#1
|
||||
|
||||
Cat Cams nokkenas
Weer een test nokkenasje
1500 km mee gespeeld en nu voor jullie. Cat Cams 7650232, 273 graden en 10,95 kleplift. Verschillend profiel op in- en uitlaatnokken, assymetrisch dus. VW 1,5 - 2,0 8V hydraulisch. Dit is een vrij heftige nokkenas die uitermate geschikt is voor een motor met webers, k-jetronic of een vrij programmeerbaar systeem, standaard motormanagement gaat niet goedkomen.......miss met een chip op maat wel. Prijs € 200,-
__________________
Groeten, Jeroen. |
#2
|
||||
|
||||
__________________
Groeten, Jeroen. |
#3
|
||||
|
||||
past dit op een golf 1600 8v gti? met eg motorcode?
|
#4
|
||||
|
||||
Om zo vrij te zijn om voor Jeroen te antwoorden: Nee, dat is een motor met vaste stoters.
__________________
Quote:
|
#5
|
||||
|
||||
ok weet ik voldoende
|
#6
|
||||
|
||||
Voor een EG heb ik ook 2 gebruikte nokkenassen liggen van Dr. Schrick.
1 x 276 graden en 1 x 306 graden, kosten ook beide € 200,-
__________________
Groeten, Jeroen. |
#7
|
||||
|
||||
die 276 graden van schrick kan zonder verstelbaar nokkenaswiel gemonteerd worden?
|
#8
|
||||
|
||||
Ja, kan met beide.
Een verstelbaar nokkenastandwiel is wel aan te raden om 'm perfect af te kunnen stellen op een rollenbank, maar niet noodzakelijk. Verstelbare tandwielen heb ik ook liggen, kosten € 75,-
__________________
Groeten, Jeroen. |
#9
|
||||
|
||||
Passend voor een EV blok? Tandwiel zit er niet bij begrijp ik?
|
#10
|
||||
|
||||
Past idd op een EV en er zit voor die prijs geen verstelbaar nokkenastandwiel bij......
Die kan ik je er wel bij leveren, kost € 75,-
__________________
Groeten, Jeroen. |
#11
|
||||
|
||||
Hoop geld, had niet verwacht zoveel geld kwijt te zijn voor een scherpere nokkenas.
Wat doet deze met koppel/pk's? Een schatting? |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Up? |
#13
|
||||
|
||||
130 pk en 210 Nm is goed haalbaar voor een EV met deze nokkenas.
Let op; het is wel een nokkenas voor hydraulische klepstoters.....ik zie nu het bouwjaar van jouw GTI en daar zitten dan waarschijnlijk nog mech. klepstoters in.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#14
|
||||
|
||||
Up
__________________
Groeten, Jeroen. |
#15
|
||||
|
||||
Welke raad je aan en wat doet het bij een 2.0 8v
|