![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo,
Heb al diverse pagina's door gezocht maar kan niet echt een antwoord vinden op mijn vraag Ben sinds gister trotse bezitter van een Golf 1 Gti met een 16v kr scirocco motor welke van de zomer weer rijdbaar gemaakt word nu wil ik graag van die k jetronic af nu kan ik voor het vertrouwde digi 1 gaan waar ik al diverse mee draaiend heb gemaakt maar vind dat niet echt wat voor een mk1 horen carburateurs op in mijn ogen - webers is leuk maar vind 4 van die losse motorfiets carburateurs vele malen dikker staan Aangezien hiervoor nog niks is aangeschaft en ik eigenlijk gelijk goed van start wil dus de vraag wat zijn de beste carburateurs voor een 16v kr welke goed zijn af te stellen goed lopen icm met wilde nokken as (evt ervaringen hoeveel graden e.d.?) en macaroni uitlaat 4-2-1 met bijpassende uitlaat - motor bewerkingen laat ik nog even voor wat het is flowen en compressie verhogen zullen als alles goed gaat ook wel gebeuren - en als ze redelijk makkelijk te vinden zijn over het algemeen zijn goede dingen altijd moeilijk te vinden dus graag de tussen weg hehe - en wat er meer bij komt kijken spruitstukken e.d zie me zelf eigenlijk wel een spruitstuk maken tig las app tot mijn beschikking in vrienden kring kan ik makkelijk flensen laten maken - mocht iemand een complete set vinden bied maar aan altijd mooi - en zijn er verdere aanpassingen nodig lees veel over ontsteking zoja waar moet deze op afgesteld worden heb strobo lamp dus komt goed alvast bedankt |
#2
|
||||
|
||||
![]() dat is een beetje vreemd allebei dezelfde username...
|
#3
|
||||
|
||||
![]() hehe
jij hebt er een spatie tussen of _ on topic |
#4
|
||||
|
||||
![]() Ik rij met 40 mm keihin van een kawasaki zzr op een 1600cc PL moter in mn auto voor ter apel en bevalt me goed. Spruitstuk heb ik zelf gemaakt is niet zo moeilijk de middelste 2 zijn gewoon recht en de buitensten moet je iets schuin naar binnen zetten. Ik heb gewoon de computer eraf gehaald er rijd met 28 graden vast voor ontsteking. Afstellen is ook niet zo moeilijk. Het is wel belangrijk dat ze synchroon staan dus even een vacuum aansluitingen op je spruitstuk maken. De sproeiers heb ik gedaan met een setje sproeier boortjes. En er liggen een paar ringetjes onder de gasnaalden. Groeten Niels
|
#5
|
||||
|
||||
![]() OKé hier kan ik wat mee,
Nu hoor ik zelf steeds dat 40mm te klein is voor een 16v ga ervan uit dat PL ook beter 45mm kan gebruiken Maar vraag me af welke motor 45ers heeft als je kijkt dat een 1600 zzr al 40mm heeft en met wat voor dikte/grootte sproeier rij je nu? Heb je evt ook foto's hiervan? alvast bedankt |
#6
|
||||
|
||||
![]() wat je gehoord hebt is de maten van Dellorto/webers. Daar plaats je nog losse venturi's in, iets wat bij CV carbs niet kan (motorcarbs).
Met motorfietscarbs kan je goed af met 40mm carbs. Middels de sproeiers/naalden regel je de carbs af op de motor.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#7
|
||||
|
||||
![]() oke, klinkt al wat beter
welke motor fietsen hebben 40mm cabr had al gezocht op die cabr nog niet echt wat gevonden al zie ik nu dat ik de tekst van niles verkeerd gelezen heb dacht het het een kawasakie 1600cc maar hij heeft een 1600cc 16v pl voor de cross snap nu ter apel ook weer hehe |
#8
|
||||
|
||||
![]() Grotere (race)motoren;
Suzuki GSX1100, Kawasaki GPX1100 en dat soort types. Bij een motorsloop betaal je vaak niet zoveel voor een setje carbs.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#9
|
|||
|
|||
![]() kreeg een tijdje terug een setje cbr1000 carbs aangeboden voor 30 euro en die zijn ook 40mm zover ik weet. Had ik het maar gedaan want nu heb ik ook een kr
|
#10
|
||||
|
||||
![]() mooi heb ik een lijstje om af te zoeken thanks
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Het is weliswaar Engels en gaat over Opel, maar dit is toch wel een heel interessant linkje over motorfiets carbs:
http://www.totalvauxhall.co.uk/reso...4.tech60697.pdf |
#12
|
||||
|
||||
![]() Zoek even op ITB Dennis, dat is veel mooier. Kun je mooi met DTA en 4 injectoren rijden. Lijkt wel een beetje op carburateurs
![]() En uiteindelijke, als je het goed doet, een veel mooier eindresultaat. |
#13
|
||||
|
||||
![]() prijs is alleen 10x zo hoog
![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Appels en eieren Arne
![]() Ik heb nog wel een set 38'ers, maar dat is aan de krappe kant voor een KR.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#15
|
||||
|
||||
![]() haha ITB
niet echt haalbaar voor mij stop dat geld liever in de resto van de mk1 en de mk3 tdi en setje 38ers kun je overal krijgen voor een appel en een ei haha @ arne bedankt voor de link zal ff kijken daar |
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
eieren? peren ![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]() Mocht je nog meer info willen; op het forum van www.clubgti.co.uk (http://clubgti.co.uk/forum/) zijn er best wel een paar die er mee rijden. Is soms ook weleens een compleet setje te koop.
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]()
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#19
|
|||
|
|||
![]() .
Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 19:39. |
#20
|
||||
|
||||
![]() yamaha r1 hebben ook 40mm carbs
|