Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-09-2007, 21:15
BLEK's Avatar
BLEK BLEK is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 123
Default Polo steilheck 1992

ook maar even voorstellen....

Omdat m,n vorige auto gestolen is (golf4)...en ik daarom even geen zin heb in iets 'moois' voor de deur heb ik bedacht om tjdelijk in iets "goedkoops"rond te gaan rijden...

Polo steilhek 1000cc 33 kw......1992...130.000km.....

maar wat voor type is dit nu precies???

Er waren bij aankoop wat kleine probleempjes..

Benzine zweten bij de aanhechting vulhals/tank....
Kleppendekselpakking lekte...
Vuil in de carburateur....

Alles verholpen en hij loopt als een zonnetje......

En omdat ik er toch een tijdje mee wil rijden zijn er toch al wat plannen...







Op MP een mooi stuurtje gescoord...



En een oude school radiootje ingebouwd..die lag nog in een stoffig hoekje...



Verlagen is toch wel een must...en een paar leuke velgjes en bandjes zouden ook niet misstaan....

wordt vervolgt...

Last edited by BLEK : 10-12-2007 at 19:00. Reason: veranderen topic titel..
Reply With Quote
  #2  
Old 16-09-2007, 21:28
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,065
Default

2F steilheck
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22
Porsche Macan ‘21
Transporter T6.1 ‘21
Reply With Quote
  #3  
Old 16-09-2007, 21:32
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

en dus een polo 86c
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #4  
Old 16-09-2007, 21:36
AryX's Avatar
AryX AryX is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 666
Send a message via MSN to AryX
Default

dit is een Polo 2f steilheck ook wel 86C2 genoemd of zelfs Mk3
leuk ding, kan je zat mee doen
__________________
http://www.cartuningsociety.com

Volkswagen Polo II Coupé 1990
Volkswagen Polo IIF Coupé 1994
Volkswagen Jetta II 1.6 Automaat 1987
Seat Exeo TSI 2011

Last edited by AryX : 16-09-2007 at 21:47.
Reply With Quote
  #5  
Old 17-09-2007, 12:13
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

let wel op.. zweten bij de aansluiting betekent vaak een rotte vulhals. Dit is veelvoorkomend bij een polo en gaat niet zomaar over.
Hoe heb je het gerepareerd??

Het is trouwens een injectie, geen carburateurversie.

Verder leuk, zo'n steilheck.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #6  
Old 17-09-2007, 13:35
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

Monopoint injectie AAU blok, de injectie-unit lijkt veel op een carb, dus de vergissing is logisch.
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #7  
Old 17-09-2007, 14:24
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Quote:
Originally Posted by AryX
dit is een Polo 2f steilheck ook wel 86C2 genoemd of zelfs Mk3
leuk ding, kan je zat mee doen


Niet helemaal: het is gewoon een 86C, zoals alle polo's tussen modeljaar '82 en '94.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #8  
Old 17-09-2007, 14:48
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

Precies, dat van die 86C2 heb ik nog nooit gehoord, of gelezen, wel dat het een 2f (facelift) is en dat veel mensen hem gemakshalve de polo 3 noemen.
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #9  
Old 17-09-2007, 15:33
patrick 86c patrick 86c is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,037
Default

Ik ken alleen een polo1,1f,2,2f & 6n.
een polo3 bestaat voor mij niet.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN
Reply With Quote
  #10  
Old 17-09-2007, 16:12
Jazzblue's Avatar
Jazzblue Jazzblue is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,420
Default

Polo 2f wordt af en toe ook wel eens de Polo 3 genoemd.
Trouwens heb je ook nog de 6n2, 9n en dat laatste model.
Reply With Quote
  #11  
Old 17-09-2007, 16:45
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Quote:
Originally Posted by Jazzblue
Polo 2f wordt af en toe ook wel eens de Polo 3 genoemd.
Trouwens heb je ook nog de 6n2, 9n en dat laatste model.

Officieel is het de 6nf en de 6n2 zou de links of rechtsgestuurde versie zijn...
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #12  
Old 17-09-2007, 17:45
BLEK's Avatar
BLEK BLEK is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 123
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
let wel op.. zweten bij de aansluiting betekent vaak een rotte vulhals. Dit is veelvoorkomend bij een polo en gaat niet zomaar over.
Hoe heb je het gerepareerd??

Het is trouwens een injectie, geen carburateurversie.

Verder leuk, zo'n steilheck.


Hij zweet inderdaad bij de aanhechting Tank/Vulhals..

Omdat de tijd even ontbreekt om een nieuwe tank te zetten heb ik de zweetplek dichtgemeerd met gungum...en het werk tot nu toe...

Inderdaad...maar omdat de uitgedroogde luchtfilter schilfers losliet, en die tussen de gasklep gingen zitten maakte ik de vergissing van carburateur...

Dus voor onderdelen kan ik nu dus zoeken op 2f of 86c ...

En inderdaad leuker dan ik had verwacht zo,n steilhek....
Reply With Quote
  #13  
Old 18-09-2007, 09:19
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

steilheck = rechte achterkant in't Deutsch.

Heb er zelf een van het vorige type, de polo2 dus.
Het is best leuk om in een licht autotje met een beetje vermogen rond te toeren! Vooral in de stad zijn ze nog best vooruit te branden!
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #14  
Old 18-09-2007, 14:18
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

1.nulletje moet je vooral en enkel gebruiken om lekker zuinig mee te toeren..

1 op 16 is heel goed haalbaar,..
maar 't kan ook met 160 op de autobahn (en veul geduld)

Tjoenen? Niet doen: hopeloze zaak Goed onderhoud is de beste tuning
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
  #15  
Old 23-09-2007, 19:22
BLEK's Avatar
BLEK BLEK is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 123
Default

Goed onderhoud gaat er wel aan gebeuren ja..

Maar een beetje opleuken mag ook lijkt me...

Vandaag de cabbie uit z,n hok gehaalt en wezen shoppen.....

Velgjes...6j..13...et42...4x100....(weet iemand het merk?..logo staat links)iemand had het vandaag over Exip...maar ik twijfel...



2 bandjes tyfoon conexion.165-70-13.....50km mee gereden (bij de vorige eigenaar liepen ze aan)



Verlagings setje 35/35 meen ik...(vorige eigenaar had ze verkeerd besteld)



Deze verlaging kan toch gebruikt worden zonder kortere dempers te monteren???

Is het dan ook minder werk, of moet dan ook de hele zooi er aan de voorkant onderuit..??

wordt vervolgt
Reply With Quote
  #16  
Old 23-09-2007, 20:19
AryX's Avatar
AryX AryX is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 666
Send a message via MSN to AryX
Default

logo staat links zeg je? zie het ff niet, zal wel aan mij liggen
Maar zou me niks verbazen als het Exip is, BBS volgens mij niet.
en waarom zet je er niet van die lekkere platte bandjes onder.. 175/50/13 is lekker plat en oogt heel mooi. Pak je nog een klein beetje extra verlaging mee
En 35/35 kan je idd monteren zonder andere dempers. Dat moet pas echt vanaf 40mm of meer..
__________________
http://www.cartuningsociety.com

Volkswagen Polo II Coupé 1990
Volkswagen Polo IIF Coupé 1994
Volkswagen Jetta II 1.6 Automaat 1987
Seat Exeo TSI 2011
Reply With Quote
  #17  
Old 23-09-2007, 20:28
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

t moet er bij een polo altijd helemaal onderuit..
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #18  
Old 23-09-2007, 20:49
BLEK's Avatar
BLEK BLEK is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 123
Default

Plat is wel mooi..maar de km afwijking word steeds groter...en het is al niet zo,n racer....

Hier een detail van het logo....


Reply With Quote
  #19  
Old 23-09-2007, 21:41
Arno's Avatar
Arno Arno is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 643
Default

leuke polo heb je.
Als je de totale benoeming van het type polo wilt weten is het dus deze uitkomst
vw polo 86c2f, ik las dat je een aau blok erin heb liggen, multipoint...
Kunnen we elkaar de hand schudden wat ik heb ook zo'n beestje in mijn bezit.
En knalgeel uiteraard
__________________
poohlo...wie anders!
Reply With Quote
  #20  
Old 23-09-2007, 22:02
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 11:53.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum