Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-03-2008, 17:27
marving60's Avatar
marving60 marving60 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 296
Default foto's achterzijde td blok

zoals de titel u verteld: Ik ben op zoek naar wat fototjes van achterkanten van td blokjes.
ik heb er nog niet veel verstand van en wil graag weten wat nouw de voorpijp is en wat nou een downpipe is.

Who tell's me?

Alvast bedankt!!!
Greetz
Reply With Quote
  #2  
Old 12-03-2008, 19:53
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

dat is een makkelijk antwoord ,het zijn allebei dezelfde dingen !

De downpipe is het eerste deel wat vanf de turbo naar beneden gaat .
Een voorpijp is dus ook het eerste deel ,maar dan vanf het spruitstuk ,en deze benaming word vaak gebruikt voor auto's zonder turbo .

Hier even een foto van mijn downpipe , deze word dus rechtstreeks op de turbo gemonteerd




de oude (originele) en de nieuwe (RVS)
van mijn TD blokje
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #3  
Old 13-03-2008, 08:20
marving60's Avatar
marving60 marving60 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 296
Default

Thanks!!!
dat is alvast heel duidelijk.
volgende vraag onderdelen als blowof valve, en dumpvalve. Wat houd dit dan in?

En ik lees veel over opschroeven van de turbo (druk verhogen)
hoe moet ik me dat voorstellen? zit er een schroef op de turbo die je open draait, en dan heb je meer druk?

alvast bedankt!!!

Greetzzzz
Reply With Quote
  #4  
Old 13-03-2008, 10:11
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

De BOV (Blow off valve) zit op de inlaat spruitstukken van de 1600 en sommige 1900 TD's. Deze klep is een beveiliging. Mocht de turbo te veel druk op bouwen, dan blaast deze klep het af. Je kan deze afstellen door het boutje dat erop zit verder in te draaien, of volledig te verwijderen en er dop voor in de plaats te zetten.

Dumpvalve is volgens mij iets van een benzine blok. ER zit namelijk geen gasklep op een diesel.

Wastegate zit op de turbo (in of extern) die lucht af blaast als hij te veel druk op bouwt. Deze kan je afstellen waardoor de turbo hogere drukken gaat draaien.

Turbo druk is wel afhankelijk van de hoeveelheid ingespoten diesel
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #5  
Old 30-03-2008, 11:15
Krazzdaggoe Krazzdaggoe is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 22
Default

je kan ook beetje met je dieselpomp spelen.. voor meer inspuiting ik heb een GOlf 2 1.6 TD uit 1990 en hij haalt 200 :O met GPS
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum