|
||||
|
||||
Sonax ColorPen
Heeft iemand hier ervaring met een Sonax ColorPen (of een gelijkwaardig product)
eventueel met of zonder poetsspul erbij:
|
||||
|
||||
Vroeger ook met wasco gespeeld?
Het werkt wel maar geeft geen landurige bescherming. Gr Jan. |
|
||||
|
||||
We hebben thuis een auto met een aantal vandalisme krassen erop. Een paar diepe tot op het blanke metaal, daar moet ik dus met een lakstift aan de gang. Maar ook een aantal ondiepe. Ik heb al een beetje met polijsten geprobeerd, dat maakt het wel iets minder maar niet helemaal. Zou dit krijt een optie zijn?
En moet je ook perse dat poetsmiddel erbij gebruiken? Of kan het ook gewoon met turtle wax ofzo?
|
||||
|
||||
De colorpen is wel een oplossing,je hoeft hierbij niet speciaal de colorwax
te gebruiken. Gewoon de kras opvullen en daarna met een zachte doek uitpoetsen. |
|
||||
|
||||
IK heb het wel eens geprobeerd, bleef wel een hele middag zitten.
|
||||
|
||||
en toen was het er weer eraf?
|
||||
|
||||
Ik heb héél vroeger 5 jaar partime bij de Halfords gewerkt
waar deze dingen ook hadden. Ik heb 't toen een keer geprobeerd en daarna nooit meer aan een klant mee durven geven. Spul werkt dus gewoon niet. Als je het al een beetje fatsoenlijk krijgt is het na een buitje al weer weg. |
|
||||
|
||||
sonax colorpen is idd. waardeloos. Heb er eens mee geprobeerd om een lichte kras op een motorfietstank mee weg te krijgen, werd niks.
|
||||
|
||||
Ik heb het vanmorge gekocht, ik kijk wel of het werkt. Zo duur was het ook weer niet, 5,95.. daar wil ik het wel voor uitproberen
ik heb er niet veel vertrouwen in maarja.. ik zie wel
|
||||
|
||||
ROMMEL!
nee opzich werkt het wel denk ik, maar de kleur moet wel erg in de buurt liggen.. Ik had de donkergroene, je hebt maar een paar kleuren. Bijvoorbeeld alleen groen en donkergroen. Nou donkergroen leek opzich wel dezelfde kleur, maar de kleur die in de kras komt is een stuk lichter. En ik verwacht eerlijk gezegd niet dat dit spul lang erin blijft zitten Heb nu ff een lakstift gehaald om het daarmee te proberen. Iemand tips hoe ik het beste krassen kan bewerken met een lakstift? Het is een donkergroen metallic kleur. Ik heb 2 motip lakstiften gehaald (kleur en blanke lak)
|
||||
|
||||
eentje laten maken bij een spuiterij die het aanmeet op jouw kleur. dus jouw kleur namaakt
|
|
||||
|
||||
het rode krijtje wat ik 3 weken terug kocht in de stille hoop dat het zou werken: was gewoon donkeroranje toen ik het aanbracht..!
wrijven met dat doekje wat erbij zit en het viel er weer uit. Tot tig keer toen op tig plekken geprobeerd (vorige eigenaar was niet zo netjes met de lak) maar het helpt echt geen klap... Ik heb een donkeroranje C-Kadett staan en daar kwam het rode krijtje meer meer overheen.. Die heeft alleen geen krassen dus had ik er nog nix aan. Zonde vd centen...
|
||||
|
||||
Quote:
Heeeeeeeeel weinig lak aan de kwast, dan langzaam de kras opvullen. Liever tien keer met te weinig lak bijvullen dan één keer met teveel. Pas op dat er geen lak om de kras heen terechtkomt, als dat gebeurt dan meteen wegpoetsen voor het droog is. Deze lak droogt in ongeveer een kwartier. Als de kras gevuld is, aflakken met een klein beetje blanke lak. Als dat volkomen uitgehard is, dan met een doekje met Commandant #5 glad polijsten tot je er niets meer van ziet. Succes!