|
||||
|
||||
Digifiz probleem
Heej,
Heb een Digifiz in mijn type 2, en die valt de hele tijd uit. Als ie het doet werkt verder alles. Nu heb ik er ook nog 1 waar de snelheid niet van werkt. Ben in het bezit van alle schema's en kleurcodes ed. Weet iemand of dat de "chipjes" op de printplaat over te solderen zijn?? Of heeft iemand ervaring met dit probleem Of moet ik gewoon alles solderingen opnieuw doen? Hoop dat jullie iets weten
|
||||
|
||||
valt de digifiz willekeurig uit of meestal als je door een keul of zo rijd. als hij steeds uitvalt als de auto veel beweegt, zal er wel een los contact in zitten. dan alle kabels kijken of ze goed vastzitten en anders de print doorsolderen.
|
||||
|
||||
Of eens controleren op kabelbreuk.
|
||||
|
||||
heeft geen kabelbreuk want als ik mijn digifiz eraan hang werkt ie wel gewoon.
|
||||
|
||||
dus hij valt ook uit als de auto gewoon stilstaat? of heb je dat rijdend getest met jou digifiz?
grtz.
|
|||
|
|||
kan ze wel repareren als ze tijdens het rijden uitvallen
90% van de gevallen het zelfde probleem pb maar voor meer info |
|
||||
|
||||
snelheid heb ik ook gehad, bleek de stekker op de baksensor te zijn...
als de hele digifiz uitvalt lijkt het idd op een los contact of een massaprobleem, suces met vinden
|
|||
|
|||
heb er al 20 gerepareerd met het zelfde probleem
chippies over solderen werkt niet daar verniel je hem alleen maar mee heb je er 1 met of zonder haasje bel me anders maar na 1800 uur op 06-46047890 Last edited by frankvr6 : 02-03-2008 at 23:04. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
huibertje weet je dat nu nog niet
witte kap aan de achter zijde er af daar staat op de printplaat een haasje of wel een konijn met lange oren en niet van chokolade als je die hebt is ie te maken |
|
||||
|
||||
staat bij de skinnmeister (roland) er wel op heb ik gezien
viel me meteen op toen we de witte kap eraf haalde.
|
|||
|
|||
nou kom maar langs kun je op wachten kost 50 euro kan op maandag en woensdag
|
|
||||
|
||||
Bedankt voor de reacties, hij valt ook uit als er niet mee gereden wordt.
Het is idd geen kabelbreuk, en er staat een haasje op. @ Frank ik bel vanavond ff.
|
||||
|
||||
Als je de print eruit hebt moet je kijken rechts onder één van de halogeen lampjes. Daar ziiten 2 weerstandjes waarvan er altijd 1 loszit of vaak al verdwenen is. Even opnieuw solderen en alles werkt weer.
Snelheidssignaal kan de pulsgever zijn. Doordat de stekkeraansluiting rechtop staat blijft er vocht in staan en rotten de aansluitingen weg zowel van de stekker als van de sensor op de bak. Succes
|
||||
|
||||
ligt niet aan de puls gever want dan zou die het bij alle klokken moeten doen.
als we mijn klok aansluiten werkt alles.