#1
|
|||
|
|||
Jetta automaat stationair
Ik heb een Jetta 1500 automaat uit '83, die, naar mijn idee, bij een koude start met de automaat in de P stand nogal een hoog stationair toerental draait. Zogauw ik hem in D zet word het lager en loopt de motor rustig, maar zelfs als hij warm is, is er een duidelijk verschil tussen P en D.
In D loopt hij overigens perfect stationair zonder schokken, en hij slaat ook nooit af. Is dit verschil normaal of moet er iets worden afgesteld? Edit: ik tank gewoon Euro 95 met de Jetta, kan het ermee te maken hebben dat de motor dat niet goed aankan ofzo? Misschien een domme vraag maar ben geen autotechnicus Last edited by Sgt. Peppers : 31-01-2008 at 00:17. |
#2
|
||||
|
||||
mijn mk2 jetta heeft het ook.. volgens mij is het redelijk normaal. mijne loopt ook verder gewoon erg netjes.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#3
|
||||
|
||||
Een automaat heeft in vrijloop over het algemeen wel een iets hoger stationair dan een schakel-wagen, dus kan normaal genoemd worden. Heb je een toerenteller? Dan is het misschien wel nuttig om het toerental even te vermelden.
__________________
-'18 Polo 1.0 TSI 115 pk DSG Highline Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
Is normaal, mijn Jetta mk1 doet exact hetzelfde.
__________________
Cheap and Fast = Not Reliable Cheap and Reliable = Not Fast Fast and Reliable = Not Cheap |