|
||||
|
||||
waar nog onbeperkt op de autobahn?
Hallo,
Zondag ga ik naar VW Fanatics Water & Air in Dinxperlo... Nu wil ik graag een stukje Duitsland in om even over de Autobahn te blazen... Maar nu is mijn vraag: waar kan je nog onbeperkte snelheid rijden in Duitsland? En dan het liefste wel een beetje in de buurt van de Nederlandse grens... Wie-o-wie kan mij dat vertellen?
|
|||
|
|||
Overal waar het aangegeven staat, en dat is nog op vrij veel plekken.. Je moet alleen om de zoveel kilometer weer terug naar 120, 80 of zelfs 50 (ze zijn daar vrij veel aan het werken)
|
|
||||
|
||||
de kwaliteit van de weg is daar ook niet echt super te noemen
|
|
||||
|
||||
op de 31 kun je nog een stuk volgas geven..
|
|
||||
|
||||
en de A3? weet iemand of daar stukken zijn waar je onbeperkt kan?
|
||||
|
||||
Lekker belangrijk: ander rij je toch gewoon een stukje om?
Meeste snelwegen in Duitsland zijn begrenst in snelheid rond de steden, en in de avond/nacht uren; larmschutz ( geluidsoverlast-reducering) ( 6-10 )
|
|
||||
|
||||
Op de 30 ook nog, vorige week nog 250 gereden
|
|||
|
|||
Quote:
Wat Hajee zegt. Op de E31 nog wel een heel stuk. In het begin wel zeer slecht wegdek. Later wordt het wel beter.
|
||||
|
||||
Voor degene die dichtbij willen blijven:
A73 Venlo-Nijmegen of viceversa, Gennep-Köln aanhouden, dan kom je op de A77 deze gaat duitsland in en dat is direct zonder snelheidslimiet. Ik geloof iets van 30-40km Duitsland in niet. Op dit moment de eerste 4 km wegwerkzaamheden!!! 1 tip: Als er een beperking geldt, rij dan ook de maximale snelheid. De duitse Polizei gaat altijd op de stukken staan waar de veiligheid in gedrang is. (wegwerkzaamheden ed)
|
||||
|
||||
laat ik toevallig aan die weg wonen |
|
||||
|
||||
de E31 is ook gelijk over de grens en loopt van Bottrop naar Emden, en het mooiste is, ook weer terug!
|
|
||||
|
||||
Quote:
Daar raasde me 2 weken terug nog een Mclaren Merc voorbij (met zeker 200+).
|
||||
|
||||
Quote:
als we naar Essen rijden nemen we die weg ook altijd met de polo G40, maar heel veel stukken zijn de weg zo slecht, dat ik er nog maar maximaal 120 a 130 km/h rijdt. grtz.
|
||||
|
||||
vorig jaar ging ik ook naar deze meeting met de Golf I G60.
Volgens de GPS ging ik toen 242 km/p.u. Ik had nog wel een beetje gas over. hihihihi |
|
||||
|
||||
als je de grens bij arnhem over gaat kun je tot de afslag rees gewoon vollgas...
viel spass... |
|
||||
|
||||
let alleen wel even op deze zogenaamde onbegrensde stukken snelweg dat je boven de 130 km/h niet meer verzekerd bent als je brokken maakt.
tenminste die regel geldt toch op die stukken zo? grtz.
|
||||
|
||||
Staat dat in je verzekeringspolis dan..?
|
||||
|
||||
Quote:
Niet dat ik weet, maar ik ga er vanuit dat ik nergens tegaan rijd (even afkloppen )
|
||||
|
||||
boven 180...
|
|
||||
|
||||
Adviessnelheid in duitsland op die stukken is 130km
er is daar geen max snelheid. Hoe het met verzekering is weet ik niet zou je je polis moeten na kijken maar ik rij er elke week wel een paar keer 210+ En zolang je de max. snelheid niet overschrijd kan een verzekering niet heel moeilijk doen lijkt mij |