#1
|
||||
|
||||
Wolfrace 13" past niet op MK1?
heb vandaag 4 13inch wolfrace velgen gekocht met nieuwe bandjes maar nu past het er niet op aan de voorkant. Loopt aan tegen de remklauw. En er zit een enorm verschil in het naafgat van de velg en de auto.
Ik neem aan dat ik dus spoorverbreders moet monteren , maar mijn vraag gaat over het naafgat. Zijn er wel zulke brede centreerringen ? naafgat velg achterkant is 75mm en de voorkant 70mm en vw is volgens mij 57.1 En als je spoorverbreders monteert, welke bouten gebruik je dan ? ET waarde onbekend... graag advies....
__________________
Daily : geen VAG .... Project : Kever 1200 1983 Last edited by Der Einzer : 05-01-2008 at 23:04. |
#2
|
||||
|
||||
Spoorverbreders of de remklauwhouder aanpassen.
Mooie velgen, ik had ook een mooi setje op het oog, maar ben toch voor ATS classics gegaan. Maar wolfrace's zijn echt mooi, velg hart in de kleur van de auto spuiten en klaar! |
#3
|
||||
|
||||
komen deze bij Gert vandaan?
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#4
|
||||
|
||||
Denk trouwens dat Marc op alle bovenstaande vragen antwoord kan geven
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
nee, joris
__________________
Daily : geen VAG .... Project : Kever 1200 1983 |
#6
|
||||
|
||||
skupke.... i need advice
__________________
Daily : geen VAG .... Project : Kever 1200 1983 |
#7
|
||||
|
||||
Spoorverbreders met naafgatcentering zul je moeten laten maken ,anders word het gewoon een spoorverbreder (minimaal de afstand die je moet hebben om je wiel vrij te laten draaien) .
En langere bouten , dan zul je de dikte van de spoorverbreder moeten optellen bij een bout die er wel bij past . Centeerringen zijn er trouwens wel in meerdere maten te leveren ,maar of deze maat er ook zal zijn ? Als je de maten weet die je moet hebben ,zou je de verbreders ,incl naafcenteering moeten kunnen laten draaien bij een machinefabriek of dergelijke . Er zal namelijk wel geen zo passende oplossing leverbaar zijn ! Succes !
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
Aanlopen los je waarschijnlijk wel op met klauwhouders van een gti.
__________________
88 cabrio 2.0 83 golf gl 1.5 |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
FK heeft ze wel met nafgatcentreering. Ik heb hier een setje liggen van 1,5 cm, met naafgatcentreering! Last edited by Samurai : 06-01-2008 at 22:26. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
die heb ik toen gekocht, voor mij oldschool passat.. maar die waren wel"plug & play" |
#11
|
||||
|
||||
Dat wordt dus gewoon passen en meten.
Je neemt je velg, houdt die voor je naaf tot de remklauw vrij is. En dat de velg past in je wielkast. Tevens let je even op je schokbreker of die vrij is. Dan meet je de afstand van naaf tot aan voorkant van je velg gat. Dan weet je de totale dikte die je nodig hebt. Daarna moet je een spoorverbreder aanpassen zodat je de velg centreert en de afstand tot rem, wielkast en schokbreker vrij hebt. Dus als voorbeeld je meet 25mm totaal, je velg is 1cm dik dan heb je aan een 25mm dikke spoorverbreder genoeg. Daar draai je de naafcentreering af, en wat er overblijft op de spoorverbreder draai je af met 70mm en achter met 75mm en wel 1cm. IS even werk, maar niet zo moeilijk, zo heb ik de 16inch velgen ook met Brembo remmen te pas gemaakt. Het is even uitzoeken. Ik heb dus 7mm spoorverbreding met naafcentreerring.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
zijn daar nog pics van?
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |