Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-11-2007, 23:29
Golfzilla's Avatar
Golfzilla Golfzilla is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,776
Default aandrijfassen g40 (polo3) --> derby 1

Wie kan mij vertellen of de aandrijfassen van een G40 (of andere polo3) passen onder een derby 1??

dus de lengte ervan en de steek in de fusees................

is dit gewoon uit te wisselen of gaat dat nooit lukken??
als het niet uit te wisselen is, welke sterkere assen moet ik dan pakken voor een Derby 1??
__________________
VW Derby LS '77 RIP
VW Derby GLS '78
Reply With Quote
  #2  
Old 14-11-2007, 23:33
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Of ze zo op een Derby 1 passen weet ik niet. maar het enige verschil tussen Polo 2F (3) en G40 assen is dat G40 assen van hoogwaardiger staal zijn gemaakt. Voor de rest zijn ze hetzelfde.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #3  
Old 15-11-2007, 09:04
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Ja passen gewoon....

Ik zou sowieso als je gaat ombouwen gaan voor polo 2f poten die zijn wat steviger, moet je ook je draagarmen overnemen..
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #4  
Old 15-11-2007, 18:35
Golfzilla's Avatar
Golfzilla Golfzilla is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,776
Default

Thanks,

had het stiekem al verwacht maar 100% wist ik het niet dus denk vraag ff......
bij deze dus gezocht door mij een setje aandrijfassen van een G40
__________________
VW Derby LS '77 RIP
VW Derby GLS '78
Reply With Quote
  #5  
Old 15-11-2007, 20:04
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Zou me niet te blind staren op G40 aandrijfassen.
De homokineten zijn inderdaad uit wat hoogwaardiger staal, maar "gewone" assen houden het ook echt wel een tijdje uit.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #6  
Old 18-11-2007, 09:49
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

idd standaard assen zijn sterk zat
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #7  
Old 18-11-2007, 11:34
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 11:50.
Reply With Quote
  #8  
Old 18-11-2007, 13:28
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by Sjon
maar dan snap ik de dikkere diesel-assen nog niet........

Btw: ik heb nog nooit een as of homokineet gesloopt.......sterk zat


Die dikkere assen bij een diesel kunnen ook met trillingen te maken hebben.

Ik heb bij allebei mijn 86C's wel een kapotte homokineet gehad.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #9  
Old 18-11-2007, 14:31
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

klopt stationair rollend brengt de diesel veel meer onregelmatige krachten over
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #10  
Old 18-11-2007, 15:33
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 11:51.
Reply With Quote
  #11  
Old 19-11-2007, 21:04
AryX's Avatar
AryX AryX is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 666
Send a message via MSN to AryX
Default

Dus als je de assen van een Diesel 86c pakt en de homokineten van een G40 dan zit je zoiezo altijd goed?
of vat ik dat verkeerd op uit het verhaal?
__________________
http://www.cartuningsociety.com

Volkswagen Polo II Coupé 1990
Volkswagen Polo IIF Coupé 1994
Volkswagen Jetta II 1.6 Automaat 1987
Seat Exeo TSI 2011
Reply With Quote
  #12  
Old 19-11-2007, 21:07
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

klopt exacte mundo ,mits je 175/50-13 rijdt kun je rustig een 180 pk loslaten op je bak (al wil alles wel stuk bij lomp gedrag )
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #13  
Old 19-11-2007, 21:16
AryX's Avatar
AryX AryX is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 666
Send a message via MSN to AryX
Default

ik rij dus op 175/50/13....
__________________
http://www.cartuningsociety.com

Volkswagen Polo II Coupé 1990
Volkswagen Polo IIF Coupé 1994
Volkswagen Jetta II 1.6 Automaat 1987
Seat Exeo TSI 2011
Reply With Quote
  #14  
Old 19-11-2007, 21:19
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

dus kun je rustig wat vermogen kwijt idd
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #15  
Old 19-11-2007, 21:22
AryX's Avatar
AryX AryX is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 666
Send a message via MSN to AryX
Default

kijk da's goed nieuws aangezien ik bezig ben om meer uit mijn blokkie te halen
__________________
http://www.cartuningsociety.com

Volkswagen Polo II Coupé 1990
Volkswagen Polo IIF Coupé 1994
Volkswagen Jetta II 1.6 Automaat 1987
Seat Exeo TSI 2011
Reply With Quote
  #16  
Old 19-11-2007, 21:36
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

g60 lader doet leuk mee idd heb ze al met 186 op de bank gezien ,met allenig g60 lader ,grotere ic en chip op maat
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #17  
Old 19-11-2007, 21:47
AryX's Avatar
AryX AryX is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 666
Send a message via MSN to AryX
Default

Kijk dat zijn de leuke waardes.. Nu eerst de g60, kleine poelie en bijbehorende chip erin krijgen, dan de 268 Schrick erbij en volgend jaar bij JD Engineering de chip laten maken en verder kijken wat voor extra aanpassingen er nog zijn om er nog wat meer vermogen uit te halen..
__________________
http://www.cartuningsociety.com

Volkswagen Polo II Coupé 1990
Volkswagen Polo IIF Coupé 1994
Volkswagen Jetta II 1.6 Automaat 1987
Seat Exeo TSI 2011
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum