#1
|
||||
|
||||
aandrijfassen g40 (polo3) --> derby 1
Wie kan mij vertellen of de aandrijfassen van een G40 (of andere polo3) passen onder een derby 1??
dus de lengte ervan en de steek in de fusees................ is dit gewoon uit te wisselen of gaat dat nooit lukken?? als het niet uit te wisselen is, welke sterkere assen moet ik dan pakken voor een Derby 1??
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#2
|
||||
|
||||
Of ze zo op een Derby 1 passen weet ik niet. maar het enige verschil tussen Polo 2F (3) en G40 assen is dat G40 assen van hoogwaardiger staal zijn gemaakt. Voor de rest zijn ze hetzelfde.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#3
|
||||
|
||||
Ja passen gewoon....
Ik zou sowieso als je gaat ombouwen gaan voor polo 2f poten die zijn wat steviger, moet je ook je draagarmen overnemen..
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
Thanks,
had het stiekem al verwacht maar 100% wist ik het niet dus denk vraag ff...... bij deze dus gezocht door mij een setje aandrijfassen van een G40
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#5
|
|||
|
|||
Zou me niet te blind staren op G40 aandrijfassen.
De homokineten zijn inderdaad uit wat hoogwaardiger staal, maar "gewone" assen houden het ook echt wel een tijdje uit.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#6
|
||||
|
||||
idd standaard assen zijn sterk zat
__________________
kopbewerking ,pm |
#7
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 11:50. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Die dikkere assen bij een diesel kunnen ook met trillingen te maken hebben. Ik heb bij allebei mijn 86C's wel een kapotte homokineet gehad.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#9
|
||||
|
||||
klopt stationair rollend brengt de diesel veel meer onregelmatige krachten over
__________________
kopbewerking ,pm |
#10
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 11:51. |
#11
|
||||
|
||||
Dus als je de assen van een Diesel 86c pakt en de homokineten van een G40 dan zit je zoiezo altijd goed?
of vat ik dat verkeerd op uit het verhaal?
__________________
http://www.cartuningsociety.com Volkswagen Polo II Coupé 1990 Volkswagen Polo IIF Coupé 1994 Volkswagen Jetta II 1.6 Automaat 1987 Seat Exeo TSI 2011 |
#12
|
||||
|
||||
klopt exacte mundo ,mits je 175/50-13 rijdt kun je rustig een 180 pk loslaten op je bak (al wil alles wel stuk bij lomp gedrag )
__________________
kopbewerking ,pm |
#13
|
||||
|
||||
ik rij dus op 175/50/13....
__________________
http://www.cartuningsociety.com Volkswagen Polo II Coupé 1990 Volkswagen Polo IIF Coupé 1994 Volkswagen Jetta II 1.6 Automaat 1987 Seat Exeo TSI 2011 |
#14
|
||||
|
||||
dus kun je rustig wat vermogen kwijt idd
__________________
kopbewerking ,pm |
#15
|
||||
|
||||
kijk da's goed nieuws aangezien ik bezig ben om meer uit mijn blokkie te halen
__________________
http://www.cartuningsociety.com Volkswagen Polo II Coupé 1990 Volkswagen Polo IIF Coupé 1994 Volkswagen Jetta II 1.6 Automaat 1987 Seat Exeo TSI 2011 |
#16
|
||||
|
||||
g60 lader doet leuk mee idd heb ze al met 186 op de bank gezien ,met allenig g60 lader ,grotere ic en chip op maat
__________________
kopbewerking ,pm |
#17
|
||||
|
||||
Kijk dat zijn de leuke waardes.. Nu eerst de g60, kleine poelie en bijbehorende chip erin krijgen, dan de 268 Schrick erbij en volgend jaar bij JD Engineering de chip laten maken en verder kijken wat voor extra aanpassingen er nog zijn om er nog wat meer vermogen uit te halen..
__________________
http://www.cartuningsociety.com Volkswagen Polo II Coupé 1990 Volkswagen Polo IIF Coupé 1994 Volkswagen Jetta II 1.6 Automaat 1987 Seat Exeo TSI 2011 |