|
|||
|
|||
verlagen en verbreede steelies
Hey mensen,
ik had een vraagje ik heb ene originele 1300cc golfke gekocht nou wil ik hem verlagen en nou ga ik zeer waarschijnlijk die steelies bestellen bij Dasher. Kan ik er voor 8j en achter 9j opzetten en hem dan 4cm verlagen? Of kan ik beter voor 7j en achter 8j pakken ik ben namelijk niet zo bekend in de velgen wereld. Heeft iemand misschien voorbeeld foto's van verlaagde golfjes 2 met dunne bumpers en verbreedde steelies erop? ik weet niet wat het moiste zal zijn Alvast bedankt |
|
||||
|
||||
De et waarde zal natuurlijk heel veel uitmaken hierbij, maar ik geloof dat 9j met hoge et waarde wel moet passen...
|
||||
|
||||
Ik zou ZEKER voor 7 en 8j gaan. Andere maten zijn veel te breed op dunne bumpers.
Misschien zijn 7 en 8 wel iets te breed, maar dat ligt ook aan je ET waarde. Je ziet steeds vaker verbreed staal waar iedereen elkaar probeert te overtreffen met het "breedste", vaak resulteert dit in bizarre creaties. Breder is niet altijd beter !!
|
||||
|
||||
Had hem al even gepm'd
Maarrrrrrr op golf II, vind ik persoonlijk. Voor 7j en achter 8j met et 45/49 en dan 195-40-16 eromheen. Staat mooi en is rijdbaar............velg steekt niet overdreven buiten de band en het rijd ook nog lekker. En dat overtreffen met brede steeleis is alleen maar dom en gevaarlijk
|
||||
|
||||
ik had op mijn golf 2 8J voor en 12 cm verlaagd en 8,5J achter en 9 cm verlaagd. dat liep nergens aan. dus met 4cm verlaging moet dat echt wel lukken
|
|
||||
|
||||
Hieronder een foto van mijn ex-auto. Helaas bij de nieuwe eigenaar door de politie op een zeer vuile manier van de weg geplukt... maar dat terzijde.
Onder deze GTI had ik verbreed 14" staal. Achter 9J met 225 banden en voor 7,5J met 195 banden. De achterste velgen had ik ook één J naar binnen toe verbreed. Op deze foto was de auto voorzien van een Weitec schroefset, wat vrijwel nooit aanliep, maar daarvóór had ik 'm verlaagd met gewone verlagingsveren (6 cm voor en 4 cm achter). Toen sleet de boel enorm aan, vooral door het feit dat deze veren een te lange veerweg hebben. Tja, verlagen en verbreden eist nu eenmaal wél een stug onderstel. Succes! |
|
|||
|
|||
hier wat foto's van me manhattan met verbreed staal 8 en 8,5 J
ik had een supersport schroefset met 3 bumpstops achter ik had geen schokdempers achter maar stalen buizen . en dan nog soms aanlopen
|
||||
|
||||
Quote:
Bikkel |
|
|||
|
|||
Hey
bedankt voor de reacties ik denk dat ik toch voor 7j en 8j ga denk ik dan. Ik moet alleen effe kijken wat voor steelies eronder komen. mhv ROberto |
|
||||
|
||||
Goede keuze
|
||||
|
||||
ik rij zelf met verbreedstaal 9 en 9,5 j
met g60 verbreding voor en achter gti verbreding alles is aangepast zodat het past en ook goed rijd als je breed wilt gaan is dit niet altijd om iemand anders te over treffen kga dadelijk ook met 9 en 9,5 j zomer velgen rijden daarom heb ik nu ook 9 en 9,5j genomen en het rijd gewoon normaal heb een goeie weg ligging |
|
|||
|
|||
7,5 j voor en 8 j achter ..........
|
|
||||
|
||||
Quote:
dat is natuurlijk gemeen he, wel iets verklappen maar nix vertellen... vertel eens meer? |