#1
|
||||
|
||||
Verlagen
Hey mensen,
Wil graag mijn auto gaan verlagen, heb natuurlijk al wel een aantal vw'tjes verlaagd. Maar heb toch telkens een vraag, bij mijn vorige auto wilde ik goed laag gaan dus heb ik de bumpstops ingekort. Nu met mijn golf 2 wil ik weer goed laag gaan, heb mijn schroefset nu op het laagst staan(ligt op de stops) en het staat mij nog niet echt aan, straks met de 15 inch 7J velgen wil ik nog wat meer zakken. Nu kan ik wel weer de stops gaan inkorten en dat doe ik ook als het volgende niet kan, mijn vraag is: Als je de kleinere veren die op de schroefset gemonteerd zijn verwijdert kun je de auto dan lager schoeven? (onderste veren bedoel ik) Alsvast bedankt, Gr siem
__________________
VAGH Audi a4 Avant 1.8T '03 ? |
#2
|
||||
|
||||
lees dit topic maar even door: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=42795
|
#3
|
||||
|
||||
Dat topic heb ik ook al doorgelezen, zit met het probleem dat mijn tec-tuning setje van SKG nu voor op het laagste ligt. Rij nog met 13" standaart velgen met bandenmaat 70 hoog.
Mocht ik binnen korte termijn mijn wielen binnen krijgen, dan wil ik uiteraard de auto strak op de banden/velgen leggen, dus verder verlagen. Bij mijn vorige golf heb ik bij het setje van supersport de bumpstops vlink ingekort. Is dit de beste oplossing? Groetjes siem
__________________
VAGH Audi a4 Avant 1.8T '03 ? |
#4
|
|||
|
|||
Als jij je hulpveren ertussen uit haalt zak je nog een heel eind.
Ik reed toen ik er 15inch onder had ook zonder hulpveren met de schroefset op het laagst,hij stond toen zo, Dat was met 165-50-15 om 7j,foto's zijn miss. niet zo duidelijk maar toen stond ie goed laag voor 15 inch Succes ermee! |
#5
|
||||
|
||||
dank u,
krijg zelf 15" 7J met 185-45...
__________________
VAGH Audi a4 Avant 1.8T '03 ? |
#6
|
|||
|
|||
daar kun je ook wel aardig laag mee (Y)
|
#7
|
||||
|
||||
Zoals je in mijn topic misschien hebt kunnen lezen, schiet je met het verwijderen van de hulpveren niet echt heel veel op.
Als je nu, met hulpveren er tussen, al op de bumpstops ligt, zal dat niet veranderen als je die hulpveren er tussen uit haalt. Het probleem wat ik had toen ik de hulpveren er tussen uit had + de bumpstops had ingekort, was dat ik op het einde van m'n schokdempers zat. Daar zat dus 0,0 vering in, en dat is gewoon doodeng in de bochten als daar een hobbeltje in zit. Ik heb nu gewoon een flinterdun bumpstopje er tussen zitten, met de hulpveren er tussen, en het zooitje tot het einde van de schroefdraad gedraaid. Het geheel ligt nu net iets hoger als zonder de hulpveren, maar het veert nu tenminste nog wel een beetje. Het grootste obstakel zit iig in je bumpstops, die maken nu gewoon uit hoe laag je kunt. Die dus gewoon inkorten, en kijken hoe laag je komt met de hulpveren er nog tussen. |
#8
|
||||
|
||||
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, mijn ex golf 1 had ook geen veerweg of demperweg meer. Ik reed wel lekker laag maar een hobbel in de bocht en ik stuiterde zo naar de berm
Denk dat ik het net zoals bij mijn golf 3 doe, de stops flink inkorten. Mocht dit niet baten dan zoek ik wel een andere manier. Ben niet vies van stuiteren dus
__________________
VAGH Audi a4 Avant 1.8T '03 ? |
#9
|
|||
|
|||
Nou mijn ervaring is,ookal lig je al op de bumpstops,nog zak je een eind als je de hullpveren ertussen uit haalt,ik wel iig
|
#10
|
||||
|
||||
Als je echt niet laag genoeg kunt dan zit je eigenlijk al vast aan andere veren monteren en dus wel je hulpveer behouden. Maar daarnaast wel je dempers inkorten.
|
#11
|
||||
|
||||
Met de bumpstops inkorten kom je al een eind, bij mijn golf 3
kwam ik daardoor toch zeker 1 tot 2cm lager. Mijn golf 1 had geen hulpveren meer, en ook geen bumpstops. Hiervoor inplaats waren er stalen plaatjes gemonteerd die de werking van de stops over moesten nemen. Knetter stug dus
__________________
VAGH Audi a4 Avant 1.8T '03 ? |