|
||||
|
||||
Vraag: Passat 35i, vernieuwen uitlaat?
Hallo,
Even een vlugge vraag: wat kost een nieuwe (begin tot eind) uitlaat voor een Passat normaal gesproken? Het voorste deel is vanochtend losgeraakt van de motor, en bij de lokale VW dealer was het devies: "Totaal vernieuwen". Dit nadat de vorige dealer (die de uitlaat voor nood heeft dichtgelast maar het benodigde stuk niet op voorraad had) hier niets over heeft gezegd. Is het echt zo dat dealers geen zin hebben om een uitlaat met een nieuw stuk pijp op te lassen? De prijs van €1100,- schrok mij namelijk nogal af! Da's dik tweederde van de aankoopsprijs! Tips zijn welkom, alvast bedankt! Daan |
|
|||
|
|||
Delen die nog goed zijn hoef je niet te vervanegn lijkt me.
Ik zou gewoon ff op de brug kijken welke delen slecht zijn en zelf vervangen. Anders ff naar een goede garage die je kan vertrouwen (dus geen kwikfit of iets dergelijks, dan ga je naar huis met een nieuwe uitlaat, banden en remmen...) . |
|
||||
|
||||
Ja precies, dat zat ik ook al te denken, mijn vader's Golf kwam na een gaatje in de uitlaat bij de KF ook thuis met nieuwe schijven, banden en van voor tot achter een nieuwe pijp.
Heb wel een betrouwbare garage die iets verderop zit, ben ik nog niet langs geweest maar zal ik morgen eens doen. Thanks Tiefflieger! |
|
||||
|
||||
nieuwe pijp 1100E, is die van goud ofzo?
voor een nieuwe uitlaat ff bellen met: http://www.usn-centuri.nl/ als je een uitlaat nodig hebt kan je bij hun altijd de beste prijs krijgen, zelf monteren dat wel.. maar een uitlaat kan niet moeilijk zijn.
|
||||
|
||||
Quote:
ja das beter als kwik fit das namelijk van kwikfit |
|
||||
|
||||
Quote:
Haha, my thought exactly... ik kijk die gast aan; "Ik denk dat ik even verder kijk". Thanks voor de URL trouwens! : ) |
|
||||
|
||||
Anders ga even naar het www.passat35i-forum.nl
Misschien dat iemand nog onderdelen heeft liggen voor wienig!
|
||||
|
||||
Da's een goeie.
Zal me überhaupt eens aanmelden. |
|
||||
|
||||
Die uitlaat kan natuurlijk op verschillende plekken wel zó gaar zijn dat geheel vervangen de kortste klap is. Dat wil ik best geloven, maar of dat nou 1100 euri moet kosten!? Even rondneuzen bij automaterialenzaken en zelf alles vervangen lijkt me véél beter voor de portomonee.
|
|
||||
|
||||
Nou, is weer gefixed en voor alleszins minder dan €1100,- al weet ik niet precies hoeveel, was cadeautje van m'n ouders maar eigenlijk kon alles behalve het voorste stuk pijp en het flexibele stuk worden gered, dus dempers en katalysator hoefden niet vervangen te worden.
|
|
|||
|
|||
Ik had via de duitse ebay, voor €160 een komplete nieuwe uitlaat van voor tot achter, inclusief verzendkosten dus 1100??!!.........waarschijnlijk zijn ze niet zo handig bij de dealer en kost het monteren een hele, dag!!!
|
|
||||
|
||||
Juistem Ebay.de ...................net even nieuwe demper voor de Golf IV gescoord voor € 45,- ................incl verzenden.............en ach hij zal wel geen tien jaar meegaan zoals die van € 400,- van de dealer