Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-02-2008, 15:49
Soumensch's Avatar
Soumensch Soumensch is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 467
Default Golf GTI maart '94 bokt rond de 2500tpm

Hoe vaker ik in mijn golf rij hoe meer ik me ga ergeren.

Hij bokt vanaf 2000 tot ongeveer 2600tpm. (bij het optrekken en vooral in de 4e en 5e versnelling) Vooral als hij koud is doet hij dat erg. Als hij warm is doet hij het nog steeds, alleen wat minder erg.

Ik heb de bougiekabels en de verdelerkap vervangen. Ook heb ik het gasklephuis schoogemaakt en de 'sigaar' (rode pijl) schoongemaakt.

Wat kan het nu zijn? Of kan ik beter naar de VW garage gaan?


Reply With Quote
  #2  
Old 06-02-2008, 16:39
Soumensch's Avatar
Soumensch Soumensch is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 467
Default

VAndaag maar eens in de 'vervangen' verdelerkap gekeken. Zat helemaal witte aanslag in. Heb dit weggerabt en hij loopt al en stuk beter.

Maar hoe kan hij nu al witte anslag hebben. Hij zit er ongeveer 2 maanden in??
Reply With Quote
  #3  
Old 06-02-2008, 16:41
Ferry24's Avatar
Ferry24 Ferry24 is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 773
Default

vocht?
__________________
Rachistorie
Reply With Quote
  #4  
Old 14-02-2008, 21:37
Soumensch's Avatar
Soumensch Soumensch is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 467
Default

Een week geleden heb ik de puntjes in de verderkap schoongekrabt (zat corrosie op).. vandaag zat er al weer witte corrosie op. Hoe kan dit nu alweer? heb ik dan de verkeerde verdelerkap of rotor?? of kan het komen door kleine stukjes te rijden??
Reply With Quote
  #5  
Old 14-02-2008, 22:12
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Quote:
Originally Posted by Ferry24
vocht?


__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #6  
Old 15-02-2008, 15:47
Soumensch's Avatar
Soumensch Soumensch is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 467
Default

nee... hij is helemaal kurkdroog.. zitten ook geen scheuren in.

Misschien is de ruimte tussen de rotor en de puntjes in de verdelerkap te groot. Rotor is niet vervangen, misschien is die versleten.
Reply With Quote
  #7  
Old 15-02-2008, 18:26
Soumensch's Avatar
Soumensch Soumensch is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 467
Default

Quote:
Originally Posted by Soumensch
nee... hij is helemaal kurkdroog.. zitten ook geen scheuren in.

Misschien is de ruimte tussen de rotor en de puntjes in de verdelerkap te groot. Rotor is niet vervangen, misschien is die versleten.


Net een nieuwe rotor en verdelerkap gehaald. Ze waren bijde flink gesleten. Hierdoor kon er makkelijk corrosie ontstaan. Bij de nieuwe gaan de 2 delen net langs elkaar en kan er niet zo corrosie komen. Ook gelijk maar ingspoten dat er geen vocht meer bij kan
Reply With Quote
  #8  
Old 17-02-2008, 19:33
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Send a message via MSN to Wolgast
Default

En nu?? beter geworden???
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96
2010- ????; Berlingo HDi '02
Project: Golf I Cabrio '86
Reply With Quote
  #9  
Old 17-02-2008, 20:45
Soumensch's Avatar
Soumensch Soumensch is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 467
Default

Quote:
Originally Posted by Wolgast
En nu?? beter geworden???


Ja... loopt weer lekker nu. Wil nog wel nieuwe bougies. en misschien chippen
Reply With Quote
  #10  
Old 25-02-2008, 18:51
Soumensch's Avatar
Soumensch Soumensch is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 467
Default

Vandaag nieuwe bougies erin gezet. Ook een nieuwe verdelerkap en rotor vorige week. Deze heeft nu alweer witte corrosie erin zitten. Alleen waar de rotor langs de pinnetjes draait.

Maar even langs volkswagen gegaan. En verteld dat hij iedere week gaat stotteren. En dat er dan corrosie in de verdelerkap zit. VOlgens hun kan hij hierdoor niet gaan stotteren.. er staat zoveel stroom op en dat gaat ook door vuil heen. Volgens hun ligt het aan de bougiekabels.

Dus de bougiekabels bekeken. Ze gaan er veels te makkelijk op en af. Volgens mij zijn de bougiekabels ook de diep. De bougie steekt ongeveer 45mm uit het blok en de bougiekabel is 50mm diep. Hier een schets:



Kan ik die 5mm van de huls afzagen? of moet ik nieuwe ''goede'' kabels??
Reply With Quote
  #11  
Old 26-02-2008, 17:18
atmosphere's Avatar
atmosphere atmosphere is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 36
Default

ik zou voor nieuwe kabels gaan
en als ie blijft bokken ff je ontsteking goed laten zetten kan iets verkeerd staan
Reply With Quote
  #12  
Old 27-02-2008, 22:51
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Send a message via MSN to Wolgast
Default


He, ff Off-Topic
Zie dat je uit Dronten komt!!!
Heb zelf (voordat ik emigreerde) 23 jaar in Biddinghuizen gewoond. Zou misschien kunnen dat we elkaar kennen.....

Nu weer ff On Topic;

Zou ook voor een setje nieuwe kabels gaan. Zagen is niet echt een optie naar mijn idee.
Ben je gelijk van het gezeur af. Heb hetzelfde gehad met mijn Golf II GTI destijds. Na een verdelerkap + rotor en bougies en ontstekingsmdule vervangen te hebben. Bleek het aan de kabels te liggen.... Zijn de kabels stug en hard, dan vervangen!
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96
2010- ????; Berlingo HDi '02
Project: Golf I Cabrio '86

Last edited by Wolgast : 27-02-2008 at 22:54.
Reply With Quote
  #13  
Old 29-02-2008, 16:54
Soumensch's Avatar
Soumensch Soumensch is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 467
Default

Heb er nieuwe kabels op zitten en hij bokt nog steeds even hard. Had paar dagen geleden de verdelerkap schoongekrabt.. na 60km rijden zat weer die corrosie erin. We zitten nu te denken aan de bobine.. gaan hem binnenkort doormeten. Vandaag 120km gereden, hoe langer ik reed, hoe meer hij ging bokken.
Reply With Quote
  #14  
Old 29-02-2008, 16:57
Soumensch's Avatar
Soumensch Soumensch is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 467
Default

ALs de ontsteking net iets verkeerd staat dan rijd ie toch altijd slecht en niet bij een bapaald toerental bij het optrekken?
Reply With Quote
  #15  
Old 01-03-2008, 17:29
Soumensch's Avatar
Soumensch Soumensch is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 467
Default

Vandaag druk geweest met de gti. Eerst de bobine doorgemeten, is helemaal okee. Daarna de auto aan de computer gezet, geen een storing. Daarna een gassen test gedaan.. alles okee. Als laatst een nieuwe temperatuursensor er op gezet. misschien gaat ie nu beter.
Reply With Quote
  #16  
Old 01-03-2008, 17:30
Soumensch's Avatar
Soumensch Soumensch is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 467
Default

[QUOTE=Wolgast]
He, ff Off-Topic
Zie dat je uit Dronten komt!!!
Heb zelf (voordat ik emigreerde) 23 jaar in Biddinghuizen gewoond. Zou misschien kunnen dat we elkaar kennen.....

Misschien wel. Denk het niet.. ik ken geen mensen uit biddinghuizen. Oja ben 20 en woon heel me leven in dronten
Reply With Quote
  #17  
Old 04-03-2008, 21:51
Soumensch's Avatar
Soumensch Soumensch is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 467
Default

de nieuwe temperatuursensor helpt ook niet ... heeft nou niemand een GTI met 2E blok die ook t zelfde probleem heeft als mij??
Reply With Quote
  #18  
Old 05-03-2008, 13:31
OuwePolo OuwePolo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 29
Default

Mijn polo bokt ook als de ontsteking verkeerd staat, lekker doortrekken is er dan echt niet bij... Na een nieuwe afstelling, van krukas tot rotor, doet ie het weer prima. En het is niet eens zo moeilijk.
Reply With Quote
  #19  
Old 05-03-2008, 15:00
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Heeft de motor een luchtmassameter?

Zo ja, dan kan het zijn dat de weerstandsbaan hierin smerig is en geen mooi vloeiende weerstandswaarde heeft.
Heb dat ook eens gehad, na schoonmaken was het weg.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #20  
Old 05-03-2008, 16:25
Soumensch's Avatar
Soumensch Soumensch is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 467
Default

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
Heeft de motor een luchtmassameter?

Zo ja, dan kan het zijn dat de weerstandsbaan hierin smerig is en geen mooi vloeiende weerstandswaarde heeft.
Heb dat ook eens gehad, na schoonmaken was het weg.


Ik zal dat eens gaan controleren
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum