#1
|
||||
|
||||
inSaNo's Golf MK3
Via Blackphantom ben ik hier terecht gekomen, en zoals beloofd in zijn topic, zou ik me hier vanavond even komen voorstellen.
Naam: inSaNo Auto: Volkswagen Golf Mk3 1.6 AFT (100pk) Atlanta Sport Standaard:
Veranderd:
Vervangen:
Ice:
To Do:
Note: Nou, dan is het bijna tijd voor de foto's, alleen wil ik nog even wel melden dat ik een beetje een meguiars poets freakje ben. (dank je wel blackphantom.. ). Maar goed, wat doe je eraan, eens verslaafd, altijd verslaafd. Nieuwe foto's met schroefset staan op de laatste pagina! Last edited by inSaNo : 17-10-2007 at 16:58. Reason: startpost aanpassen.. |
#2
|
||||
|
||||
Nette Golf !!! Ik zou zeggen: Nog even een schroefset eronder en niets meer aan doen lijkt me !!!!
Succes ermee Groeten, LRR
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#3
|
||||
|
||||
Mooie Golf, inderdaad een schroefsetje en lekker cruizen!
|
#4
|
||||
|
||||
tnx
Wel gelijk even een vraagje: waarom een schroefset? ik ben eigenlijk van plan om een 60/40 supersport kitje (vaste verlaging) eronder te gaan zetten. Dit omdat ik wegens alle drempels in almere toch niet veel lager kan Wat bied een schroefset dan meer als een vaste set? |
#5
|
|||
|
|||
met een schroefset kun je de hoogte precies afstellen !
en dat kan met een vaste verlagingsset niet ! gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#6
|
||||
|
||||
Euhm.. dat weet ik, maar als ik mijn schroefset dan heel toevallig 'precies' op 60/40 instel, dan zie ik de toegevoegde waarde niet.
Kijk, ik denk dat het wel leuk is om de auto voor een keer helemaal omlaag te schroeven. Maar dan is de wagen niet echt functioneel meer. Ik wil snel ergens komen, en dan niet als een slak over drempels moeten gaan. Dus vandaar dat 60/40 verlaging mij meer als voldoende lijkt. Dus.. waarom dan een schroefset? /me is nog niet overtuigd van de meerwaarde... |
#7
|
||||
|
||||
Omdat 60/40 niet precies hoeft te staan zoals jij wilt. Misschien zal je hem achter te hoog vinden, en dan is lager zetten geen optie bij een vaste set. M'n eerste set was ook vast (60/60) Maar zeker dat ik de volgende keer een schroef set haal. Ook als je andere velgen neemt, kan je de verlaging daarop aanpassen
|
#8
|
|||
|
|||
Schön!
Zou er zelf ook niets meer aan veranderen buiten dan de verlaging, en misschien ook donkere koplampjes Greetyzzz |
#9
|
||||
|
||||
Mooi gebakje. Zou er niet te veel aan veranderen, in ieder geval geen grote poespas.
Stel je gaat dalijk voor een andere set velgen of plattere banden ofzo, zit je vast aan de verlaging zoals je die met een vaste set kiest. Met een schroefset kun je daar nog wat in wisselen. Niet alleen lager, maar ook weer wat omhoog als ie dalijk met een setje plattere banden weer wat verder naar de grond gaat. En elk setje zakt anders na. Als je de set mooi vindt staan op de dag dat je hem er onder hebt gezet, vind je het na een paar dagen / kilometers misschien niet meer zo super. De veren zakken namelijk altijd een beetje in na verloop van tijd. En dan bedoel ik geen jaren, maar al na 1000 km ofzo. Schroefsetje heeft dus wel zo zijn voordelen. Neem je er dan ook een waarbij je de stugheid kunt veranderen heb je er misschien nog meer profijt van. En ik weet ook niet of je bij de APK altijd zo makkelijk weg komt met zo'n verlaging van 60mm of meer op originele poten, omdat de veer dan los komt bij uitveren. Als je hem dan even voor de APK omhoog kunt schroeven is dat wel handig.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#10
|
||||
|
||||
@Hellraiser: Ik heb 'donkere' ABT koplampen erop gehad (zal binnenkort ff de foto's daarvan opzoeken) maar dat was bij de APK niet zo'n success. Daarnaast wilde ik weer ns wat anders, dus deze units zijn 'tijdelijk'.
@breadfan83: Kijk dat is al betere argumentatie. Alhoewel ik niet van plan was om alleen andere veren te kopen, maar gewoon een complete sportkit (schokbrekers en veren). Maar wat je zegt, dat verstellen is wel makkelijk dan. Is het afstellen een beetje te doen? (eg, op de krik zetten, en draaien maar?) of moet je ook het wiel eraf halen. Als dat een beetje haalbaar is, dan investeer ik misschien toch iets meer geld voor een schroefset. |
#11
|
||||
|
||||
't Afstellen is wel te doen op de krik, maar 't is eigenlijk makkelijker als je even je wiel er af haalt. Kun je gelijk wat makkelijker opmeten hoeveel schroefdraad je over hebt, zodat je aan de andere kant hetzelfde staat.
Maar is ook niet iets wat je elke dag doet he. Maar je bent nog geen half uur tot drie kwartier bezig met het verstellen rond om, incl. wielen demonteren.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#12
|
||||
|
||||
Ok, dat is misschien wel leuk idd als je eens wilt 'showen' ergens, dan zet je 'm zo met zn carter op de straat..
Nou goed, ik heb iig gelijk even nagevraagd wat een supersport schroefset kost.. Misschien dat ik die maar bestel dan. |
#13
|
||||
|
||||
we hebben bijna zelfde kenteken ik heb 50 op het eind
__________________
Rachistorie |
#14
|
||||
|
||||
Nog even een foto zoals de auto er ook bij heeft gestaan:
Helaas waren deze koplampen niet goed te keuren bij de APK, ze stonden niet goed afgesteld, en ze waren ook niet meer af te stellen ook. Dus heb ik voor de APK mijn originele lampen weer moeten monteren, en heb ik deze verkocht. Ik zit nu te twijfelen of ik golf 4 look chroom of golf 4 look black neem. En dan op termijn een xenon kit.. |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Ok, geinig, ik heb hier al eens een golf gezien met 91 ofzo op het einde.. Maarja dat is opzich wel logisch, die dingen werden als bulk geimporteerd, en dan achterelkaar op kenteken gezet natuurlijk. |
#16
|
|||
|
|||
ik zie hier veel mensen zeggen: nog dat en dat en die auto is af.... Voor een die hard tuner is een auto toch nooit af Maar tjah, just my 2 cents. En die donkere golf 4 koplampen: doen!
|
#17
|
||||
|
||||
Een auto is in mijn ogen idd nooit 'af'..
Soms heb je meer gewoon een periode dat je niets meer wilt veranderen.. maar uiteindelijk bedenk je weer iets. Zo gaat het ook met een huis.. Die donkere golf 4 lampen.. tja, aan de ene kant vind ik het mooi, aan de andere kant vind ik het lelijk, want je ziet het glas zo 'wittig' zijn op de foto's, en ik hoop dat dat in het echt niet zo is.. Want dan vind ik chromen weer mooier.. |
#18
|
|||
|
|||
ben in een goede bui (lees: heb geen zin om mijn frans te blokken ) dus heb eventjes wat gesearched en heb een voorbeeldje van zwarte golf 4 koplampjes op een golf 3 te pakken gekregen:
tegen over deze (foto is wel iets minder duidelijk): |
#19
|
|||
|
|||
heb anders nog een voorbeeldje van golf 3 koplampen (om het je moeilijk te maken )
in pro angel eyes, is wel redelijk duur (dacht rond de 245 euro) maar dik is het zeker wel! |
#20
|
||||
|
||||
Kijk eens hee..
Tja, als ik nu moet kiezen: 1. inpro angel eyes 2. golf 4 chroom 3. golf 4 black. De reden waarom die black onderaan komt? Kweenie, het ziet er in mijn ogen niet heel strak uit.. de lampen lijken te zweven als vissen in een vissekom.. daarnaast lijkt het zwarte gedeelte grijs, door de weerspiegeling van het glas dat ervoorhangt. Dus de andere 2 units vind ik mooier dan. Maar goed, ik heb nog voldoende tijd om na te denken. Eerst moet ik dus nog mn schokbrekers vervangen, en moet ik een versterker hebben voor mijn subwoofer, dus ik ben voorlopig nog wel even zoet |