#1
|
|||
|
|||
RDW keuring Vraag!!
Heb gisteren een MK II 1.8i CL syncro gekocht .
Deze komt uit duitsland maar is nog niet ingevoerd. Nu is de uitlaat in een niet al te beste staat,met name de kat die waarschijnlijk is leeggehaald, tenminste zo klinkt ie. De einddemper is lek dus die is ook aan vervanging toe. Als ik nu een nieuwe einddemper monteer, en laat hem invoeren komt ie dan met die lege kat door de rdw keuring?? Of moet er een nieuwe kat tussen, en is dat voor een 91er syncro nog te koop?? Heeft iemand hier ervaring mee |
#2
|
||||
|
||||
Allereerst: Nice!
met of zonder trekhaak? Einddemper vervangen, katalysator laten zitten. Invoeren ZONDER apk keuring. Er zijn voor personenautos 2 types invoer keuringen: 1, simpel, zonder APK: - chassisnummer, motorcode en papieren check. Klaar. 2, simpel, maar iets uitgebreider want met APK. - chassisnummer, motorcode, papieren check en een normale, volledige APK. (niet extra streng ofzo (fabels), maar gewoon een APK keuring). Nou ben ik niet helemaal 100% zeker, maar ik meen dat, als je kiest voor optie 2, de auto NIET ingevoerd wordt als ie niet APK goedgekeurd wordt.. Bij de simpele uitvoering heb je de grootste kans dat ie gewoon door de invoerkeuring komt, en moet je bij je eigen garage de APK keuring laten uitvoeren. Wat is het belangrijkste verschil dan, zul je zeggen? Bij de RDW keuren ze alleen; bij jouw eigen garage wil de monteur wellicht wel even dat lampje vervangen, die aanlopende rem linksachter even gangbaar maken en als het nodig is, de motor afstellen zodat deze aan de emissieeisen voldoet. Bij de RDW keuren ze dus gewoon alleen. Dat is geen matennaaierij of eikelbijterij ofzo (denk dat een lampje vervangen nog wel mogelijk is) , maar ze voeren gewoon per definitie geen reparaties uit. "Iets stuk? Volgende keer beter" Maar goed, dan nog even de theorie: volgens mij is een geregelde kat ( u9 ) in 1991 nog niet verplicht, en dus zou de motor met de niet meer werkende kat nog wel aan z'n emissie-eisen kunnen voldoen. Vanaf ( ik meen 1993) is een kat verplicht en zijn de emissie-eisen ook iets scherper geworden: Zonder werkende kat kom je dan zo goed als zeker niet aan de juiste waarden.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#3
|
|||
|
|||
Ben er ook zeker errug blij mee en JAAAA er zit een trekhaak op
Hoezo vraag je dat eigenlijk??? Nou dat van die keuring is een opluchting zeg bedankt voor de info shampoo |
#4
|
|||
|
|||
Om hier even op in te haken, Ik weet niet hoelang mijn kat het nog uithoud en zit eraan te denken deze te vervangen voor een kat-vervanger.
Kan ik dan nog aan de juiste emissiewaarden voldoen?
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V |
#5
|
||||
|
||||
@luukGTI : Ligt eraan wat voor auto je hebt he?
@veerzes: Trekhaak, check het maximum aanhangergewicht t.o.v. standaard 2wd golf... scheelt 300 kg... dat is (voor mij) het verschil tussen net wel en net niet een autoambulance kunnen trekken.. en dat is vaak ook de reden dat een duitser een syncro koopt: rijdt zoveel makkelijker weg met een caravan/aanhanger/boottrailer als je 4wd hebt..
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#6
|
|||
|
|||
idd niet bij de rdw station keuren maar ergens anders.. die mensen bij de rdw hebben meestal een steekje los in hun hoofd:S persoonlijk denk ik dat ze gewoon net zo lang zoeken tot ze iets gevonden hebben waar ze hem op af kunnen keuren..
|
#7
|
|||
|
|||
Is het dan niet handig om er nu eerst een snelblok in te lepelen, even terug naar duitsland door de tuf en dan invoeren in nederland
|
#8
|
||||
|
||||
Je hoeft niet naar de TüV als je een origineel geleverde motor er in hangt. Als je een auto op bouwt waar typegoedkeuring voor is gegeven dan zit je goed.
De Jetta en de Golf zijn beide type 19E (VW interne code). Ik weet het niet zeker, maar een syncro uitvoering van die model is volgens mij nog steeds eenzelfde type (19E dus). Als je er een G60 in hangt en de remmerij e.d. ook aanpast dan moet je dat wel op kenteken kunnen krijgen, zonder die dure test. Enige is dus dat je geen geplakte ruit hebt en dat je daardoor dus gewoon Golf Syncro oid op je kenteken krijgt en geen G60. Bij vermogen bijvoorbeeld wel weer 117 kW. Of dit helemaal klopt weet ik niet zeker, maar iets waar een typegoedkeuring van bestaat kunnen ze moeilijk als speciaal geval behandelen -> dure keuring is dan dus niet nodig. |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
118KW |
#10
|
|||
|
|||
@ Sjampoo:
Ik heb een Golf 2 GTI 8V uit 89.......
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V |
#11
|
|||
|
|||
En als je er een 20VT in gaat hangen daar is geen type goedkeuring voor afgegeven.
|
#12
|
||||
|
||||
Dan moet je natuurlijk een one-off keuring doen, waar dik voor betaald moet worden (als je dat eerst in Duitsland wilt doen, kan dat natuurlijk, maar voor de kosten en moeilijkheid maakt dat niks uit. Volgens mij zijn ze in DL zelfs nog strenger, vanwege het feit dat alle delen TÃœV gutachten moeten hebben).
|