#1
|
|||
|
|||
staerprobleem g40!!
Hey,
Ben bezig met de inbouw van een g40 blok in m'n mk1, alle stekkers van kabelboom zijn juist aangesloten Startmotor draait rond, probleem is dat ik geen vonk krijg. Heb op de accu meer dan voldoende spanning staan( 14 volt) en op de hall sensor staat nog niet eens 0.05 volt. dus wel logisch dat ik geen vonk krijg, maar hoe kan het nu dat er ergens zo'n groot verlies in spanning is??? Op de bobine staat eveneens weinig , wisselt van 0,40 tot 0,75 volt Bobine is nieuw verdelerkap is nieuw rotor is nieuw Wie heeft een idee, alle tips zijn meer dan welkom wil nu wel eens gaan genieten van dat fluitende geluidje!!! groet, roald |
#2
|
|||
|
|||
Quote:
Ik weet wel zeker van niet, zal wel een 2f kabelboom zijn... |
#3
|
||||
|
||||
Blikkie kan het weten .. was denk ik de eerste in NL zo niet een van de eerste die een G40 in zijn Polo 1 lepelde en wel zo dat je dr aan de buitekant niks aan kon zien
|
#4
|
|||
|
|||
Er zijn als het goed is meerdere stekkers die je kunt verwisselen, goed controleren aan de hand van bedradingsschema dus..
Verder alle massapunten goed aangesloten?? |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
En hoe kan ik dit controleren?? Vervolgens de vraag: wat voor kabelboom moet ik dan hebben voor een PY blok? gr.roald |
#6
|
||||
|
||||
Goeie om mee te beginnen: de blauw sensor voor koelvloeistof temperatuur; Als die niet goed is, of niet aangesloten, DAN START DE AUTO NIET!
Als ie eenmaal loopt, dan kan je m wel los gooien, dan gaat ie in noodloop, maar zonder deze stekker / sensor slaat ie gewoon NIET aan
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#7
|
||||
|
||||
dat je ontsteking het niet doet is aan je meting af te lezen dat deze geen voeding krijgt ,dwz ff met de schema's puzzelen van de g40(2f ) en die van jouw polo
__________________
kopbewerking ,pm |
#8
|
|||
|
|||
re:
ff gecontroleerd, heb de juiste kabelboom
ter aanvulling: blok komt in een een golf mk1, geen polo, misschien dat dit de oorzaak kan zijn blauwe stekker voor koelvloeistof sensor zit erop, en ook goed maar ga nog maar eens checken |
#9
|
|||
|
|||
Vraagje:
Is het misschien een idee, om te proberen of dat wat uitmaakt, rechtstreeks vanaf de accu een draad naar de verdelerkap te trekken waardoor er iig genoeg prik op komt te staan??? Ik hoor het graag van jullie gr.roald |
#10
|
||||
|
||||
Naar de verdeler????
NEEE (werkt met hoogspanning) naar de bobine: NEEEE (zit volgens mij een voorschakelweerstand ergens: of in de draad (heel oude polo), of ergens in het traject.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#11
|
||||
|
||||
nee hall sensor werkt op 5 volt .zit hem waarschijnlijk in de voeding van je computer
__________________
kopbewerking ,pm |
#12
|
|||
|
|||
Bij een 2f kabelboom zitten er ter hoogte van de bobine 2 stekkers die onderling verwisseld kunnen worden (zelfs de kleuren lijken op elkaar).
Bij verkeerde montage krijg je geen voeding op je regelapparaat! :frown: |
#13
|
|||
|
|||
@sjampoo: misschien nog een goeie tip voor me dan --> extra massadraad??
@serge:ondanks dat zou die met genoeg spanning op verdelerkap moeten vonken, of zie ik dat verkeerd?? @Blikopener: ik heb een py blok+kabelboom, te vergelijken met 2f?? ik dacht niet, maar kan het mis hebben |
#14
|
||||
|
||||
voeding van hall sensor komt van regelapperaat ,controleer idd maar eerst de stekkers op je bobine
__________________
kopbewerking ,pm |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Inderdaad; ik bedoel GEEN 3f kabelboom, maar doel op het type Polo waar de motor uit komt ('91-'94) |
#16
|
|||
|
|||
Probeer of je Digifant relais het nog doet.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Zit wel verschil tussen een kabelboom van een 2 en een 2f |
#18
|
|||
|
|||
Re:
Ik ga eerst maar weer eens wat proberen:
* controleren van de stekkers(alle stekkers nog maar eens bij langs lopen)op de bobine * Digifant relais nog okidoki * extra massakabel en wie weet!?!?!?!? |
#19
|
||||
|
||||
blikkie is een g40 in golf mk1 (wink)
__________________
kopbewerking ,pm |
#20
|
|||
|
|||
Wat bedoel je precies?? |