![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik heb sinds de vrieskoud enorme problemen om mijn VW Polo 1.9D (6N uit '98) in gang te krijgen als hij lange tijd heeft stil gestaan. Nu zeker met die vriestemperaturen.
Ik moet vaak 5 minuten starten (na meermaals voorgloeien) voor hij in gang slaat. Heb een enorme rookontwikkeling tijdens het starten dus mijn vermoeden zijn de gloeibougies (de batterij is oke want die heb ik al uitgemeten) Maar ik zou graag mijn bougies is willen uitmeten maar weet niet echt hoe eraan te beginnen... ![]() Dus enig advies zou welkom zijn, of als jullie een andere oorzaak kunnen bedenken laat het dan aub weten. Ook voor het demonteren van mijn gloeibougies zou advies welkom zijn, blijkbaar moet ik een hele hoop rondom demonteren om erbij te kunnen :s Last edited by Ken DS : 22-12-2007 at 17:19. |
#2
|
||||
|
||||
![]() ik heb deze week ook nieuwe gloeiers in mijn 6n 1.9D gezet. Had hetzelfde probleem. Slecht starten en roken bij koude motor. Is al met al een 2 a 3 uurtjes werk, als je niet zo ervaren bent.
1. Leidingen even van de verstuivers draaien (sleutel 17) 2. retourslangetjes er even af trekken en eventueel vervangen (worden wel eens gaar, merk je wel als je ze er af trekt) 3. moertjes van de gloeiers draaien (sleutel 8) 4. strip er af halen. van de rechter haal je ook 2 o-stekkers, dat zie je vanzelf!) 5. nu kun je de gloeiers er uit draaien (sleutel 12) en nieuwe monteren. de meest rechtse gloeier kun je niet zo heel goed bij. je krijgt wat meer ruimte door de stekker van de temperatuursensor even los te trekken. vergeet bij het monteren niet de 2 o-stekkers weer op de rechter gloeier te zetten. Pas op met gereedschap en kleine moertjes, want ze vallen zomaar en dan liggen ze meestal op plekken waar je slecht bij kan. Succes!!! eenmaal bezig wijst het meeste zichzelf wel.
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dank je! maar bij mij is het probleem de 2de bougie (van links af beginnen met tellen), hier zit de inspuitpomp (denk toch dat het de inspuitpomp is, waar de gasklep op zit ?) voor toch ? Moet deze er niet af ? :s Mja, ik ben al 2 moerkes van 8 kwijtgespeeld zo... ligge tussen mijn motorblok en die inspuitpomp en ik heb geen magneetstokje ofzo ... ![]() Alvast bedankt! |
#4
|
||||
|
||||
![]() om die moertjes eruit te pakken. neem een lange schroevendraaien en een magneet. paar keer flink op en neer bewegen en vissen die moertjes. heb zelf een dikke magneet van een oude luidspreker gesloopt om schroevedraaiers magnetisch te maken.
grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#5
|
||||
|
||||
![]() mja, heb er sindsdien al terug mee gereden en ik vermoed dat ze er al wel zijn tussenuit gevallen.
Morgen ga ik ze er proberen uit te vissen en de bougies eindelijk eens te vervangen... omdat ik mijn wagen altijd nodig heb moet ik altijd alles terug in elkaar steken en kan ik altijd opnieuw beginnen omdat er iets fout ging ![]() Maar de vraag blijft nog steeds, krijg ik bougie 2 er uit en in zonder de pomp te demonteren ? |
#6
|
||||
|
||||
![]() nee, je pomp hoeft er niet af! je kunt hem er wel tussendoor prutsen als je hem los hebt gedraaid.
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Morgen gaan we ervoor
![]() Enorm bedankt voor de uitleg! ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() hopen dat ze niet afbreken bij het vastzetten? eerder bij het losmaken denk ik. bij het vastzetten gewoon een beetje met beleid: vast = vast! succes!
![]()
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Mja maar dat is waar ik voor vrees, de wagen staat altijd buiten, dan nog gaan loszetten als alles heel koud is... zal wel zien hoe het afloopt zeker... ![]() Vast is vast... dat vergeet men vriend nooit meer, die zag zijn bougie door de motorkap vliegen omdat hij die vergete vast zetten was ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() bij onze polo zitten de nieuwe gloeiers erin,twas even knutselen maart is gelukt.ook de inlaat even schoongemaakt.
johan |
#11
|
||||
|
||||
![]() Ga er nu aan beginnen
![]()
__________________
My ride : VW Golf IV 1.6i SR |
#12
|
||||
|
||||
![]() ja zou het wel even doen. in principe niet nodig, maar voorkomen is beter dan genezen...
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933 |
#13
|
||||
|
||||
![]() Ok dan , Ik zal laten weten hoe het is afgelopen :p
Alvast bedankt voor het advies! ![]()
__________________
My ride : VW Golf IV 1.6i SR |
#14
|
||||
|
||||
![]() okidokie, ik heb het op straat gedaan met -3 dus het moet je nu zeker gaan lukken
![]() succes!
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933 |
#15
|
||||
|
||||
![]() Koude valt goed mee maar ik zit al met een eerste probleem... ik geraak langs geen kanten aan die verstuiverleidingen aan mijn pomp... krijg men sleutel er net tussegepast en eropgezet maar kan hem niet verdraaien dus krijg ze niet echt los :s
__________________
My ride : VW Golf IV 1.6i SR |
#16
|
||||
|
||||
![]() die grote 'moer' bovenop de verstuivers kun je zo losdraaien (sleutel 17). eerst even de rubberen retour leidingen eraf trekken (let even op de volgorde voor het terugzetten). de verstuiverleidingen blijven in eerste instantie gewoon op hun plaats omdat ze van metaal zijn, maar met wat beleid kun je ze ook wel wat naar je toe trekken als je ze los hebt zodat je wat ruimte krijgt.
EDIT: net je verhaal nog even gelezen maar je hoeft NIET de verstuiverleidingen VAN JE POMP los te maken. alleen de leidingen bovenop de verstuivers losmaken en met beleid wat opzij buigen.
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933 |
#17
|
||||
|
||||
![]() ah ok, dat eens probere, nu is het een kwestie van die kleine moertjes van 8 er af te hale zonder dat ze tussen men motor vallen... vorige keer was ik er 2 kwijt :s
En eentje is blijkbaar vastgeroest dus daar moet ik nog wat op vinden om die los te krijgen ![]()
__________________
My ride : VW Golf IV 1.6i SR |
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933 |
#19
|
||||
|
||||
![]() Ze zitte er in en alles is klaar maar ik krijg enkel die klotemoertjes van 8 er niet meer op bij bougie 2,3 en 4... enige raad ? Ik kan er niet aan en ben er al 2 kwijt... :p heb wel reserven gelukkig
![]()
__________________
My ride : VW Golf IV 1.6i SR |
#20
|
||||
|
||||
![]() 2 - even prutsen achter de pomp, handig vingerwerk
![]() 3 - zal toch moeten lukken zo 4 - ruimte maken door de stekker van de temp sensor los te trekken (even dat ijzer beugeltje eraf wippen en dan de stekker eraf halen). als je dan vanaf rechts op de gloeier kijkt dan kun je een beetje zien waar je mee bezig bent. het is even klotewerk maar ze zullen er toch op moeten! ![]() ![]()
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933 |