelen. Ikzelf tank gewoon 95 en nooit ergens last van gehad. Op het tankklepje staat trouwens ook dat je gewoon 95 kan tanken, en die duitsers zullen het heus wel weten toch?
Als ik bovenstaande lees denk ik ook niet dat het al teveel is wat je G60 mankeerd. Ik zou eens beginnen met de meest simpele dingen zoals bougies (schrik niet wat die dingen kosten overigens) kabels, rotor en verdeelkap. Hier zijn ze best gevoelig voor, en zeker de verkeerde bougies! Verder de vacuumslangetjes en STK controleren. Is het hiermee niet opgelost kan het een sensorprobleem zijn. Wat je vermogen aangaat begint een G60 pas echt lekker te lopen na 3000 toeren. Blijf je daar beneden dan merk je niet zo heel veel van de lader. Mijn mfa vertrouw ik voor geen ene meter, ik heb al verbruikswaarden gezien van 35 liter per 100 km tot ongeveer 1 op 20......
__________________
VW Corrado 1989 Zilvergrijs, origineel Mazda RX-7 1988 Rood, niet helemaal origineel meer |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Naar mijn mening kun je als je een stevige rijder het beste super tanken maja dat is een mening. Inderdaad zoals iedereen al aangeeft, vacuum lekjes, rotor, verdeelkap bougies, de standaard dingetjes. deze eerst eens ( laten??? ) controleren. En wat die scirocco betreft, Foto's!!!! Je bent nog nieuwe hier dus ik zal je ff voorberijden: WE ZIJN FOTOGEIL ( zowel van je corrado als de scirocco indien mogenlijk )
__________________
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
helemaal mee eens, en gooi en paar van je zelf ook op...doet het altijd goed
__________________
Quote:
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt Old enough to know better, young enough to not give a f**k
|
#16
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Nou is het af te lezen verbruik op zo`n MFA niet heel betrouwbaar maar 8 liter per 100 km vindt ik wel heel erg zuinig ! Als de G-lader net gereviseerd is moet ie gewoon gaan als de feuerwehr !! en een verbruik van 1 op 10 gemiddeld is denk ik meer realistisch Kijk eens wat je gereden hebt op een volle tank en wat je daarna tankt |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Och de hormonen komen ook weer los.. Nu zal ze helemaal zin hebben om zichzelf hier te kijk te zetten....
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#19
|
|||
|
|||
Ik heb geprobeerd foto's te uploaden, maar niet gelukt. Net iets meer verstand van auto's denk ik
Ga eerst wel is dat met de klep uitproberen, want stationair loopt ie prima. Het is alleen op het moment dat je afremt, dus gas loslaat en ontkoppelt, dan geeft ie zelf gas bij. 8 liter kan wel hoor, met mijn rijstijl, rij echt als een oma als ie koud is, ben als de dood dat ik die g-lader aan stront rij. In de vr6 heb ik geen moeite om het gas in te trappen, gaat iets minder snel kapot.... Die temperatuur is ook lastig, moet 90 graden zijn voor die g-lader, als ik het goed begrijp, maar die auto wordt met geen mogelijkheid warmer dan 82 graden, das ook leuk. Maar goed, foto's lukken dus niet, hoe werkt dat? |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
he de moraalridder is ook wakker joh is een geintje, moet ook kunnen toch???? enfin weer on-topic: je hebt ook nog een vr6? wat voor? ook een corrado of is dit een golf? best een leuk wagenpark heb je dan voor de deur staan! wat betreft foto's plaatsen moet je ff met de search optie zoeken, er is een topic met een compleet stappenplan hoe foto's te plaatsen.
__________________
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. |