#1
|
|||
|
|||
GTD Diesel RDW
Zijn er hier mensen die een TD of een GTD in een golf MK1 hebben gebouwd?
zoja ... wat heb je bij de rdw keuring allemaal moeten ondergaan? ben zelf bezig met een GTD Motorcode SB maar heb dus geen zin om 1000den euro's te betalen voor de keuringen Alvast bedankt |
#2
|
||||
|
||||
is de basis al een diesel?
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#3
|
||||
|
||||
Stijn is ook met zoiets bezig, een benzine Caddy omkeuren naar (turbo) diesel, toch?
Voor zover ik altijd begrepen heb, is dat zolang je vermogen niet met meer als 40% stijgt je hem gewoon kan omkeuren zonder dat ie het circuit op moet (€€€) Dus dat ze gewoon de ombouw bekijken, een geluidsmeting doen en that's it? |
#4
|
||||
|
||||
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#5
|
||||
|
||||
Inderdaad, als het een bestaande motor is kun je gewoon een typegoedkeuring aanvragen. Aangezien de combinatie motor - auto, gewoon een bestaande combinatie is. Dat omkeuren kost dus ook veel minder als bijvoorbeeld een Golf/Jetta Mk1 omkeuren naar VR6.
|
#6
|
||||
|
||||
Als het al een diesel is, is er niets aan de hand (brandstof diesel, 4 cyls, klopt gewoon). Gewoon inbouwen en rijden.
Als je toch echt langs RDW wil om het TD op kenteken te krijgen, of het is nu bijvoorbeeld een benzine en je gaat naar diesel, dan zul je een blok in moeten bouwen wat ooit in die auto geleverd is, waar dus typegoedkeuring voor bestaat. Je auto wordt dan zowiezo goedgekeurd. Als je een blok gaat inbouwen waar geen typegoedkeuring voor bestaat, dan komt de 40% vermogenswinst regel om de hoek kijken. Zo lang je met je ombouw onder de 40% vermogenswinst blijft is er niets aan de hand en zal de auto gekeurd kunnen worden zonder circuitverhaal. Ombouw naar een blok wat geen typegoedkeuring heeft in die auto en meer dan 40% vermogenswinst betekent, is complete circuittest + geluid etc etc.
__________________
Quote:
Last edited by Stijn : 17-04-2008 at 15:34. |
#7
|
||||
|
||||
het is al een diesel: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=40223
|
#8
|
||||
|
||||
Dus stel, je gaat van een 1.6D naar 1.6TD SB. dan ga je van 40kw naar 59kw.
40% van 40kw is 16kw dacht ik zo. dus omkeuren zonder weggedragtest is dan niet mogelijk omdat je dan al 3kw te veel hebt. Klop dit wat ik schrijf? en een JR blok kan weer wel omdat deze 51KW heeft. en wat is het kostenplaatje wat hier aan hangt? Groeten Marvin
__________________
Mk1 cabrio g60 mk1 Turbo Diesellllll |
#9
|
||||
|
||||
De weggedragtest is niet te betalen, houd het daar maar op. Alleen interessant voor echt extreme projecten die ook echt geld hebben gekost.
Je zou dus inderdaad niet van 1.6D (40kW) naar 1.6TD(59kW) kunnen, althans, als je dat in een auto doet die geen typegoedkeuring heeft voor het nieuwe (59kW) blok. In een Golf 2 bijvoorbeeld is het geen probleem, omdat die auto al bestaat met dat 59kW blok erin. In dit geval zou je echter niet om hoeven te keuren, de gegevens van het kenteken kloppen nogsteeds (brandstof, cylinders...zelfs eventueel aantal cc's komt nog overeen). Maar dat heb ik niet gezegd, echt 100% correct is het natuurlijk niet.
__________________
Quote:
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
:P:P maareee.... wat kost het om hem alleen om te keuren naar een JR blok bijvoorbeeld.
__________________
Mk1 cabrio g60 mk1 Turbo Diesellllll |
#11
|
||||
|
||||
Als je omkeurt naar een blok wat al een typegoedkeuring heeft in die auto, of geen typegoedkeuring heeft maar onder de 40% vermogenswinst blijft dan ben je klaar met een bezoek aan een RDW keuringsstation. Kosten weet ik niet exact (kan ik ook niet vinden op RDW site, je moet bellen) maar is in de orde van grootte van 100 euro.
__________________
Quote:
|
#12
|
|||
|
|||
Okeej hartstikke bedankt met de info ... k laat het mooi zo zitten doe net of ik de RDW niet ken en blijf mooi met de SB rondrijden
|
#13
|
||||
|
||||
ik wil een 1.9 tdi ( 1z ) in mijn 1.5 jetta bouwen, hoe gaat dat dan?
|
#14
|
|||
|
|||
de plastic kap der af waar tdi op staat ;-] en rijden met die hap!
|
#15
|
||||
|
||||
Het is allemaal maar lastig.
Je bent gewoon niet verzekerd als je een niet originele motor in de auto hebt. Of het nu van 1600 naar 1800 van D naar TD. Maakt niet uit. De auto is niet geregistreerd met deze motor en voldoet dus niet meer aan de type goedkeuring! Met gevolg bij een aanrijding of technisch onderzoek dat het kenteken in beslag genomen wordt en je jouw spaargeld af mag gaan dragen aan vrouwe justitia. Je moet sowieso altijd een bewijs van herkomst kunnen overleggen voor het omkeuren naar een andere motor. Dus het bewijs dat je de motor legaal hebt verkregen en waar hij uit komt. Wat mijn ervaringen zijn is: Als de motor geleverd is in dezelfde serie (dus een motor met motorcode die bij de auto hoort) dan kost het omkeuren ong. 75 euro. Keuring, wegen en roetmeting) Als je een motor inbouwt die niet type goedgekeurd is voor de auto. Dan heb je een vermogens bij toerental uitdraai nodig van de fabrikant. (Pon doet hier vaak moeilijk over) Ik heb laatst binnen de 40% vermogens stijging een andere motor op kenteken laten zetten. Had via Wolfsburg een vermogens uitdraai gekocht. (PON werkte weer eens niet mee) En alles netjes ingebouwt. Voor de geluidstest en overige keurings dingen was ik net geen 400 euro kwijt. Wat de kosten zijn als je door de 40% grens heen gaat weet ik zo niet.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#16
|
|||
|
|||
ach vaak ben je tebange! denk je nou echt dat al die mk 1 s g60 of 16v of20vt op kenteken staan. moet je net een agent met kennis hebben van zoiets.
|
#17
|
||||
|
||||
Er zijn echter al wel een aantal golfjes 1 waar bijv. een TDI blok ingebouwd is.
Deze zijn ook RDW gekeurd. mijn vraag is dan ; als je die gegevens zou opvragen en die typegoedkeuring voorlegd telt dat dan ????
__________________
Voorzitter't Team VW-Speed.nl My Project : http://www.volksforum.com/forum/sho...5&highlight=ABT |
#18
|
||||
|
||||
ik wil gewoon mijn 1.5 benzine, ombouwen naar 1,9 tdi, en gewoon netjes alles op kenteken laten zetten. Ga dan van 70 pk naar 90pk, da's toch geen 40%? Heb ik dan een "gewone" keuring nodig, of compleet met weggedrag-test?
|
#19
|
||||
|
||||
Quote:
nee want er is geen typegoedkeuring afgegeven.. worden allemaal individueel bekeken.. logisch ook.. de een geeft 10 ruggen uit en maakt alles perfect pas en de ander tyrapt het hele geval er in een week in.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
zoals gezegd, er is geen typegoedkeuring voor, dus er moet een volledige keuring uitgevoerd worden.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |