#1
|
|||
|
|||
Advies: mk2 2.0 16v oettinger 185pk 5deurs
Beste Vw forum leden.
Als eerste fijne feestdagen gewenst aan iedereen... Ik zit met een brandende vraag in mn keel, vandaar een poging met de hoop dat ik deze bij jullie wijze leden kan stellen. Ik ben al een tijdje (jaren) op zoek naar een mk2 g60 5 deurs origineel uitgevoerd. Maar nu heb ik een soortgelijke mk2 gevonden maar dan volgens de verkoper met een oettinger 2.0 16v motor block? Er word me verteld dat deze 185pk is, en fabrieks af is gelevert. Over deze uitvoering gaat mijn vragen. Is het uberhaubt mogelijk dat dit origineel fabrieksaf mogelijk is in de 5 deurs? Zo ja hoe kan ik dit controlleren.Wat is er zo bijzonder/verschil met g60 uitvoering behalve de pk.Heeft de wagen meerwaarde met deze motorblock erin? Wat is de richtprijs voor aanschaf voor soortgelijke mk2? Alvast bedankt voor wijze bijdrage Last edited by ceycey44 : 26-12-2016 at 20:03. |
#2
|
|||
|
|||
Oettinger heeft de G60 getuned, bestaande uit een kleinere poelie op de G-lader, iets andere nokkenas en chipje, gaf iets van 190pk..
Was verder niet bijzonder.. Maar als het een 2.0 16V motor zou zijn, icm een G60, dan is het denk ik een Frankenstein motor(oftewel: samengesteld) Zonder meer informatie kunnen wij er weinig over zeggen, denk ik.. En daarnaast staat en valt alles met het onderhoud en hoe 'hard' de auto zelf is. ps. Wat zou de vraagprijs zijn voor die auto? |
#3
|
|||
|
|||
Kijk in de kofferbak naar de stikker,of in de boekjes die bij de auto zitten. Mag verwachten als het iets bijzonders is dat er boekjes bij zijn
Welke motorcode staat er op staat en overeen komt met die op het blok Staat ook nog meer op zoals kleurcode , bak code en opties Op www.doppel-wobber.de staat ook het eea |
#4
|
|||
|
|||
Vriendelijke dank voor de belangrijke info..ik heb wel een foto maar weet niet 123 te plaatsen hier op de forum..De auto is van een particulier en verwacht een serieus bod van mij..dus weet niet wat ik hiermee moet.
geen idee hoe ik anders moet doen..dan maar even een gratis adv opgemaakt foto"s Last edited by ceycey44 : 26-12-2016 at 16:09. |
#5
|
|||
|
|||
Kan iemand mij vertelen dat de auto, fabrieksaf met deze motor en specs meerwaarde geeft?
Ik weet dat de g60 editions met 5 deuren al bijna niet meer te krijgen zijn.En zo ja waar kijk ik tegen dan qua prijs? Ik wil mn beste man natuurlijk niet beledigen. |
#6
|
||||
|
||||
Dit ding werd niet fabrieksaf geleverd! Je kon de 16v krijgen als een 1.8, niet als een 2.0. Je moet goed checken of de motorcodes overeenkomen, de 16V uit een MK2 hebben als motorcode PL of KR. Zie je dat niet op de papieren staan (motorcode staat ook op de papieren van de auto normaal) is hij niet origineel. Fabrieksaf hebben de 16V blokken in de mk2 129pk of 139pk.
Dat deze zo uit de fabriek is gekomen mag je dus uit je hoofd zetten, dat is onmogelijk waar. Ken weinig over Oettinger maar dacht idd dat ze enkel de G60 hadden getuned, en ook niet fabrieksaf. Ik gok dat dit inderdaad een samengestelde motor gaat zijn, als hij 185pk heeft is het sowieso niet origineel. Kan je ons de motorcode geven? Want nu is het maar gokken... Staat normaal op de papieren. Ik zou niet geloven dat het blok door Oettinger onder handen is genomen tot er bewijs van is, boekjes en facturen enz. |
#7
|
|||
|
|||
Thanks for reply ..ik heb toch wel ergens gelezen dat er een 2.0 16v motor is van de Oettinger, maar of dit dan fabrieks af en of in deze combie is?? vandaar naar mijn hunker naar info..
Ik neem aan als ik een chassisnr of motorcode heb, hier meer duidelijkheid zal verschaffen? Is dit dus niet zo te beoordelen met de foto's die r zijn. Is er misschien een mening over de carrosorie van de wagen, lijkt me ook niet een standaart,een g60? Last edited by ceycey44 : 26-12-2016 at 20:08. |
#8
|
||||
|
||||
ik denk dat julie er helemaal geen Fuck van begrijpen..
goed lezen jongens... deze auto kan wel geleverd zijn door de Vw dealer..alle VAG punten aangesloten bij Okrasa konden je een getunede golf of passat /Audi leveren.. dwz het zou zomaar een 1,8 KR 5 deurs GTI geweest kunnen zijn waar bij Oettinger de 2000-16 modificatie op losgelaten is ooit.. de auto is vervolgens gewoon nieuw door de dealer geleverd..met behoud van fabrieksgarantie.. dat dit toendertijd gruwelijk duur was..laat ik maar even achterwege..en dat dit ook heel zeldzaam is net zo..,maar ik heb ooit een GTI gekend waar dit mee gebeurt was.. jongens, ken je info over deze wagens eer je enkel onzin hier weg zet.. |
#9
|
|||
|
|||
Kan ind zo zijn
Golf 1 is ook geleverd als 16 klepper[maar alleen in frankrijk Kan met deze ook zo zijn dat die als [protototype/introductie model] ergens geleverd is Papieren zullen het bewijzen |
#10
|
|||
|
|||
Ok interessant.. Stel dat deze dus aantoonbaar onder de vleugels van Oettinger onderhande genomen is.Wat volgens heinz74 mogelijk kan zijn.Dat dit al uniek moet zijn laat staan wat het nu is?.Dit is dus enkeld via de motornr ofzo te onderscheiden? De vorm van carrosserie is hier niet belangrijke? Heeft deze dan ook meer waarde omdat deze fabrieksaf zo gebouwd, is dan een engine swap? Waar moet ik op letten om dit echtheid te controleren?
|
#11
|
||||
|
||||
ik zal het nog anders toelichten..
stel .. je was ergens achter in de jaren 80 opzoek naar iets speciaals..je had geld zat en wilde iets snels.. dan liet je bij /door de dealer zoiets bouwen..je bestelde bij de dealer een GTI 16v..en vervolgens een motorombouw en eventueel een spoiler pakket van Oettinger.. er kwam nergens in het chassisnummer terug dat het een Oettinger was..wat het buiten de modificatie nooit was /is.. niet als bijvoorbeeld bij Alpina de huistuner bij BMW ,die een kruis zet door het chassisnummer en er een Alpina van maakt (alle recht toe) bij een Oettinger modificatie via de dealer ,kreeg je er een papier bij dat het blok geholpen was door hunzelf..en eventueel alle TUV keuringspapieren .. simpel gezegd ..je kruiste ofwel lederen bekleding aan op de optie lijst ..of je ging voor de 160pk motorisering.. alles onder fabrieks garantie.. zeg ik er wel bij dat er enkel de 'betere'dealers die optie hadden..en dat de levertijd ietsje langer was ik was er toen bij en heb dit allemaal gezien.. er heeft hier een jaar of 2 een oakgreen 16v rongereden uit 1990..waarvan ik weet dat hij door Oettinger doorgeleverd was aan de dealer..dit was in 90/91..en dat ding ging echt als een kanon.. die vent werkte op een advocatenkantoor toen en heeft naderhand een edition one G60 gehad.. toendertijd was ..mits geld genoeg ALLES mogelijk.. |
#12
|
|||
|
|||
Wouw wat een verhaal,,,
Dus heinze74 waar het op aankomt is dat je het aan de buitenkant niet kunt zien en ook niet via de chassis af te lezen is.Het enige echtheid is in vorm van dokumentatie vanuit fabrikatie ? Komt zoiets unieks niet in de kentekenregistratie te staan? Volgens mij bij de BMW Alpina's wel.Ik heb ergens ook meegelezen dat de motoren ook genummerd zijn, zit hier een kern van waarheid in? Stel je zelf voor in mijn positsie, wat zou je zelf doen met dit aanbod. Ik heb de strijd naar het zoeken van een mk2 g60 5 deurs al een tijdje een beetje verloren,tot dat ik deze voor me neus kreeg. Komt naar mijn gevoel overeen maar toch net iets anders.. Weet hier geen waarde aan te plakken.. |
#13
|
|||
|
|||
Heb bij toeval een link gevonden waar een soortgelijke motor opgesteld staat, is er iemand die hier meer vanaf weet? Is deze te vergelijken met wat ik aantoon?
Mijn Frans is helaas bagger.. link engine specs |
#14
|
||||
|
||||
kan je dat in NL bij de rdw ofzo niet navragen of de cilinderinhoud ooit gewijzigd is?
als er 2.0 op de papieren staat en nooit omgebouwd werd, kan je er toch vanuit gaan dat die origineel zo geleverd is. ik kan me niet voorstellen dat VW een 1.8 bouwt, oettinger daar een 2.0 van maakt en de papieren gewoon op 1.8 zouden blijven. je kan zowieso al aanhalen dat die fabrieksaf zo niet is gebouwd. als het al een echte is, heeft die de VW fabriek verlaten als een 1.8gti kr volgens die laatste link, werd die daarna omgebouwd door oettinger en zo via de dealer geleverd. dat is al iets helemaal anders da van fabriek geleverd worden met 2.0. er zal volgens mij genoeg documentatie moeten bij zitten om dit te staven. zonder documentatie is (voor mij) die auto niet meer waard dan een latere omgebouwde wagen. kan die dat wel met documenten aantonen, dan heb je zelf ook iets van bewijs in handen die voor u de prijs later ook nog kan opdrijven. de waarde is meestal wat de gek ervoor geeft. zelf bij duurdere en specialere wagens kan er een groot verschil zitten tussen de vraagprijs en de uiteindelijke verkoopprijs (moet je maar zo eens wat kijken naar wheeler dealers, fast n loud, ...)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 27-12-2016 at 08:44. |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is hoe ik er ook over denk! Zonder documentatie over de Oettinger tuning is het niet meer waard dan een gewone omgebouwde 16V. Als hij er facturen en dergelijke bij heeft dan is het een ander verhaal, maar zonder bewijs is de auto niet speciaal. |
#16
|
||||
|
||||
Als er een soort vergelijkbare motor in zit, moet er op de (computer) een specifieke Oettinger stikker zitten met gegevens.
|
#17
|
|||
|
|||
Wijze forum leden,
Dank voor gegeven adviezen. Zoals eerder vermelde door jullie,is de dokumantatie dus van groote belang.En de wagen zal enkel dus van "waarde" hebben als Oettinger de block,,aantoonbaar zelf onderhanden heeft genomen. Vooruitkijken, stel dat hierdus wel bewijs voor is, in de dokumentatie.Dat de enkele onderdelen van Oettinger en wijzigingen door hun zelf zijn aangebracht.Verschilt dit dan in waarde zo ja,waaraan moet ik aan denken? Maakt dit deze uitvoering unieker,dan 1 zonder de dokumentatie met zelfe onderdelen die aangebracht zijn? Ik helaas geen info opvragen bij de RDW etc odat de auto buitelands is. |
#18
|
|||
|
|||
search opt forum ff gebruiken
golf 2 oettinger |
#19
|
||||
|
||||
__________________
VW Golf 4 Cabriolet. VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983. |
#20
|
|||
|
|||
hi golf mkII 16v bedankt voor de goldentip...die kon ik nog niet...
Zoals jullie misschien gezien/gelezen hebben is,, waar ik mee aankom is niet het standaard uitvoering van die mooie mk's op coverfoto's. Stel dat je de zelfde auto wel hebt, zoals verzonden/gepost op de coverfoto"s ,, maar dan zonder de Oettinger block erin,, of juist niet, maar dan wel met een Oettinger block erin, maar dan zonder enige verwijzing naar Oetinger. Of een standaart g60/GTI uitvoering maar dan wel met dokumentatie/verwijzing hierbij... Hoe moet je dit afwegen? Wat wat is... |