Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-01-2008, 23:55
Tjeerd's Avatar
Tjeerd Tjeerd is offline
Triple Action Donor - travel pussy
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,168
Default Type goedkeuring DX motor in jetta mk1?

Ik vroeg mij af of er in Nederland een typegoedkeuring is voor een DX motor in een Jetta mk1. Van Marcopolo begreep ik dat er een jetta GLI geproduceerd is met dit blok, maar is deze ook ooit geimporteerd naar Nederland?

Wie weet hier meer over?
Reply With Quote
  #2  
Old 17-01-2008, 23:56
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Voor zover ik weet wel, maar dat is puur uit mn herinnering (geen bewijzen van).
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #3  
Old 18-01-2008, 00:01
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Jep, die is geleverd in NL. Jan de Tuinman had er eentje.

__________________
WWW.MIVW.NL

Last edited by Jurgen Santana : 18-01-2008 at 00:08.
Reply With Quote
  #4  
Old 18-01-2008, 00:50
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ik dacht zelfs GTI, ben ik alleen niet helemaal zeker van. Huisgenoot van mij heeft er eentje gesloopt

Hij had onderdelen nodig en er zat wat werk aan die wagen dus hij heeft hem maar uit elkaar gehaald. Ik had hem wel gezegd, kan ik dat ding niet overnemen? Maar helaas.
Reply With Quote
  #5  
Old 18-01-2008, 10:23
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Jetta I 1.3 GF 1272cc 44kW 01-80 t/m 01-84
Jetta I 1.5 JB 1457cc 51kW 01-80 t/m 01-84
Jetta I 1.5 AUTOM. JB 1457cc 51kW 01-80 t/m 01-84
Jetta I 1.6 FR 1588cc 63kW 01-80 t/m 01-84
Jetta I 1.6 D. CR 1588cc 40kW 11-80 t/m 01-84
Jetta I 1.6 D. JK 1588cc 40kW 11-80 t/m 01-84
Jetta I 1.6 D.AUTOM. CR 1588cc 40kW 11-80 t/m 01-84
Jetta I 1.6 D.AUTOM. JK 1588cc 40kW 11-80 t/m 01-84
Jetta I 1.6 INJ. EG 1588cc 81kW 01-80 t/m 08-82
Jetta I 1.6 TD. CY 1588cc 51kW 08-82 t/m 01-84
Jetta I 1.8 INJ. DX 1781cc 82kW 09-82 t/m 01-84
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #6  
Old 18-01-2008, 16:39
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Jep, die is geleverd in NL. Jan de Tuinman had er eentje.



Die auto is ook in het bezit geweest van een bekende van me. Hij was met deze 112PK 1800cc DX Jetta 2 jaar geleden ook in Wolfsburg op het Golf 1 IG Treffen, de duitsers daar wisten niet wat ze zagen, een Jetta met de 1800 DX blok, dat kon toch niet? In ieder geval in Duitsland, zo werd daar gezegd, zou die combinatie nooit zijn geleverd, de sterkste Jetta´s 1 zouden daar alleen maar met de 1600cc 110PK EG Blok zijn uitgerust. (en dan waarschijnlijk dus alleen maar tot de zomer van `82).
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Type 17 : 18-01-2008 at 16:42.
Reply With Quote
  #7  
Old 18-01-2008, 17:22
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

@ Zollie, is dat lijstje wel helemaal compleet?
Reply With Quote
  #8  
Old 18-01-2008, 17:45
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

welke blokjes mis je? ik kan niet met zekerheid zeggen, maar volgens mij is de lijst aardig compleet.. gti van je huidgenoot? was dat geen EG dan?
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #9  
Old 18-01-2008, 18:00
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Deze lijst heeft Dá-BRT eens geupload, mis alleen de DX helemaal...

http://www.zwalve.eu/main.php?g2_it...ageViewsIndex=1
Reply With Quote
  #10  
Old 18-01-2008, 20:03
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Deze lijst heeft Dá-BRT eens geupload, mis alleen de DX helemaal...

http://www.zwalve.eu/main.php?g2_it...ageViewsIndex=1



staat wel meer niet in, lijkt me dus incompleet.
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #11  
Old 19-01-2008, 11:33
Tjeerd's Avatar
Tjeerd Tjeerd is offline
Triple Action Donor - travel pussy
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,168
Default

Dus als ik het goed begrijp:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=26109
Zou de DX in de jetta alleen keuring "wijziging motorcode" €55,-*
indien nodig een weging €17,50*
kosten?
Reply With Quote
  #12  
Old 19-01-2008, 11:59
FolkertMk1's Avatar
FolkertMk1 FolkertMk1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 784
Default

ik heb nog een kenteken liggen van een jetta gli, waar een 1600 eg in zat. dan ben je sneller klaar dan omkeuren!!
__________________
Vento GT TDI Daily
GOLF GTI G60 mk2 girlscar
GOLF GTI PIRELLI still in project
GOLF CL diesel 1982
Reply With Quote
  #13  
Old 19-01-2008, 12:17
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by GOLFMK1 82
ik heb nog een kenteken liggen van een jetta gli, waar een 1600 eg in zat. dan ben je sneller klaar dan omkeuren!!


maar dan keur je om van 1600 EG naar 1800 DX. Maakt dat verschil dan dat je van een niet-GTI motor omkeurt? Waar kijken ze eigenlijk naar bij zo'n keuring? is dat pk's, gewicht, koppel....
Reply With Quote
  #14  
Old 19-01-2008, 20:21
FolkertMk1's Avatar
FolkertMk1 FolkertMk1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 784
Default

dan hoef je volgens mij niet om te keuren, teminste zover ik weet!
__________________
Vento GT TDI Daily
GOLF GTI G60 mk2 girlscar
GOLF GTI PIRELLI still in project
GOLF CL diesel 1982
Reply With Quote
  #15  
Old 20-01-2008, 08:39
GertJan Vento's Avatar
GertJan Vento GertJan Vento is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 187
Default

dan heb je niet meer dan 40 % vermogenstoename en is alles goed
Reply With Quote
  #16  
Old 20-01-2008, 13:10
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Mooi toch??
Lepel die DX er lekker in joh!! En koop die papieren van Golfmk1 82
Reply With Quote
  #17  
Old 20-01-2008, 16:35
Tjeerd's Avatar
Tjeerd Tjeerd is offline
Triple Action Donor - travel pussy
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,168
Default

Dat begrijp ik even niet..
Reply With Quote
  #18  
Old 20-01-2008, 16:50
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Omkeuren is omkeuren, ze kijken overal na. Ook de remmen. Je basis maakt dan niks uit. In mijn ogen ben je dus niks beter af met een EG motor origineel volgens de papieren als zonder die EG motor origineel.
Reply With Quote
  #19  
Old 20-01-2008, 17:03
Tjeerd's Avatar
Tjeerd Tjeerd is offline
Triple Action Donor - travel pussy
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,168
Default

Dat dacht ik ook, maar volgens het verhaal van Hajee, waar ik naar linkte, hoef ik toch niet om te keuren omdat er een typegoedkeuring is voor de motor?
Reply With Quote
  #20  
Old 20-01-2008, 17:46
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

Quote:
Originally Posted by Tjeerd
Dat dacht ik ook, maar volgens het verhaal van Hajee, waar ik naar linkte, hoef ik toch niet om te keuren omdat er een typegoedkeuring is voor de motor?

even het volgende uit de wereld helpen:
als je een andere motor in je auto zet, met een andere motorcode,
ben je dus eigenlijk verplicht om deze te laten keuren( ja, voor de apk hoeft het niet. je kunt voor de apk zelfs een v12 in je golf lepelen..dan maakt dat nog niks uit) maar voor degene die het wel netjes voor elkaar willen hebben:
als de motor bekent is in een andere typegoedkeuring, en de rest, zoals remmen komt ook overeen, dan kun je de auto eenvoudig laten opzetten/omkeuren naar die typegoedkeuring waarin dit hele verhaal wel bekent is..
dus in theorie kun je van een golf 1.1 cl een 1.8 GTI maken zonder dat je naar lelystad moet voor een geluidstest/wegedragtest etc..
en in praktijk zal dat niet zo'n moeilijk verhaal zijn.
en dan vallen de kosten ook nog mee.

het "40%"-verhaal is weer wat anders...
dat is als je een motor in je auto zet waarvan de combinatie auto/motor geheel niet bekent is, volgens fabrieksnormen (golf 2 VR6 bijvoorbeeld)
dan moet je bij een toename van minder dan 40% tov. de originele motor een geluidstest doen, en bij meer dan 40% toename tov de originele motor ook nog een een weggedragtest.

Last edited by hajee : 20-01-2008 at 17:52.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum