#1
|
||||
|
||||
Hoge compressie zuigers
Gezien ik toch met een soort van project wil starten voor mijn PF, wil ik graag wat meer info en graag ervaringen met betrekking tot zuigers.
Ik ben opzoek naar hoge compressie zuigers voor een opgeboorde 1800 naar 2000. De compressie zal om en nabij iets hoger uit komen. Ik heb gekeken naar zuigers van Wiseco, KS en Mahle, de laatste zijn niet echt goedkoop, maar meen wel 1 van de beste. Wat zijn jullie ervaringen, meningen, adresjes, websites, prijzen, merken etc. Die mij verder kunnen helpen bij mijn zoektocht. Ben vooral opzoek naar Nederlandse bedrijven die zuigers leveren (import), bijv. Mahle zuigers. De zuigers van G60 zijn overigens wel holler, maar zijn voor een veel te lage compressie. Alvast bedankt
__________________
Member of Dub05 Last edited by SpiderClass : 26-10-2007 at 12:02. |
#2
|
||||
|
||||
Het is dan wel geen Nederlandse site, maar hier verkopen ze veel moois: klik
Je kunt gewoon aangeven wat jij voor zuigers wil, en zij maken ze.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#3
|
||||
|
||||
Oh dat is wel heel mooi dat was ik nog niet tegen gekomen. Ken je toevallig iemand die ervaring er mee heeft of heb je het misschien zelf?
Iemand enig idee of zuigers van een golf 3 op een drijfstangen van een golf 2 passen? Ik wil ongeveer naar 85mm zuigers met een compressie van 1:13,4
__________________
Member of Dub05 |
#4
|
||||
|
||||
Het was in ieder geval mijn bedoeling om ze daar te bestellen.
Ik ben ermee in aanraking gekomen nadat ik wat aan het opzoeken was over ARP bouten. Die verkopen ze ook op die site. De prijzen lijken hoog, maar met de huidige koers van de dollar zijn het koopjes.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#5
|
||||
|
||||
Ja ik weet niet de prijs is per set, wat is in dit geval een set? 2 of 4?
Ja nu is wel het moment om te kopen, veel lager gaat ie denk ik niet
__________________
Member of Dub05 |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb zelf golf 3 diesel zuigers op golf 2 16v drijfstangen. Dus alles is mogelijk/pas te maken.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Dan heb jij vast een 1900!? Was het plug & play? Of toch iets aanpassen?
__________________
Member of Dub05 |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Het is een vanaf-prijs he.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#9
|
||||
|
||||
Ja ik heb ze gemaild hoeveel het zou gaan kosten, dus ben benieuwd.
Anders zijn JE en Wiseco een goede optie denk ik.
__________________
Member of Dub05 |
#10
|
||||
|
||||
Jezus ze hebben er zin in:
"Custom sets are $585.00 plus shipping charges - this is a Wiseco HD set - " Ze mailen erg snel terug
__________________
Member of Dub05 |
#11
|
||||
|
||||
Die prijs valt me eerlijk gezegd nog goed mee.
Vandaag zijn $585 nog maar €406.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#12
|
||||
|
||||
Ja vindt ik ook en het zijn Wiseco's. Alleen dan is nog de vraag wat de shipping kosten zijn, moet ie het natuurlijk wel als gift opsturen he
Ik ga nog even verder op onderzoek en anders bestel ik ze custom made
__________________
Member of Dub05 |
#13
|
||||
|
||||
Wiseco levert ook bijv. 'standaard' 12:1 zuigers. Met een penhoogte die geschikt is voor het hoge 2.0 onderblok. Als je instaat bent om de boel te kunnen uitliteren (wat naar mijn mening sowieso moet), zou je deze kunnen gebruiken en dan vervolgens het onderblok iets te vlakken om zo op je gewenste compressieverhouding te komen.
Ga je het lage 1.8 blok gebruiken of het hoge 2.0 blok? Met 85mm zuiger in het lage onderblok wordt de wanddikte naar de waterkanalen erg dun. Wat voor krukas en drijfstanglengte wou je gebruiken? Ikzelf flik hetzelfde geintje alleen dan met de 'standaard' S2 zuigers met aangepaste Tdi drijfstangen in het Tdi onderblok met daar een 16V cilinderkop op. Ik liter de handel zelf uit op een compressieverhouding van 8,5:1
__________________
Finished: 2076cc 16VT with a 95.5mm crank and lots of T3/T04E 50trim .48/2 boost I hope that Syncro can handle some torque... |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Voor shipping kun je bij mij terecht als de kosten te hoog worden.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Afgaande op wat ik gehoord en gelezen heb zit je er met 85mm al doorheen.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
De wanddikte zou net benede de 4mm worden ipv de 8mm. Dus je gaat er niet doorheen. Ik heb dit met een formule 1 team uit Belgie door besproken, deze hebben wat georienteerd, maar niks bevestigd. Misschien waren ze toch iets te enthousiast. EDIT: je gaat er standaard niet doorheen dan, ik weet niet of het het houdt als je gaat trappen. Quote:
Ja alleen vindt ik die compressie te laag, maar gezien jou onderschrift ga je turbo gebruiken, ik niet dus vandaar. Wil alleen hoge compressie. Welke krukas ga jij gebruiken dan?
__________________
Member of Dub05 |
#17
|
||||
|
||||
Ik zou de flex in een oud onderblok zetten en kijken hoeveel dikte er nu werkelijk zit, er zijn een hoop mensen die wat vertellen en er tegelijk geen bal verstand van hebben...
Ik reed met een 2100cc 16V turbo op een 1Y onderblok met daarin een Tdi 95,5mm kruk en aangepaste 152mm Tdi stangen. Alles custom made. Ik ging met 'trappen' wel door de wanddikte heen, blijkt dus dat het ene blok dikker is gegoten dan de andere. In het hoge 2.0 onderblok kun je wel veilig 85mm zuigers zetten, dat heb ik al eens gedaan, alleen dan 84,51mm Mahle zuigers, bijna 10 jaar geleden in de autocross.
__________________
Finished: 2076cc 16VT with a 95.5mm crank and lots of T3/T04E 50trim .48/2 boost I hope that Syncro can handle some torque... |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Dat bedoel ik ook. Je gaat door de grens heen. Hierna is het gewoon niet veilig meer.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |