#1
|
||||
|
||||
Kabelboom KR.
Even een vraagje... hoe past een kabelboom van een nieuwe KR op een oud blok? Wat zijn de verschillen en waar moet ik op letten / rekening mee houden?
De reden hiervoor is dat ik een auto heb van '92, dus met de nieuwe zekeringkast, en een KR blok van '86 of '87, dus met de oude kabelboom. En voor zover ik weet past die motor-kabelboom niet op de zekeringenkast. Iemand deed me laatst het voorstel van kabelboom te ruilen, omdat hij in precies de omgekeerde situatie zat: nieuw blok en kabelboom in oude auto. Dit zou voor ons beide een prima oplossing zijn als het plug 'n' play is. En past de KR kabelboom op een zekingenkast van een 1.3? Thanks alvast.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#2
|
||||
|
||||
k zou gewoon alles mee overnemen..kabelboom + zek. kast aangezien alle KR's bij mijn weten op een oud type zek. kast zitten....
Als je de zek. kast dus omwisselt naar oud type zou genoeg moeten zijn...
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Passen de andere stekkers er dan wel nog op? Verlichting bijvoorbeeld? Het liefst zet ik namelijk alleen de motorkabelboom over... En ik hou ook graag de nieuw schakelaars, en volgens mij hebben die ook andere stekkers dan de oude.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#4
|
||||
|
||||
sjah knippen word het dan toch al...
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#5
|
||||
|
||||
De stekkers zijn inderdaad verschillend. Maar het is maar 1 kabelboom de de motor aanstuurt. Daarvan de stekker omsolderen lijkt me niet vreselijk veel moeite.
Heb je Ron21 van Valo al eens gevraagd? |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Maar daar ging het me dus om... die andere kerel heeft de kabelboom van ná '88, en ik die van er voor. Bij hem op de oude zekeringenkast past dus niet de kabelboom van de nieuwe motor (vandaar at ie wil ruilen). Dus er moet dan toch ergens wat anders zijn. Als ik dan dus een nieuw type kabelboom heb en een nieuw type zekeringenkast, zou je toch zeggen dat dit moet passen... alleen de vraag of die nieuwe boom ook op de oude motor past. En ik heb Ron inderdaad al gevraagd. Ik wil uiteindelijk ook even bij hem een nieuwe nette onverknipte boom laten maken, maar daar is op het moment gewoon nog even geen geld voor, en aangezien de motor die nu in de Golf zit erg lastig begint te doen, komt er toch wat haast achter de inbouw van de KR. Dan maar niet in de volgorde die ik zelf gepland had, maar het is helaas even niet anders. En juist omdat er op dit moment even niet echt veel geld voorhanden is moet ik er voor zorgen dat alles in één keer meteen goed gaat. En anders zit er niet veel anders op dan er nog een complete kabelboom van een nieuwere KR inclusief zekeringenkast erbij te nemen. Dus inclusief alle andere kabels... knippen is misschien makkelijker, maar ik weet te weinig van die dingen af om me er aan te wagen in een slangennest van kabels te gaan klooien.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#7
|
||||
|
||||
Mja, heb je foto's van de nieuwe boom. Zo ja, mail me die dan eens...
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Zal hem eens vragen. Dan maak ik van 't weekend gelijk even wat plaatjes van de oude kabelboom die ik thuis heb als ik d'r de tijd voor krijg.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |