#1
|
||||
|
||||
Tekst en uitleg gevraagd voor verlagen van polo 86 c
Goedendag,
Nou heb ik een paar vragen..Wil me polootje gaan verlagen met een setje veren die ik laatst gekocht heb!!!!!! Maar nou kwam ik erachter dat een polo 86 c uit 92 niet net zoals een golf 1,2,3 enz teverlagen is....Omdat het fussee enz aan de veerpoot vast zit!!!!! Nu mijn vraag wat moet ik pcies allemaal loshalen????? Kwam vd week al met het eerste probleem de stuurstang die aan de schokbreker vastzit krijg ik die bout niet van los Wie kan me helpen met wat tekst en uitleg Alvast bedankt....
__________________
ALS JE WIL DAT DROMEN UITKOMEN, MOET JE WAKKER WORDEN!!!!!!!! |
#2
|
||||
|
||||
aandrijfasmoer los, wielbouten los, opkrikken, wiel eraf en dan begint het pas
fusee kogel van de stuurstang moet eruit.. (kan aardig vast zitten en denk om de rubber) dan moet de onderste fusee eruit waar de draagarm en de stabi opzit.. Ik maak het meestal helemaal los zodat de spanning eraf is.. Het is iets meer werk met in elkaar zetten maar vind het persoonlijk makkelijker.. Dan kan je de poot boven onder de kap los schroeven en hem van de aandrijfas af halen.. Dan heb je de poot in je handen en klem je hem tussen de bankschoef.. veerspanner op de veer draaien, vervelende schroefje los tikken dan kan je de schotel + veer eraf halen.. Dan zit er op de poot een dop, daar kan je een grote waterpomptang/pijpentang opzetten en los schroeven.. als de dop los is kan je de schokbreker eruit pakken.. Korte uitleg ik hoop dat je hier wat mee kan
__________________
Owned: Polo Mk1 .Under construction. Polo Gt Daily |
#3
|
||||
|
||||
Even in het kort:
Die moer van de stuurstang moet echt los. Desnoods de moer splijten ofzo. Onderaan het fusee zit een bout en een moer die, die moeten ook los. Dan kun je het fusee van de daagarm scheiden. Meestal moet daar nog even een schroevendraaier in de sleuf worden gewrikt om de boel los te krijgen. Verder moet de moer van de aandrijfas los en de moer boven in de motorruimte. *Edit, net te laat*
__________________
WWW.MIVW.NL Last edited by Jurgen Santana : 01-11-2007 at 15:06. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Met een (speciale) klem zet je de boel vast: meestal wil de moer wel los, maar draait de bout (kogel) mee. Bij een niet verlaagde polo kan je linksvoor (met een beetje geluk) de luchtsleutel d'r op krijgen voor het losdraaien. Rechtsvoor heb je net iets minder ruimte (door de accubak). Quote:
Foei! Gietijzer: Geen schroevendraaier d'r tussen en wrikken maar!! (maar zonder schroevendraaier lukt t mij ook niet )
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#5
|
||||
|
||||
balk op de draagarm en eruit duwen terwijl de bovenste moer nog vast zit werkt het beste.
voor de stuurstang een kogeltrekker halen scheelt je een beschadigde stuurstang en een hoop werk. voor de gegroefde dop bovenop zijn speciale doppen te krijgen (zal weer eens een zwikkie bestellen binnenkort)
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#6
|
||||
|
||||
Tip:
spuit alle moeren/bouten flink in met WD40/ IMAL, een dag of 2 voordat je er aan begint. Dan is alles redelijk losgeweekt. Ik heb de vorige keer ook mijn hele stabi losgemaakt, om fuseekogel uit de veerpoot te krijgen. Ook maak ik altijd de remklauwen los van de veerpoot, dat gaat het makkelijkst als je ook de (vaak roestige) beschermkap losmaakt. Deze zit met 3 m6 boutjes vast, die vaak erg vast zitten en waarvan de kop makkelijk 'doldraait'. Hier ook : inspuiten met Imal van tevoren. Het is idd een stuk lastiger dan het verlagen van een golf, vooral omdat er altijd wel 1 bout/moer niet los wil. De achterkant: Net als bij de golf zit de schokbreker met een bout door de achteras. Deze rot nog wel eens vast, en is dan met geen mogelijkheid los te krijgen van de achteras. Ik heb deze in 3 stukken moeten zagen, omdat de bout muurvast gerot zat in de rubbers van de schokbreker.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
hier nog meer info Voor de stuurstang/spoorstang-kogel gebruik ik altijd een poelietrekker. Eerst om de kogel tegen de veerpoot te duwen om doordraaien van de kogel te voorkomen. En daarna om de kogel uit de veerpoot te duwen. Gaat perfect.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#8
|
||||
|
||||
Ik gebruik hier een zware hamer voor , niet altijd met t gewenste effect goed hard tegen t huis slaan en hij komt wel los...
En voor de onderste fusee eruit te duwen gebruik ik een groot staal breekijzer, deels op de stabi en onder de carroserrie en hij komt er zo uit... Maar waarom de beschermkap eraf halen voor de remmen?
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
kan ik er makkelijker bij. Is toch zo gedaan.
Heb een paar keer mijn klauwen open gehaald aan de scherpe randen. Ik kreeg 1 van de 2 stuurkogels met een poulietrekker niet los. De andere kant wilde wel los, maar als het echt vast zit is een kogelsplitter de beste optie.. Hamer ben ik geen fan van, aangezien je niet veel ruimte hebt om te slaan. Daarbij kan je ook makkelijk je schroefdraad van de stuurkogel vernielen. Ieder heeft dus zo zijn eigen manier!
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Die tekst heb je van mij gejat |
#11
|
||||
|
||||
'geleend' ..
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#12
|
||||
|
||||
Hhaha jah niet gejat maar geleend.
En het blijkt dus dat het een duidelijke uitleg is . anders had ik hem niet geleend .\ Scheelt mij weer typen
__________________
Owned: Polo Mk1 .Under construction. Polo Gt Daily |
#13
|
|||
|
|||
lenen mag.. €0.50 per tekst, is net zo duur als bij de bibliotheek :P
|
#14
|
||||
|
||||
Een flink lap tekst ruilen tegen een oud type voorfront voor je type 1??
__________________
Owned: Polo Mk1 .Under construction. Polo Gt Daily |
#15
|
|||
|
|||
das een hele goeie deal!!!
heb je wat liggen dan?? pm me maar |
#16
|
||||
|
||||
Ik heb ook nog een setje veren (35mm) en korte dempers liggen voor onder de 92er steilhek..
Iemand zin in een "klusje'???? |
#17
|
||||
|
||||
hoeveel 'tekst' schuift het )
is toch minimaal een halve dag werk, mits alles mee zit!
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#18
|
||||
|
||||
Iedereen heel erg bedankt voor de snelle reactie op mijn vraag!!!!
Ik denk dat ik met deze informatie toch wel een heel erg groot eind moet kunnen komen.......... mvrgr
__________________
ALS JE WIL DAT DROMEN UITKOMEN, MOET JE WAKKER WORDEN!!!!!!!! |
#19
|
||||
|
||||
Ik haal ook wel eens gewoon de complete stuurstang los bij het stuurhuis. Dat is een bout en moer losdraaien en de veerpoot incl stuurstang er onder vandaan halen.
|
#20
|
|||
|
|||
Ik vind de stuur stang het minste werk eigenlijk... Die stabi + draagarm vind ik altijd zuur..
Maar na een aantal keer het gedaan te hebben komt de handigheid er lekker in.. |