![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik vroeg mij af of er in Nederland een typegoedkeuring is voor een DX motor in een Jetta mk1. Van Marcopolo begreep ik dat er een jetta GLI geproduceerd is met dit blok, maar is deze ook ooit geimporteerd naar Nederland?
Wie weet hier meer over? |
#2
|
||||
|
||||
![]() Voor zover ik weet wel, maar dat is puur uit mn herinnering (geen bewijzen van).
__________________
Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Jep, die is geleverd in NL. Jan de Tuinman had er eentje.
__________________
WWW.MIVW.NL Last edited by Jurgen Santana : 18-01-2008 at 00:08. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Ik dacht zelfs GTI, ben ik alleen niet helemaal zeker van. Huisgenoot van mij heeft er eentje gesloopt
![]() Hij had onderdelen nodig en er zat wat werk aan die wagen dus hij heeft hem maar uit elkaar gehaald. Ik had hem wel gezegd, kan ik dat ding niet overnemen? Maar helaas. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Jetta I 1.3 GF 1272cc 44kW 01-80 t/m 01-84
Jetta I 1.5 JB 1457cc 51kW 01-80 t/m 01-84 Jetta I 1.5 AUTOM. JB 1457cc 51kW 01-80 t/m 01-84 Jetta I 1.6 FR 1588cc 63kW 01-80 t/m 01-84 Jetta I 1.6 D. CR 1588cc 40kW 11-80 t/m 01-84 Jetta I 1.6 D. JK 1588cc 40kW 11-80 t/m 01-84 Jetta I 1.6 D.AUTOM. CR 1588cc 40kW 11-80 t/m 01-84 Jetta I 1.6 D.AUTOM. JK 1588cc 40kW 11-80 t/m 01-84 Jetta I 1.6 INJ. EG 1588cc 81kW 01-80 t/m 08-82 Jetta I 1.6 TD. CY 1588cc 51kW 08-82 t/m 01-84 Jetta I 1.8 INJ. DX 1781cc 82kW 09-82 t/m 01-84
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Die auto is ook in het bezit geweest van een bekende van me. Hij was met deze 112PK 1800cc DX Jetta 2 jaar geleden ook in Wolfsburg op het Golf 1 IG Treffen, de duitsers daar wisten niet wat ze zagen, een Jetta met de 1800 DX blok, dat kon toch niet? ![]()
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Type 17 : 18-01-2008 at 16:42. |
#7
|
||||
|
||||
![]() @ Zollie, is dat lijstje wel helemaal compleet?
|
#8
|
||||
|
||||
![]() welke blokjes mis je? ik kan niet met zekerheid zeggen, maar volgens mij is de lijst aardig compleet.. gti van je huidgenoot? was dat geen EG dan?
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Deze lijst heeft Dá-BRT eens geupload, mis alleen de DX helemaal...
http://www.zwalve.eu/main.php?g2_it...ageViewsIndex=1 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
staat wel meer niet in, lijkt me dus incompleet.
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Dus als ik het goed begrijp:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=26109 Zou de DX in de jetta alleen keuring "wijziging motorcode" €55,-* indien nodig een weging €17,50* kosten? |
#12
|
||||
|
||||
![]() ik heb nog een kenteken liggen van een jetta gli, waar een 1600 eg in zat. dan ben je sneller klaar dan omkeuren!!
__________________
Vento GT TDI Daily GOLF GTI G60 mk2 girlscar ![]() GOLF GTI PIRELLI still in project ![]() GOLF CL diesel 1982 |
#13
|
|||
|
|||
![]() Quote:
maar dan keur je om van 1600 EG naar 1800 DX. Maakt dat verschil dan dat je van een niet-GTI motor omkeurt? Waar kijken ze eigenlijk naar bij zo'n keuring? is dat pk's, gewicht, koppel.... ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() dan hoef je volgens mij niet om te keuren, teminste zover ik weet!
__________________
Vento GT TDI Daily GOLF GTI G60 mk2 girlscar ![]() GOLF GTI PIRELLI still in project ![]() GOLF CL diesel 1982 |
#15
|
||||
|
||||
![]() dan heb je niet meer dan 40 % vermogenstoename en is alles goed
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Mooi toch??
Lepel die DX er lekker in joh!! En koop die papieren van Golfmk1 82 ![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]() Dat begrijp ik even niet..
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Omkeuren is omkeuren, ze kijken overal na. Ook de remmen. Je basis maakt dan niks uit. In mijn ogen ben je dus niks beter af met een EG motor origineel volgens de papieren als zonder die EG motor origineel.
|
#19
|
||||
|
||||
![]() Dat dacht ik ook, maar volgens het verhaal van Hajee, waar ik naar linkte, hoef ik toch niet om te keuren omdat er een typegoedkeuring is voor de motor?
|
#20
|
||||
|
||||
![]() Quote:
even het volgende uit de wereld helpen: als je een andere motor in je auto zet, met een andere motorcode, ben je dus eigenlijk verplicht om deze te laten keuren( ja, voor de apk hoeft het niet. je kunt voor de apk zelfs een v12 in je golf lepelen..dan maakt dat nog niks uit) maar voor degene die het wel netjes voor elkaar willen hebben: als de motor bekent is in een andere typegoedkeuring, en de rest, zoals remmen komt ook overeen, dan kun je de auto eenvoudig laten opzetten/omkeuren naar die typegoedkeuring waarin dit hele verhaal wel bekent is.. dus in theorie kun je van een golf 1.1 cl een 1.8 GTI maken zonder dat je naar lelystad moet voor een geluidstest/wegedragtest etc.. en in praktijk zal dat niet zo'n moeilijk verhaal zijn. en dan vallen de kosten ook nog mee. het "40%"-verhaal is weer wat anders... dat is als je een motor in je auto zet waarvan de combinatie auto/motor geheel niet bekent is, volgens fabrieksnormen (golf 2 VR6 bijvoorbeeld) dan moet je bij een toename van minder dan 40% tov. de originele motor een geluidstest doen, en bij meer dan 40% toename tov de originele motor ook nog een een weggedragtest. Last edited by hajee : 20-01-2008 at 17:52. |