|
||||
|
||||
Elektrisch Probleem Golf
Goedemorgen,
Ik heb een probleem met 'n Golf. Als ik een aantal dagen niet heb gereden moet ik hem doormiddel van startkabels starten. Hij krijgt hem niet op de accu gestart. Na even een aantal kilometer te hebben gereden is de accu weer genoeg bijgeladen om hem op de accu te kunnen starten. Gisteren ochtend was het weer zo ver.. Ik heb toen de accu doorgemeten toen hij niet wilde starten en op mijn multi-meter kwam een waarde van ongeveer 12.2 volt te staan. (ampere heb ik niet doorgemeten) Toen we hem gestart hadden heb ik 13.88 -13.89 volt gemeten op de accu. Ik heb dus de conclusie getrokken dat het niet aan de dynamo ligt. De motor blijft ook keurig draaien na het gebruiken van de startkabels. De accu die er in zit is ongeveer 2 jaar oud wat ik heb begrepen van Levis. Het lijkt er dus op dat hij ergens stroom lekt. ik heb vorige week een radio ingebouwd. Maar daarvoor had hij ook al dit probleem. Ik heb alle aansluitingen die uit m'n dashboard kwamen gesoldeerd daaroverheen krimpkous gedaan en daarna nog een keer afgetaped. Heeft er iemand ideeen waar ik het probleem zou kunnen zoeken? Alvast bedankt! Ivo |
|
||||
|
||||
De accu is kapot. Zodra die stroom moet gaan leveren zakt de spanning in.
Probeer eerst maar eens een andere accu.
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zal het eens proberen! Echter wat ik vreemd vind.. Als ik een stuk gereden heb kan ik hem zonder probleem op de accu starten.. |