#1
|
|||
|
|||
Welk bouwjaar ??
Heel misschien sla ik wel een andere weg in . . . via familie kan ik aan deze auto komen. Vooraf wil ik echter wat 'huiswerk' verrichten, vandaar dus de vraag aan de ECHTE experts : is er aan de hand van de foto's het bouwjaar ongeveer te bepalen ?? De papieren van de auto zijn nl. tijdelijk zoek . . . de aanschaffactuur is wel bovenwater, maar hier is de datum niet meer op leesbaar . . . of kan ik aan de hand van het chassisnummer een bouwjaar bepalen ?? Via de search kon ik dat laatste niet zo snel vinden
|
#2
|
||||
|
||||
Heb je een foto van de achterklep? Iig pre 67 of een overgansgmodel. Ik ga voor 66, moet even wat foto's ter vergeljking zoeken qua deurschelp.
Last edited by evilnyntje : 10-11-2008 at 18:10. |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Helaas nog niet. De auto staat niet 1,2,3 aan de weg dus die heb ik niet eerder dan volgend weekend . . . Aan de klep is dus het meeste af te leiden ?? |
#4
|
||||
|
||||
67.
__________________
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
#5
|
||||
|
||||
modeljaar 67
|
#6
|
|||
|
|||
idd ook een 67er heeft een halflangeklep zo te zien
__________________
T1 1959 t2a westfalia 1969 kever cabrio 1970 low t5 golf mk2 1989 |
#7
|
|||
|
|||
1967 eenmaal, andermaal . . . aangenomen dat het een 67'er is dus.
Geen idee waarom, maar ik had liever een 63'er gehad. Ik koop auto's op gevoel dus . . . geen 13 in het kenteken, geen rood, geen wit en dat soort stomme ongein dus en de prijs en de verkoper moet me aanstaan. In dit geval was het het verkopende land wat me aantrok. Ik moet me maar eens in de luchtgekoelde kant van de wereld gaan verdiepen besef ik, een simpel vraagje leid tot nog veel meer vragen dus . . . In elk geval bedankt voor het meedenken !!! |
#8
|
||||
|
||||
Raamslingers en deuropeners zijn anders/ nieuwer dan bij mijn ex ' 66.
Dus ik ga ook voor ' 67
__________________
Luchtgekoelde groeten vanuit Raalte, Emiel T2a 1970 Ponton 1972 Triumph Speedtriple 2007 |
#9
|
||||
|
||||
Geen twijfel mogelijk 67
__________________
WWW.MIVW.NL |
#10
|
||||
|
||||
Maar als het een harde is halen, zijn er niet veel van.
|
#11
|
||||
|
||||
Aan de motor (luchtfilter) te zien ook nog een 1500, das helemaal leuk!
__________________
:: Meeting Gallery '07 / '08 / '09 ::
Flickr Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! |
#12
|
|||
|
|||
Hallo heren,
Nogmaals bedankt, maar ik krijg er alleen maar vragen bij . . . Quote:
67'ers zijn er minder van in verhouding ?? Of is een harde slecht te vinden . . . Hij is niet nieuw, maar echt roest zit er niet aan. De bodem is gewoon hard en netjes. Quote:
Want ?? Die zijn er in verhouding ook niet veel ?? Ik moet echt beter mijn huiswerk gaan doen . . . Er staat ook nog een Golf 1 van 1975 een paar deuren verder . . . ook echt perfect, wel al 'real live' gezien en 71.000 km gelopen. Alleen die Golfjes beginnen me een beetje tegen te staan ( misschien omdat er nu teveel staan ) als je dan de vakantie foto's van Volksfahrer ziet . . . volgens mij krijg je dat gevoel nooit met een Golf . . . of wel ?! |
#13
|
||||
|
||||
nope.. Dat denk ik niet, maar ik denk ook dat de weg er naar toe in een golf heel anders is dan in een kever.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#14
|
|||
|
|||
kan idd een 1500 zijn het luchtfilter is in elk geval groter als bij mijn 1300.
post anders eens een foto van het motornummer staat op de dynamosteun(tussen de 2 poelies)
__________________
T1 1959 t2a westfalia 1969 kever cabrio 1970 low t5 golf mk2 1989 |
#15
|
||||
|
||||
Gezien de platte wieldoppen en het luchtfilter is het inderdaad een 1500.
Achterpaneeldopje is van een 67er dus dat kan wel kloppen, ook de deurklinken buitenkant etc. Wat echter wel opvallend is de witte dashbord knopjes wat mij in eerste instantie aan een 66er deed denken. Echter de raamslinger, armsteun op de deur, deuropener binnenkant en het ontbreken van de grootlichtschakelaar op de grond en de kleur bewijzen dat het een echte 67er is. Staat het ding in Zweden ofzo? Er zit namelijk ook een standkachel in! Zeldzaam zijn ze niet echt, men denkt namelijk dat ze zeldzaam zijn en daardoor worden ze bij bosjes tegelijk bewaard en opgeknapt (helaas zelden helemaal correct). Wat voor mij persoonlijk het leuke is dat zijn de SUPER VEEL oneyearonly onderdelen die ze in 67 erop geschroefd hebben. 1500 motorke is er leuk en pittig rijdt erg goed en leuke bijkomstigheid voor de europese uitvoering is dat je schijfremmen hebt op de vooras.
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers! Quote:
|
#16
|
||||
|
||||
Zeldzaam dus wel als je een complete hebt gezien de onderdelen, en er worden er veel omgebouwd naar Gasser voor de dragrace.
|
#17
|
||||
|
||||
de platte wieldoppen zaten ook op de 1300.
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" |
#18
|
|||
|
|||
Het verlossende antwoord is . . . idd 1967, maart 1967 om precies te zijn.
De auto is gekocht in januari 1967. Boekjes zitten er verders allemaal bij en uit niets blijkt dat ie ooit schade heeft gehad om delen vervangen zijn voor iets anders. Het plaatwerk zou volgens de papieren dus nog allemaal origineel moeten zijn. Thnx voor alle hulp dus !! |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Split52 gaat overigens door voor de wasautomaat met zijn antwoord op de niet gestelde bonusvraag . . . . Soms is wel eens leuk om familie te hebben in verschillende landen |