|
|||
|
|||
Nog steeds g40 niet aan het vonken
loop nog steeds te klote dat me polotje niet meer wil vonken
nu ben ik afgelopen zaterdag naar een garage geweest die me g40 wel zouden uitlezen dit hebben ze niet gedaan want ze zeggen dat ik me draadboom maar eerst moest vervangen voor ze wat konden. ze hebben ook wel gelijk het is eigenlijk ook een klein zooitje maar alsnog heb nu de ecu bobine hallgever bougies bougiekabels vervangen en nog steeds niks :S vind het een vaag verhaal nu ben ik wel van plan om me draadboom voor de motor inclusief zekerings kast te vervangen en meteen zo veel mogelijk weg werken maar als ik daar aan begin ben ik dan op gegeven moment niet nog verder van huis?? is het mogelijk om de bobine rechtstreeks 12 v te geven ??? heb het idee dat als ik wil starten de plus van de bobine afgaat ik ben nu echt ten einde raad groeten Arjan |
|
||||
|
||||
voorlopig denk je alleen ,koop eerst eens een multimeter ,want meten is weten .deze aanschaf met een vraagbaak er bij levert zeer veel info op wat beter te werken is
|
||||
|
||||
Contactblokje achter het contactslot al vervangen?
Deze gaan nml geregeld stuk. En net wat Serge al aangeeft: Meten is weten Succes Gr Jan. |
|
|||
|
|||
okay bedankt voor jullie reactie maar een meter had ik al maar word me nog niet duidelijk.
maar ben weer bezig geweest er bleek een draadje kapot vanaf de hallgever nu ik deze gemaakt heb en aan de hallgever draai als de auto op contact staat hoor ik me injectoren tikken dit is alweer iets meer als wat ie deed . maar ik snap niet waarom me bobine een vonk geef zodra ik hem heb op contact zet. heb het contactblokje losgehaald en zelf met een schema de punten doorgelust zodat ie op contact staat. nu meet ik de daad naar de bobine en op 1 staat gewoon 12 volt 1 is de massa klopt ook en 1 Zou dan de pulse draad moeten zijn deze pulse is echter maar 0,2 volt dit is volgends mij te weinig. misschien kunnen jullie me met deze uitleg wat meer helpen dank je groeten arjan |
|
||||
|
||||
of je bobine is stuk of je bougie kabels zitten exact verkeerd
|
|||
|
|||
okay me bougie kabels zijn nog niet aangesloten heb 1 bougiekabel op de bobine aangesloten om te kijken of ie vonkt dus daar kan het niet aan liggen
ik zelf dacht ook de bobine maar deze had ik al een nieuwe voor maar dit bleek het niet te zijn volgends mijn mening en heb hem toen geretourneerd naar de plaatselijke automaterialen handel. nu hoorde ik van iemand dat het een massa probleem kon zijn maar heb alle massa punten gecheckt en zijn allemaal goed. weet iemand niet hoeveel volt de pulse moet zijn vanaf de digifant naar je bobine??? denk dat hier het probleem zit |
|
||||
|
||||
denk dan dat je computer overleden is ,denk ik hoor.
pulse stroom is 5 v
|
|||
|
|||
nou dank je allemaal hij doet het weer
het bleek toch de computer te zijn en heb alle aansluitingen op een nieuwe massa gelegd had 2 computers geprobeerd waren allebei kapot maar ja hartstikke bedankt voor de mensen die me geholpen hebben kan nu weer verder met de rest :P groeten arjan |