![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Mijn Lupo, die ik pas gekocht heb vanwege erg veel problemen met de daily Golf TDI begint helaas ook al wat mankementjes te vertonen.
Het gaat om een Lupo 1.0 uit 1998. Als de auto stationair loopt gaat het toerental soms schommelen tussen de 1000 en de 2000 toeren. Tijdens het rijden doet hij dit echter ook, de auto geeft soms uit zichzelf gewoon gas bij (zelfs het pedaal gaat dan ook omlaag) wat dus nogal wat schokken tot gevolg heeft. Enige wat ik me kan indenken zou mischien een gasklephuis zijn, maar volgens de garage waar de auto vandaan komt is dit pas gereinigd. Iemand enig idee ? Last edited by tiefflieger : 22-07-2007 at 15:48. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Reinigen wil nog weleens helpen, als het gasklephuis stuk is werkt dat echter niet.
Hebben ze het gasklephuis ook in de basisstand gezet? Of hoeft dat niet bij een 1.0?
__________________
WWW.MIVW.NL |
#3
|
||||
|
||||
![]() Die lupootjes hebben toch een electronisch geregelde gasklep he?
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Normaal wel maar die 1.0 uit '99 is een Skoda motortje als ik me niet vergis. Zijn wat anders dan de VW motoren. Dus zeker weten doe ik het niet.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#5
|
||||
|
||||
![]() Ja de arosa's hebben dat ook....
|
#6
|
|||
|
|||
![]() OK dus schoonmaken heeft dus blijkbaar niet geholpen.
Maar een ander gasklephuis regelen of kan het ook een andere oorzaak zijn ? Met uitlezen geen foutcodes trouwens. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Ben je er inmiddels al achter wat het probleem was want ik heb het zelfde probleem ook een 1.0 die stationair behoorlijk schommelt en reinigen hielp bij mij wel heel even
Greetz |
#8
|
|||
|
|||
![]() Bij mij hielp dat ook maar even, vervangen voor een nieuwe is de enige optie.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Ik heb nog wel een 1.4 16v te koop..
En inderdaad, vervangen voor een nieuwe is de meest preventieve oplossing. |