Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-10-2007, 19:25
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default G60 druk probleem

hey,

ik heb een G60 motor met JD chip en kleine poelie.
ooit heb ik met deze setup met 1bar gereden, nu gaat de drukmeter behoorlijk op en neer. Soms tikt hij nog even de 1 bar aan en valt dan weer weg naar 0,6bar om een sec. later weer wat omhoog te klimmen.
dit alles doet hij bij gelijk blijvende gaspedaal stand (op de bodem)

Ook tijdens optrekken zie ik dat ik de ene keer meer druk heb dan de andere.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? omdat ik geen terugslagklep na mijn stationair regelaar heb zitten denk ik dat het dat wel eens zou kunnen zijn?. wat denken jullie.

Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #2  
Old 05-10-2007, 19:37
AD G60 AD G60 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 788
Default

Slippende riem? Wat voor riem en poelie heb je erop? Ik heb ook weleens zoiets gehad doordat de spanveer te slap geworden was icm met een kleinere poelie dan uiteraard.
__________________
Scirocco 1.4tsi 2010
Golf 1 diesel 1982
Golf 1 gti 1979
Kawasaki Z750 2010
Reply With Quote
  #3  
Old 05-10-2007, 19:39
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by AD G60
Slippende riem? Wat voor riem en poelie heb je erop? Ik heb ook weleens zoiets gehad doordat de spanveer te slap geworden was icm met een kleinere poelie dan uiteraard.


Hey Ad,

ik heb wel een kortere riem, maar dit is wel een goeie tip
Morgen meteen ff checken.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #4  
Old 06-10-2007, 19:52
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Het blijkt idd een slippende riem te zijn, ik heb de spanveer die over het schokbrekertje zit met een ring van +/- 5mm uitgevuld.
Het is nu iets beter maar nog steeds niet helemaal verholpen.

De kortere multi riem en poelie zijn pas een paar duizend km oud, wat kan ik nog doen om dit op te lossen?

Gr,
Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #5  
Old 06-10-2007, 21:59
mibo motorsport's Avatar
mibo motorsport mibo motorsport is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 170
Default

hoi er zijn spanners verkrijgbaar zonder veer die kan je doormiddel van 2 unibolt kogels bevestigen en je kan zelf de spanning van de riem instellen door de spanner in of uit te draaien verkrijgbaar bij div g60 tuningshops mvg mibo

Last edited by mibo motorsport : 06-10-2007 at 22:12.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum