![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() luitjes ik heb een vraag
ik heb sindskort een 2.0 16v maar laatst olie + filter laten verversen en nu begint hij te roken ik ben terug gegaan naar het bedrijf en hun hebben er 15W40 ingegooit volgens mij is dit toch veels te dik ? even rond gebeld en ze adviseren mij 5W40 wat gebruiken jullie of wat is het beste olie ? |
#2
|
||||
|
||||
![]() in mijn 1.8 16v zit 10W40, ik wou juist 15W40 gaan proberen ivm olieverbruik (waar ik nu last van heb). maar 10W40 lijkt me een goede keus, is mij gewoon goed bevallen. ff afwachten wat de andere denken
![]()
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#3
|
|||
|
|||
![]() nou ik had nooit ergens last van totdat die zaak 15W40 erin gegooit hebt
sindsdien rookt tie als ik wegtrek en als hij warm is het schijnt te dik te zijn voor een 16v net een vriend van me aan de telefoon en die zegt het ook |
#4
|
||||
|
||||
![]() Kroon-oil raadt 5w40 vol syntheet aan. Maar volgens mij is een goede 10w40 halfsyntheet ook een goede basis voor zo'n motor. Ik verkoop het tenminste wel voor zulke auto's
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() wat ik gebruik is voor elke motor is 10W40 half syntheet bevalt goed
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Rookt ie echt uit de uitlaat?? Hebben ze niet per ongeluk een guts olie over je blok/spruitstuk geknoeid?
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#7
|
|||
|
|||
![]() Ik gebruik al jaren Castrol GTX 10W40 voor in de 16v. Ik meen dat 15W40 inderdaad niet kan i.v.m. de hydrostoters.
Als ik het wel heb, staat de 15 voor de eigenschappen van de koude olie, en de 40 voor de eigenschappen van warme olie. En aangezien hele dikke olie niet overal tussenkomt is het slechter bij een koude motor, bijvoorbeeld in de winter. MAAR ik kan het ook helemaal mis hebben ![]()
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#8
|
||||
|
||||
![]() 15W40 is wel te gebruiken voor jouw motor maar is wat aan de dikke kant voor ons klimaat. Vandaar dat de meeste tegenwoordig 10w40 of 5w30 gebruikt.
Roken en olieverbruik met dikkere olie lijkt me niet door de dikkere olie komen. Dit zal echt een andere oorzaak hebben of zat er al langer in. Bij roken uit de uitlaat moet er namelijk olie uit de motor in de cilinderruimte komen om mee te verbranden. Hoe dikker de olie, hoe minder olie langs de zuiger kan kruipen. Ik ben bang dat je verder moet zoeken naar je rookprobleem. |
#9
|
|||
|
|||
![]() ja wat je zegt leek mij ook al zo abby
maar ja hoor van melige mensen dat het juist daardoor kan komen ik heb vandaag nieuwe olie + filter gehaald en ik zie wel wat er gebeurd koude moter doet hij het niet en ook niet altijd als hij warm is maar hij heb geen vermogenverlies |
#10
|
||||
|
||||
![]() Als ik me niet vergis is 15W40 de voorgeschreven viscositeit voor een 16V (sowieso de 1.8's). Ik gebruik zelf, met volle tevredenheid overigens, half-synthetische 10W40 in mijn 'oudere' motoren, behalve bij de VR6.
Verder ben ik het met het verhaal van Cabby eens.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#11
|
|||
|
|||
![]() Ik dacht dat Fred wel eens een heel verhaal verteld heeft over olie... In mijn vraagbaak staat dat er motorolie van VW-norm 505 00 of 500 00 in moet. Dit zijn nogal wat mogelijkheden.
lube selector, links onderaan toont voor zowel de mk2 als mk3 GTi 16v: Merk : VOLKSWAGEN (VAG) Model: Golf GTi, -16V Motor: Benzine Aanbeveling: Eerste aanbeveling: Protection 15W-40 Tweede aanbeveling: Performance 10W-40 ![]() Dusz, om terug te komen op de eerste post: nee, dat zal niet de oorzaak van het roken zijn.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Last edited by Zestienkleppen : 16-01-2006 at 16:31. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Zit er niet gewoon wat teveel olie in je blok?
Mijn 16V rookte ook, totdat hij halverwege tussen de min en max was op de peilstok, toen was het over. (nu is heel mijn 16V over, maar toch.... ![]()
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective.... But I can't get my head that far up my ass! ![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]() kijk uit om met olie te gaan kloote
ik heb er 10w60 in gedaan kroon olie racing olie specaail voor hoog tourige motoren en voor turbo motoren en wat gebeurt er blok naar de donder oli is te dik voor een PL of KR 16v gewoon de 10w40 houden das gewoon het beste voor het motortje ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Vroegâh werd er 15w40 aangeraden voor de KR motoren. Vandaag de dag met nieuwe olieën wordt er zelfs 5w30 door Kroon geadviseerd en als alternatief 5w40 of 10w40. Zelf rij ik op het moment met 15w40, maar als ik ga verversen gaat er wel weer 10w40 in. Verder geen problemen trouwens met die 15w40 ook niet met koude motor.
|