![]() |
|
||||
|
||||
![]() Een paar weken geleden zijn wij op vakantie geweest in Duitsland, en daarbij hebben we ook een bezoekje gebracht aan wolfsburg. Waar we in twee dagen Autostadt en het VW museum bezocht hebben. Een fotoverslagje om een indruk te geven van wat Autostad te bieden heeft:
![]() Autostad gezien vanaf een afstand, met de als meest herkenbare gebouwen de twee torens waar de nieuwe auto’s opgeslagen worden, die er ter plekke afgeleverd worden. De Volkswagen Arena, die vlak naast Autostadt ligt. Hier speelt ‘’Vfl Wolfsburg’’ , uiteraard dik gesponsord door Volkswagen. Toen wij er waren, had de club een opendag ter gelegenheid van de seizoensopening. Uiteraard waren er veel activiteiten rondom het stadion, en natuurlijk was hier ook een grote VW stand aanwezig. Cup polo: Dakar T5 Vervolgens zijn we naar Autostadt gegaan, hieronder zie je een deel van de fabriek die pal naast Autostadt ligt. In Autostadt heb ik in een zelf te besturen simulator gezeten, hierbij moest je een opdracht uitvoeren die die kerel met dat microfoontje gaf. Helaas mission failed. Daarna in Autostadt naar het ‘’Zeithaus’’ geweest, hier laat VW zijn geschiedenis zien. Maar behalve een hoop vw’s zijn er ook een hoop andere merken te zien. En dan bedoel ik niet alleen de merken die deel uit maken van het VAG Concern. Porsche 356 Spijl Ambulance Volgens mij een van de eerste kevers Laatste Mexico Kever Formule auto met luchtgekoelde boxer Bugatti Golfjes: Splinter nieuwe GTI Audi 50 Spijl Auto Union Blokje van de Auto Union, een V16!!! Diablo VW racer, ben alleen even de naam kwijt: Uiteraard met een lekker setje BBS’en Na het Zeithaus, hebben de de aparte gebouwen bezocht die over het Autostadt terrein verspreid liggen. Elk merk heeft een apart gebouw, oftewel de ‘’Brand Pavilions’’. Zoals het gebouw van Bentley: Het Audi Paviljoen, met uiteraard een Audi R8. En in het VW Paviljoen een dikke Phaethon: Na het bezoeken van deze Paviljoens zijn we naar het KundenCenter gegaan, hier worden alle nieuwe VW’s afgeleverd. Voordat ze afgeleverd worden, staan ze eerst opgeslagen in deze torens waar er dus twee van zijn. Deze torens staan via een tunnel in directe verbinding met de fabriek, dus auto’s gaan direct vanuit de fabriek de toren in. Binnenkant van één van de torens: De auto’s staan dus kant en klaar voor aflevering in deze toren’s, wanneer de klant zijn nieuwe auto komt halen worden ze automatisch uit deze torens gehaald. En naar het aflevercentrum gebracht, hier worden tot zo’n 500 auto’s per dag afgeleverd!!! Het is namelijk erg populair om je auto zelf in Autostadt af te halen, omdat je dan geen aflverkosten hoeft te betalen. Je bespaart hier dus zo’n 700 Euro op, best de moeite waard dus. De afleverruimte, let op de opvolgende kentekens van deze Golfjes. Was een hele familie die deze drie auto’s af kwam halen. Vervolgens zijn we naar het officiële VW museum geweest, dit valt buiten Autostadt. Dit museum is voor ons liefhebbers zeker de moeite waard om een keer te bezoeken, het leuke vond ik dat je overal bij kan komen. En dat de meeste auto’s geen eens op slot stonden, ook liep er totaal geen personeel rond. Het museum zit gewoon in een oude hal en is vrij simpel aangekleed eigenlijk een beetje verouderd zelfs, het is dus niet zo netjes en zo duur als Autostadt. In de ontvangst hal kwamen we deze prijs tegen voor de VW-polo: Kever als luchtballon mandje: Golf 4 Rallye ![]() Golf 2 rally Golf 2 G60 Rally Golf 1 rally en Polo GT G40 Weltrekord auto Golf 1 Rally auto Polo GT G40 Weltrekord auto en ik. En meer GT G40 Weltrekord: ![]() Even het portier opengetrokken: Ook nog even wat foto’s van de onderkant proberen te maken, het meest opvallende was toch wel het uitlaat systeem. Met twee katalysatoren aan het eind. Oliekoeling voor de versnellingsbak?? En dan de normale polo’s: Altijd mooi, zo’n standaard steilheck: Polo GT See golf: Alaska Swallow 10 Millionen Golf 2 Jetta Normale Scirocco en een Scirocco targa prototype Dikke Beetle cabrio: Tja en toen weer op weg naar huis, in een vw uiteraard. Alle foto’s in groot formaat staan onder: http://www.volksforum.com/albums/browseimages.php?c=44
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow... Last edited by MartinGT : 19-08-2007 at 18:03. Reason: Nog wat foto's toegevoegd. |
|
||||
|
||||
![]() Toevallig, ik ben vandaag naar VW museum geweest, en gister naar autostadt zelf. Helaas mochten we niet de fabriek in, omdat dat alleen tijdens werkdagen kan
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() supergaaf verslag... thanks..
|
||||
|
||||
![]() ik wilde er ook nog altijd een keer naartoe, en na dit verslag van jou al helemaal zeker
![]()
|
||||
|
||||
![]() hele mooie foto's
Je zou dr zo ff naar toe rijden: tis dat het voor een dagje net wat ver weg is. Die racer heet trouwens W12 |
|
||||
|
||||
![]() Niet de Golf 4 Rallye
Maar de MK3 A59 Aero. Wist trouwens niet dat deze weer in het museum stond....
|
|||
|
|||
![]() Mooie fotos !!
|
||||
|
||||
![]() Mooi verslag ! Kun je eens zien waar de mensen het over hebben als ze het over 'Wolfsburg 'hebben ! Super ,nu krijg ik ook zin om er toch eens een ritje er heen te organiseren !
|
|||
|
|||
![]() Oeh brings back memories!
Ik ben er een half jaartje terug ook geweest, inclusief rondleiding door de fabriek.. ERG impressive, je kijkt gewoon je ogen uit en hebt geen tijd om te beseffen wat er allemaal gebeurt en op welke schaal!!! Super... Helaas niet in het vw museum geweest, alleen in die kleine in Autostadt, ook leuk maar niet the real deal! |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dik ding ja, heb hem 2 jaar terug ook gezien, maar duidelijk een prototype.. Het gaat om de grove belijning en de afwerking liet duidelijk te wensen over (hobbelig, scheuren in de lak, etc.) Neemt niet weg dat het op iets meer afstand een indrukwekkend apparaat is zeg ![]()
|
|||
|
|||
![]() super mooie fotos..
|
||||
|
||||
![]() thanks voor alle foto's
top hoor ![]()
|
||||
|
||||
![]() Erg mooi verslag...zou hier toch ook nog wel een keertje heen willen
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() damn man alsof je terug in de tijd gaat en de showroom instapt sommige wagens
echt super die foto'repro echt genoten |
|
|||
|
|||
![]() Mooie foto's en leuk verslag!
zelf ben ik een maandje terug in Autostadt en het museum gweest, tijdens het Golf 1 treffen in Wolfsburg. Autostadt is iets waar je dan ieder jaar weer terug kunt gaan, zo leuk is dat. Je hebt echt een hele dag nodig om alles te kunnen zien. Het Vw museum daarentegen is ook wel leuk, maar minder spectaculair dan Autostadt. Dat heb je na 1x wel gezien in mijn ogen. De meeste auto's die er dit jaar stonden, stonden er vorig jaar ook al. Wel hebben ze bij het museum leuke hebbedingetjes en collector items te koop. Dat is in Autostadt ook wel zo, maar toch weer anders ![]() Maar zeker de moeite waard om een bezoek aan te doen! ps. wat je noemt bij één van je foto's, waarop je zegt dat het een stuk van de fabriek is: dat is de energiecentrale die het hele VW terrein voorziet van elektriciteit en warmte. Ook een deel van Wolfsburg zelf als ik mij niet vergis. Heel Wolfsburg draait namelijk op VW ![]() grtz |
|
||||
|
||||
![]() Mooie foto's hoor en een leuk verslag. Zou er zelf toch ook wel een keer naar toe willen, maar dat komt ook zeker wel
![]()