![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hallo,
Ik heb een probleem met me verlichting, me linker lampje voor (dimlicht) brand niet. Ik dacht eerst dat ie kapot zou zijn, maar na gekeken te hebben blijft deze te werken. Toen heb ik met mijn multi-meter gemeten waar ik spanning had, nergens. Toen bij ik RV gaan meten en daar had ik wel spanning. Weer terug naar LV gegaan, maar nog steeds niks. Alle zekeringen zijn goed, relais heb ik door gemeten en werken ook, maar het 2'de relais vanaf links zit er niet in. Ook heb ik nog 1 vierkante stekker los hangen, en een rode dikke massa draad maar die bedrading gaat naar het contact en niet naar de verlichten. Wie-O-Wie kan mij helpen?
|
|||
|
|||
![]() Rode dikke massa draad?????
Rood is ++ bruin of zwart=massa Al een andere schakelaar geprobeert? Plus bij de stekker doorverbinden en zien of tie et wel doet |
|
||||
|
||||
![]() de stekker doorverbinden kan ik idd wel even proberen... Morgen staat hier of et gelukt is...
ga morgen zoiezo; remmen schoonmaken (voor en achter), uitlaat eindstuk polijsten en poetsen!:P
|
||||
|
||||
![]() Ik had pcies hetzelfde.
Ik heb een compleet elektrisch schema gekregen van de dealer maar het was niet te doen om de bedrading helemaal na te lopen. Alles zit ingepakt in hulsjes. Uiteindelijk heb ik de verlichting van kant naar kant doorverbonden en nu werkt alles weer zoals het hoort.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Wat heb je daarna gedaan met de draden die je over had van de ouwe stekker?
|
||||
|
||||
![]() Puik idee om het door te verbinden. Kun je de kabel niet nalopen van lamp tot lamp, als het goed is komen LV en RV ergens bijelkaar. Waarschijnlijk zit daar je oorzaak.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Die komen pas bij de schakelaar bijmekaar, maar door verbinden is makkelijker. Van het weekend even doen, ook meteen me handrem afstellen...
|
||||
|
||||
![]() Als ze bij de schakelaar samenkomen kun je dus eenvoudig de weerstand van de draad meten, en kun je dus zo zien of er een draadbreukje is. Misschien is de massa wel slecht van de betreffende lamp, daar al eens naar gekeken? (Spanning meten van plus aan de lamp naar je chassis ofzo)
|
||||
|
||||
![]() hou je rekening met je zekeringen-werk? ik heb met mijn scirocco hetzelfde, maar de zekering brandde elke wel door na het doorverbinden.
probleem bestaat bij mij nog steeds, overigens. rij voorlopig met 1 lamp. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik dacht eerst ook een massa probleem, maar heb massa punten schoongemaakt/opgeschuurd... stekkertjes schoongemaakt etc. Maar nog steeds geen licht...
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik had dit ook bij mijn 6n, en hetzelfde als hierboven gedaan, meest simpele oplossing...
|
|||
|
|||
![]() De stekkers in de stekkerblok[die aan de lichtschakelaar]zitten die allemaal wel vast?
Schakelaar de contacten ingebrand |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb van links naar recht doorverbonden... nu doen ze het weer allebei
![]() (slotje)