#1
|
|||
|
|||
Klepstooters BLIJVEN maar tikken !!
IK had al wat last van tikkende klepstootertjes.Dus dacht ik:
ik doe er is een keer nieuwe in (nokkenas moest er toch af want er kwam een andere op) Maar nu ik alles weer inelkaar had gezet,nieuwe klepstootertjes erin gedaan had,(+Nokkenas) Ik start de wagen : en hoor nog continu een hoop getik,(nog harder dan daarvoor) ik dacht nou mischien moeten de klepstootertjes wel even vol lopen met olie maar nu na 200 km gereden te hebben is het getik nog niet weg. (en ja alles staat weer op tijd,De motor loopt goed ondanks het getik) Hebben jullie mischien nog enig idee? Het gaat om een Vw Polo G40 1993 Last edited by EricPoloG40 : 29-12-2007 at 02:08. |
#2
|
|||
|
|||
Tikken ook als motor warm is?
Eerste verdachte: te weinig oliedruk... Mogelijke oorzaken: - te weinig olie - pomp versleten - drukregelaar in pomp werkt niet goed - kanaal verstopt - olie filter verstopt (moet niet kunnen) - druk gaat in onderblok verloren: krukaslagers versleten
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#3
|
|||
|
|||
ja ook als hij warm is.
Olie pijl is goed olie pomp is toevallig 1,5jaar geleden vervangen Olie druk ......hmmm ja waar kan je dit zo makkelijk vinden ? Kanaal verstopt geloof ik niet zo in,Alles is brand schoon Olie filter zit ook net nieuwe op(met de apk gelijk gedaan) Krukaslagers versleten? hmmmm zo ineens? |
#4
|
|||
|
|||
Oliedruk kun je laten meten bij de garage.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
En toen je carter er weer ondergezet met vloeibare pakking mischien zat ook mijn olie pomp mee vol had wel genoeg oliedruk maar niet genoeg om de stoters te vullen wat ik toen in eerste instantie heb gedaan was 20w50 olie erin gegooid en toen werd ie dus stiller daarna de pomp eruit gehad en daarvan zat het zeefje vol met die pakking troep. |
#6
|
||||
|
||||
Ik heb zelf ook een G40 en wat er bij mij zo tikt zijn de injectors, bij jouw waarschijnlijk ook.
|
#7
|
||||
|
||||
wil je dat wat beter toelichten? heb namelijk hetzelfde dat de auto een tikkend geluid maakt. dacht eerst aan de klepstoters. vooral als je een stuk flink hebt doorgereden, hoor je het tikken helemaal duidelijk.
grtz
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#8
|
||||
|
||||
De klepstoters kunnen inderdaad tikken, maar als ze net vervangen zijn mogen ze niet meer tikken. De injectors hoor je bij de G40 ook heel erg maar hier kan je volgens mij weinig aan doen.
|
#9
|
||||
|
||||
Injectoren tikken alleen 4 tegelijk, klepstoters zijn d'r 8 die allen na/door-elkaar tikken.
10W60 proberen, maar dat is symptoom bestrijding. De stoters horen niet te tikken: De lijst die Dennis reeds aangeeft is imho volledig compleet: zoek 't in de oliedruk, en anders de stoters verwijderen en vooraf vullen: zelf geen ervaring mee, maar 't is hier al meerdere malen voorbij gekomen; 't schijnt te kunnen
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#10
|
|||
|
|||
oke,
Dan ga ik eerst even de druk na kijken, Anders indd de stooters vol gieten met olie, of 10 W60 eens proberen,(mengen of geheel?) danku |
#11
|
|||
|
|||
druk is goed,
En (heel soms als hij koud is heeft hoor je hem niet) |
#12
|
|||
|
|||
Voordat je nieuwe stoters monteert even een nacht in de olie doen. Dan lopen ze lekker vol.
|
#13
|
|||
|
|||
Dan moet ik dus weer de nokkenas eraf te halen?
|
#14
|
||||
|
||||
stotoers behoren met max 30minuten motorloop vol te zitten .
zoek je euvel idd in oliedruk ,meten is weten en niet van je lampje uitgaan ,die is ingesteld voor 0,15baren das in mijn ogen al te weinig .stationair 1 tot 2 bar bij warme motor
__________________
kopbewerking ,pm |
#15
|
||||
|
||||
1 van mijn NIEUWE klepstoters blijft ook tikken, deze moet er binnenkort even uit en bekijken. De oude had wel wat kleine beschadigingen, misschien een niet al te beste wand in de kop?
__________________
T4 1.9TD(i) Arosa 1.4MPI |
#16
|
||||
|
||||
en als de cylinder van de stoter idd te ruim is zal de stoter zich idd niet vullen .en zal dus de kop vervangen moeten worden
__________________
kopbewerking ,pm |
#17
|
|||
|
|||
Zaterdag ga ik even Olie druk opmeten,En meteen even een Compresie test doen,
Mischien zie ik dan meer. |