|
||||
|
||||
levenslange garantie koni
Aan iedereen met ervaring met koni,
Heb laatst een setje gele koni's (2e hands) aangeschaft, nu bleek bij het in hardheid instellen, dus de pen er volledig indrukken kwam er wat olie vrij, denk dat het een keringtje is ofzo. Heb wel eens gehoord van de levenslange garantie van koni, heb ook wel eens gehoord van iemand die er gebruik van maakte, moeste ze lekke dempers opsturen en kreeg gloedje nieuwe (weet alleen niet meer wie het was ) Maar heeft iemand ervaring met deze garantie of eens gebruik van gemaakt?
|
||||
|
||||
Volgens mij is die garantie alleen voor degene die ze nieuw gekocht heeft. Aan de andere kant kun je natuurlijk altijd even met oud-beijerland bellen...
Jens |
|
||||
|
||||
garantie heeft natuurlijk niks met slijtage te maken...
|
||||
|
||||
Er kan alleen aanspraak gemaakt worden om de levenslange garantie van Koni als je aantoonbaar de eerste eigenaar bent en je het bijbehorende aanschafbewijs kan overleggen.
Twee mogelijke, waarschijnlijk oorzaken: - De geleiding of afdichtingen zijn beschadigd door vuil op de zuigerstang - De demper is "doorgeslagen" (bv. door te diepe verlaging of afwezigheid bumpstop) waardoor het bodemventiel is geblokkeerd en de olie er aan de bovenkant wordt uitgepompt Als er sprake zou zijn van tekortkomingen in het product met als gevolg lekkage dan was het verlies van olie vrij snel gegaan en had de vorige eigenaar dit gemerkt met de dempers gemonteerd op de auto en was er waarschijnlijk al aanspraak gemaakt op garantie... Je mag trouwens best Koni bellen, maar dan krijg je mij aan de telefoon en vertel ik je precies hetzelfde. |
|
||||
|
||||
Quote:
Dan laat ik de eerste eigenaar dit regelen, dat is geen probleem Quote:
Bumpstops hebben er wel opgezeten, het is speciaal setje gemaakt voor H&R en dat staat er ook op (op de koni's) en er zitten ook (de bijbehorende) H&R veren op. Het leuke van (levenslange) garantie is, als het een gebrek zoals hierboven is moet de verkoper bewijzen dat het daardoor is gekomen als het binnen de garantie. Is het buiten de garantie dan moet de consument aantonen dat het niet gebeurt is, dat is het leuke van levenslange garantie (jaja, consumentenrecht, als je alle rechten van de consument eens wist, je staat verbijsterd wat voordelen je allemaal hebt ) Quote:
Ik moet zeggen dat het ook niet zo heel erg is, dat alle olie alle kanten opspoot Het was echt als ie op ze aller diepst was ingedrukt met de hand dat er het laatste milimetertje indrukken een paar druppels vrijkwamen, verder krijg je hem er gewoon bij de stugste stand er nauwelijks uit. Dan zijn ze bij koni behoorlijk wat strenger geworden, want die gozer kocht (particulier) namelijk "lekke" koni's op (2e hands) en liet deze onder de garantie vallen en verkocht (particulier) zo weer 'nieuwe' koni's.. Ik zal nog wel eens aan me broer vragen wie of dat was...
|
||||
|
||||
Het is trouwens geen aanval op koni's ofzo hoor, ik friemel het setje er gewoon onder en als het allemaal naar behoren werkt dan rij ik er lekker mee. Heb voor het setje echt niet de hoofdprijs betaald en mocht het kunnen doe ik waarschijnlijk nog niet eens aanspraak op die garantie Maar ik ben gewoon benieuwd hoe het zit, ook voor in de toekomst mocht ik nog eens een nieuw setje aanschaffen...
En mochten ze nou toch lek wezen en je kan makkelijk nieuwe ervoor krijgen, dan is dat alleen maar mooi meegenomen toch, niet iets wat je zou moeten laten
|
||||
|
||||
Quote:
|