Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-11-2007, 20:37
Jazzblue's Avatar
Jazzblue Jazzblue is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,420
Default Lader probleempje.

Gister ochtend na een klein stukje rijden begon mijn G-lader te tikken, echt een hele vervelende tik waarbij je gelijk denkt van dat zit niet goed . Toch laat ik de motor altijd goed warmdraaien voordat ik een keer een beetje gas geef.

De motor heeft op dit moment ong. 190 dKM weg en waarschijnlijk is de G-lader nog niet gereviseerd(was ik wel van plan).

Ken iemand mij vertellen wat waarschijnlijk de tik is, misschien heeft iemand het vaker meegemaakt of weet iemand gewoon wat er loos is .

De G-lader moet er nu zo wie zo vanaf om te reviseren maar ben wel benieuwd of het nog nut heeft, niet dat bijvoorbeeld de G-lader aan zijn eind is gekomen ofzo .

Ben benieuwd naar de reacties.
Reply With Quote
  #2  
Old 16-11-2007, 22:28
noel noel is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1
Default

ff arno bellen
Reply With Quote
  #3  
Old 16-11-2007, 22:39
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Openhalen is de enige manier om erachter te komen...
190 dkm is ook wel heel veel zonder opfrisbeurtje!

Lijkt mij duidelijk dat verder rijden niet verstandig is.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #4  
Old 16-11-2007, 22:55
Jazzblue's Avatar
Jazzblue Jazzblue is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,420
Default

De auto staat voor alle duidelijkheid stil. Ik heb de auto nu ongeveer een half jaar en het openhalen van de lader stond op de planning.

Waarschijnlijk haal ik de lader er morgen vanaf en kijk ik hoe ver ik kom met openmaken.

Iemand toevallig een adresje voor een revisieset, origineel of van vergelijkbare kwaliteit?
Reply With Quote
  #5  
Old 17-11-2007, 07:40
chris's Avatar
chris chris is offline
Pornstar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,198
Default

Jaren geleden had ik het met mijn G40 ook....bij starten ineens tikken in de G-lader...nadat ik hem opgehaald had bleek dat een dichtlijst ertussen uit geschoten was....verdringer kapot daardoor enz...en maar een nieuwe lader geregeld..(toen voor 2000 gulden bij van Kronenburg)

Hoop maar voor jou dat het niet zo is....
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT
1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT
2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT
2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT
1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8
1992 Nissan 300ZX Twin Turbo
Reply With Quote
  #6  
Old 17-11-2007, 12:16
Jazzblue's Avatar
Jazzblue Jazzblue is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,420
Default

Is inderdaad te hopen dat het niet zo is.

Heb de g-lader er nu vanaf en ga denk ik vanavond even kijken wat er binnenin loos is.
Reply With Quote
  #7  
Old 17-11-2007, 12:29
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,030
Default

Quote:
Originally Posted by Jazzblue
Is inderdaad te hopen dat het niet zo is.

Heb de g-lader er nu vanaf en ga denk ik vanavond even kijken wat er binnenin loos is.


Laat het ons weten dmv foto's.

Ben benieuwd wat het is. Maar ik vrees het ergste.
Reply With Quote
  #8  
Old 17-11-2007, 13:11
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,531
Default

Tik tik tik = geluid van heel duur schroot.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #9  
Old 17-11-2007, 13:29
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Liever niet zelf openhalen zonder fatsoenlijke handleiding.

'T stelt geen ruk voor, maar kijk 't liever eerst eens af van bijv. Arno. Als je 't op de goede manier doet, breng je in iedergeval geen extra schade toe. Tip: voor het scheiden van de G-lader helften de boutjes niet allemaal er helemaal uit draaien, maar een klein stukje (millimeter of 5 a 8), en dan de helften scheiden; pakking zit vast, en voor je het weet 'klapt' ie aan 1 kant los, en haal je de helften niet mooi 'recht' van elkaar, maar draai je de lader open.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
  #10  
Old 17-11-2007, 13:45
Jazzblue's Avatar
Jazzblue Jazzblue is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,420
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Liever niet zelf openhalen zonder fatsoenlijke handleiding.

'T stelt geen ruk voor, maar kijk 't liever eerst eens af van bijv. Arno. Als je 't op de goede manier doet, breng je in iedergeval geen extra schade toe. Tip: voor het scheiden van de G-lader helften de boutjes niet allemaal er helemaal uit draaien, maar een klein stukje (millimeter of 5 a 8), en dan de helften scheiden; pakking zit vast, en voor je het weet 'klapt' ie aan 1 kant los, en haal je de helften niet mooi 'recht' van elkaar, maar draai je de lader open.



Ken je mij misschien vertellen hoe ik de helfden het beste van elkaar kan scheiden? Ben even bezig geweest en heb alle boutjes er nu helemaal uitgedraaid , die gaan er nu dus weer voor een klein gedeelte in.

Ik krijg de helfden voor geen mogelijkheid uit elkaar en grof geweld ga ik niet eens proberen, dus ik ben wel benieuwd.
Reply With Quote
  #11  
Old 17-11-2007, 14:18
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

stuur anders arno aka polo3 eens een pm voor vragen of uitleg. als je niet weet hoe zo'n lader in elkaar steekt, zou ik niet zelf gaan beginnen. hoop voor je dat het iets kleins is.

als er een dichtlijst tussenuit is geschoten dan was die helemaal op. dan kan het zijn dat er een randje is afgebroken waar die dichtlijst in ligt. en dan gaat het schrapen en dergelijke. of een lager die versleten is.

succes ermee.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)

Last edited by G-eert-40 : 17-11-2007 at 14:27.
Reply With Quote
  #12  
Old 17-11-2007, 14:26
Jazzblue's Avatar
Jazzblue Jazzblue is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,420
Default

Ja ik zal Arno even een mail sturen inderdaad, ik hoop zelf ook dat het iets kleins is maar zo ziet het er niet uit hoor. Die buis die naar de intercooler gaat is echt heel erg vet(zal er zo even foto's van plaatsen).
Reply With Quote
  #13  
Old 17-11-2007, 14:59
chris's Avatar
chris chris is offline
Pornstar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,198
Default

Een vette buis is niet erg,zolang er maar geen gruis in zit van een vernielde verdringer oid.......
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT
1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT
2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT
2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT
1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8
1992 Nissan 300ZX Twin Turbo
Reply With Quote
  #14  
Old 17-11-2007, 16:25
Jazzblue's Avatar
Jazzblue Jazzblue is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,420
Default

Hier maar even aan paar foto's, de buizen waren niet alleen vet maar ook zat er in het filtertje wat voor de intercooler zit veel vuil.











Op de laatste foto is te zien dat er een datum op de lader staat, is dit de productie datum?
Reply With Quote
  #15  
Old 17-11-2007, 16:31
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Ik zie dat je het tandriempje er ook al afgehaald hebt.
Dit is niet handig, draai je nu aan de hoofdas of bijas dan slaat de verdringer tegen de behuizing aan.

Scheiden van de behuizing kun je doen door iets breeds tussen de 2 opstaande randen (zie foto 3) van de behuizing te steken en zo de 2 helften voorzichting en gelijkmatig uit elkaar te duwen.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #16  
Old 17-11-2007, 17:06
Jazzblue's Avatar
Jazzblue Jazzblue is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,420
Default

We hebben niet meer aan de as gedraaid toen het riempje er vanaf was.

Ik heb net de twee helften van elkaar af gehaald en wat ik tegenkwam was echt drie keer kut.

De foto's:












Je ziet op een van de foto's dat de dichtlijsting eruit is geschoten en dat er een stuk van de verdringer is afgebroken, en je kan wel raden wat dit betekent .

Last edited by Jazzblue : 17-11-2007 at 17:09.
Reply With Quote
  #17  
Old 17-11-2007, 17:53
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

dit is zeker klote voor je man. als er een klein stukje afgebroken is kunnen ze het nog wel stiften. is een klein pinnetje in die geul tikken. maar hier is een te groot stuk afgebroken. als de twee buiten helften nog goed zijn, misschien alleen een nieuwe verdinger zoeken. anders wordt het een andere lader zoeken.

dit is waarschijnlijk het gevolg van te laat reviseren. dus de lijsten waren te ver opgesleten.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #18  
Old 17-11-2007, 17:56
Jazzblue's Avatar
Jazzblue Jazzblue is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,420
Default

Een verdringer vindt je denk ik niet zomaar, toch? En mocht iemand thuis wat hebben liggen dan hoor ik het heel graag.

Een van de dichtlijsten van de verdringer was er in zijn geheel uitgeschoten en heeft waarschijnlijk een stuk van de verdringer afgeslagen ofzo(zo zag het er in ieder geval uit).

Weet iemand ongeveer de prijs van een vers gereviseerde lader en waar ik deze het beste kan zoeken/vinden?
Reply With Quote
  #19  
Old 17-11-2007, 19:00
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,065
Default

Kijk eens bij hela-tuning. Heb ik hele goede ervaringen mee. Succes
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22
Porsche Macan ‘21
Transporter T6.1 ‘21
Reply With Quote
  #20  
Old 17-11-2007, 19:52
chris's Avatar
chris chris is offline
Pornstar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,198
Default

Kut man...precies zoals ik je vertelde...een dichtlijst..Valt nog mee met 190.000 km..bij die van mij was het met 120.000 al gebeurd.
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT
1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT
2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT
2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT
1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8
1992 Nissan 300ZX Twin Turbo
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum