Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-06-2004, 21:03
roald roald is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 57
Default staerprobleem g40!!

Hey,

Ben bezig met de inbouw van een g40 blok in m'n mk1, alle stekkers van kabelboom zijn juist aangesloten

Startmotor draait rond, probleem is dat ik geen vonk krijg.
Heb op de accu meer dan voldoende spanning staan( 14 volt) en op de hall sensor staat nog niet eens 0.05 volt. dus wel logisch dat ik geen vonk krijg, maar hoe kan het nu dat er ergens zo'n groot verlies in spanning is???

Op de bobine staat eveneens weinig , wisselt van 0,40 tot 0,75 volt

Bobine is nieuw
verdelerkap is nieuw
rotor is nieuw

Wie heeft een idee, alle tips zijn meer dan welkom
wil nu wel eens gaan genieten van dat fluitende geluidje!!!


groet, roald
Reply With Quote
  #2  
Old 16-06-2004, 21:56
Blikopener Blikopener is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 240
Default

Quote:
Originally Posted by roald
Hey,

Ben bezig met de inbouw van een g40 blok in m'n mk1, alle stekkers van kabelboom zijn juist aangesloten
groet, roald


Ik weet wel zeker van niet, zal wel een 2f kabelboom zijn...
Reply With Quote
  #3  
Old 16-06-2004, 22:08
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Blikkie kan het weten .. was denk ik de eerste in NL zo niet een van de eerste die een G40 in zijn Polo 1 lepelde en wel zo dat je dr aan de buitekant niks aan kon zien
Reply With Quote
  #4  
Old 17-06-2004, 07:03
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Er zijn als het goed is meerdere stekkers die je kunt verwisselen, goed controleren aan de hand van bedradingsschema dus..
Verder alle massapunten goed aangesloten??
Reply With Quote
  #5  
Old 17-06-2004, 08:05
roald roald is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 57
Default

Quote:
Originally Posted by Blikopener
Ik weet wel zeker van niet, zal wel een 2f kabelboom zijn...



En hoe kan ik dit controleren??

Vervolgens de vraag: wat voor kabelboom moet ik dan hebben voor een PY blok?

gr.roald
Reply With Quote
  #6  
Old 17-06-2004, 08:35
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Goeie om mee te beginnen: de blauw sensor voor koelvloeistof temperatuur; Als die niet goed is, of niet aangesloten, DAN START DE AUTO NIET!

Als ie eenmaal loopt, dan kan je m wel los gooien, dan gaat ie in noodloop, maar zonder deze stekker / sensor slaat ie gewoon NIET aan
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #7  
Old 17-06-2004, 11:00
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

dat je ontsteking het niet doet is aan je meting af te lezen dat deze geen voeding krijgt ,dwz ff met de schema's puzzelen van de g40(2f ) en die van jouw polo
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #8  
Old 17-06-2004, 14:14
roald roald is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 57
Default re:

ff gecontroleerd, heb de juiste kabelboom

ter aanvulling: blok komt in een een golf mk1, geen polo, misschien dat dit de oorzaak kan zijn

blauwe stekker voor koelvloeistof sensor zit erop, en ook goed maar ga nog maar eens checken
Reply With Quote
  #9  
Old 18-06-2004, 12:36
roald roald is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 57
Default

Vraagje:

Is het misschien een idee, om te proberen of dat wat uitmaakt, rechtstreeks vanaf de accu een draad naar de verdelerkap te trekken waardoor er iig genoeg prik op komt te staan???

Ik hoor het graag van jullie

gr.roald
Reply With Quote
  #10  
Old 18-06-2004, 12:39
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Naar de verdeler????

NEEE (werkt met hoogspanning)

naar de bobine: NEEEE (zit volgens mij een voorschakelweerstand ergens: of in de draad (heel oude polo), of ergens in het traject.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #11  
Old 18-06-2004, 18:43
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

nee hall sensor werkt op 5 volt .zit hem waarschijnlijk in de voeding van je computer
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #12  
Old 18-06-2004, 18:59
Blikopener Blikopener is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 240
Default

Bij een 2f kabelboom zitten er ter hoogte van de bobine 2 stekkers die onderling verwisseld kunnen worden (zelfs de kleuren lijken op elkaar).

Bij verkeerde montage krijg je geen voeding op je regelapparaat! :frown:
Reply With Quote
  #13  
Old 18-06-2004, 20:58
roald roald is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 57
Default

@sjampoo: misschien nog een goeie tip voor me dan --> extra massadraad??

@serge:ondanks dat zou die met genoeg spanning op verdelerkap moeten vonken, of zie ik dat verkeerd??

@Blikopener: ik heb een py blok+kabelboom, te vergelijken met 2f?? ik dacht niet, maar kan het mis hebben
Reply With Quote
  #14  
Old 18-06-2004, 21:56
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

voeding van hall sensor komt van regelapperaat ,controleer idd maar eerst de stekkers op je bobine
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #15  
Old 19-06-2004, 12:11
Blikopener Blikopener is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 240
Default

Quote:
Originally Posted by roald
@Blikopener: ik heb een py blok+kabelboom, te vergelijken met 2f?? ik dacht niet, maar kan het mis hebben


Inderdaad; ik bedoel GEEN 3f kabelboom, maar doel op het type Polo waar de motor uit komt ('91-'94)
Reply With Quote
  #16  
Old 19-06-2004, 21:04
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Probeer of je Digifant relais het nog doet.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #17  
Old 20-06-2004, 02:21
Blikopener Blikopener is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 240
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo
2f, 3f.
Niet echt een vaut die we van jou verwachtten...

Maar goed: PY blok loopt met PY kabelboom :-)


Zit wel verschil tussen een kabelboom van een 2 en een 2f
Reply With Quote
  #18  
Old 20-06-2004, 11:34
roald roald is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 57
Unhappy Re:

Ik ga eerst maar weer eens wat proberen:

* controleren van de stekkers(alle stekkers nog maar eens bij langs lopen)op de bobine

* Digifant relais nog okidoki

* extra massakabel

en wie weet!?!?!?!?
Reply With Quote
  #19  
Old 20-06-2004, 15:45
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

blikkie is een g40 in golf mk1 (wink)
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #20  
Old 20-06-2004, 20:18
roald roald is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 57
Default



Wat bedoel je precies??

Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum