#1
|
||||
|
||||
3 of 4 poten maar ook weer niet? GTI 16V KR
Hoi allemaal, heb m'n daily weer door de APK met de nodige kosten
Zo'n beetje hele remsysteem (klauwen achter, alle leidingen achter, handremkabels, schijven voor en natuurlijk bedacht de hoofdremcylinder dat ie geen druk meer moest geven toen dat alles onlucht moest worden dus ook nieuwe hoofdremcylinder er op. Al met al een dure APK Maar goed, nu zit de nieuwe APK er op en nu heeft het blok (mk2 GTI 16V KR '88) plotseling bedacht dat hij niet meer goed hoeft te lopen. Op zich lopen ale 4 de poten maar het klinkt of eigenlijk is het meer je voelt het blok haperen, b.v. bij stationair maar de toerenteller staat netjes stil. Ik moet echt een externe afstelteller aansluiten en op honderdtallen zetten om wat beweging in de naald te zien. Net alsof hij op 3 poten loopt en met name als ie warm is. Maar ook niet altijd helaas want ik wilde het even laten beoordelen op mogelijke verdere oorzaken omdat ik alles wat ik kon bedenken al had gedaan maar toen liep ie weer goed behalve dan dat de echte power onderin er niet lijkt te zijn Affijn, verder zoeken dus. Tot nu toe al gedaan en gechecked: Verdeler zit er gloednieuw in (incl. kap en rotor), bougies de oude vervangen voor nieuwe (de originele Bosch F6DTC voor dit KR blok), gloednieuwe bougie kabelset, CO staat nu op 1.3 maar ruimer zetten maakt geen verschil en ontsteking is nu al een aantal keer gecheckt maar zou gewoon goed moeten staan O ja, af en toe hoor je een lichte terugslag plof uit de pijp bij 't starten maar hij staat op de juiste 6 graden, verstellen naar 4 hielp niet en 8 ook niet Ik heb zelf echt geen flauw idee meer waar ik verder nog kan zoeken, iemand nog opties of ideeen waar ik zelf blijkbaar overheen kijk? Alvast bedankt, Joop.
__________________
Blau macht glücklich!! '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#2
|
||||
|
||||
stationair toerental regelaar schoon maken
dit kan helpen |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
heeft dat ook effect op hogere toerentallen? Het valt namelijk het meest op bij stationair draaien maar het is ook bij hogere toentallen aanwezig.
__________________
Blau macht glücklich!! '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#4
|
||||
|
||||
Ik wil ook poten op mijn auto Handig als het hoog water is... (sorry voor off)
Maar kan het ook met de kou te maken hebben wellicht?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#5
|
|||
|
|||
mischien heb je vuil in un verstuiver,had vroeger eens een kr 16v scirocco,die had dat in een keer,heb ik spul voor in de tank gedaan,die hele fles erin gedaan,een flink stuk gereden ong.60 km en af en toe eens doortrekken tot in de3 begrenzer,en in een keer ging die weer,daarna een nieuw benzine filter nog eropgezet.
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Dacht ik ook aan maar ik word eerlijk gezegd geen wijs uit dat automatische systeem voor de injectie. Er zal vast wel een soort van choke systeem op zitten o.i.d. maar geen idee hoe of waar Zit er zoiets op? Zo ja, waar?
__________________
Blau macht glücklich!! '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
hmm.. da's een idee inderdaad. Verstuivers heb ik nog niet los gehad. Volgens mij zijn die er al heeeeeeeeeeeeeel lang niet af geweest en zo zien ze er ook uit vandaar dat ik er nog niet aan was begonnen. Denk dat er nog wel eens wat af zou kunnen breken maar als 't niet anders is... Nu je het zegt, ik heb vroeger wel eens van dat spul in de benzine gehad bij een Kever die ik toen had. Deed je desgewenst bij iedere keer tanken er bij en werkte prima. Dat had ik op een US basis gekocht maar ik kon later nergens iets soortgelijks vinden in de NL winkels. Ik rij nu op Shell V-power met die loodvervangende toevoeging van hun eigen merk. Voorheen op Esso met Wynns toevoeging en dat liep mooier maar er is nog amper een Esso hier Zou je bij die loodvervanger(s) zo'n reinigingsmiddel er bij mogen gooien? Verstuivers er uit is beter natuurllijk maar er zit nu even genoeg geld in voor deze maand
__________________
Blau macht glücklich!! '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |