Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 28-11-2007, 14:58
remcojetta remcojetta is offline
Forum Newbee

Default jetta 1.3 loopt slecht bij halfwarme motor

Goeiedag allemaal.
Ik heb een 2de wagentje gekocht naast mijn alfa romeo gtv.
Het gaat om een jetta 1.3 injectie.

Het is een 91er met 143.000km op de teller. Opzich loopt die heel mooi. Hij start altijd goed, alleen als de motor temperatuur iets begint op te komen dan blijft de motor niet meer mooi stationair lopen. Even een praktijkvoorbeeld: Als ik van me werk naar huis rijdt (met koude motor dus) loopt die prima tot ik bij het eerste stoplicht kom. De temp. meter begint dan net iets op te komen. Als ik dan de koppeling intrap zakt het toerental tot 500-600 toeren en dreigt dan steeds af te slaan. Je moet zeg maar echt wat gas houden zodat die niet afslaat. Zodra de motor de normale bedrijftemperatuur heeft bereikt is er niet meer aan de hand, dan loopt die gewoon rond de 900 toeren stationair.
Soms ook als ik de wagen even geparkeerd heb en ik start hem weer (de motortemp. is dan alweer iets gezakt) dan begint de motor te schommelen van 500 naar 900 toeren en zo gaat het steeds maar door tot de motortemperatuur weer normaal is (bedrijfstemperatuur) DIt gebeurt alleen als ik de verlichting inschakel!!! als ik de verlichting uit zet dan blijft die wel normaal lopen. Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Ik heb net het luchtfilter, verdelerkap, rotor en bougies vervangen maar geen resultaat.
Reply With Quote
Old 28-11-2007, 16:40
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict

volgens mij moet je em met de lichten aan eens opnieuw stationair afstellen als ie op bedrijfstemperatuur komt(dus van t hogere toerental af is),en of je co staat te laag,is allebij makkelijk bij te stellen,stationair op gasklephuis,co bij de lucht massameter met un inbus,kan wel eens een plastic dopje opzitten ff erafwippen.
Reply With Quote
Old 28-11-2007, 18:37
tiefflieger tiefflieger is offline
Volksforum Draaideur Donateur

Ik had precies hetzelfde met mijn Jetta 1.3i.
Stationair was prima, alleen met licht aan minder en met de kachel en achterruitverwarming erbij helemaal slecht...
Ik heb ook alles vervangen maar niks hielp.
Heb hem nu gewoon stationair afgesteld met licht aan en loopt weer perfect !
Reply With Quote
Reply

Posting Rules