#1
|
||||
|
||||
Losse veerpoot?
Is het normaal dat wanneer ik mijn golf op assteunen zet en dus de wielen van de grond zijn, er zijdelings speling op mijn wielen zit.
Ik kan mijn wiel dus langs beide kanten naar links en recht kantelen alsof er speling op zit, daarbij beweegt de hele veerpoot mee. Als ik de motorkap open doe en de afdekkapjes van de veerpoot eraf haal, kan ik ook hier gewoon het gedeelte van de veerpoot onder die kapjes heen en weer bewegen. Moet dit niet vast zitten? |
#2
|
|||
|
|||
Is vrij normaal
Is bij iedere golf[die ik tot nu toe heb gehad] |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Beste, eerst en vooral zou ik eens checken of het wiel zelf geen speling heeft, dit kan betekenen dat de moer waarmee je de cardanas in de flens vastzet losstaat, zoja moet je deze vast zetten, maar niet te vast anders beschadig je je roulementen. zolang je wiel nog vlot draait is het niet te vast. als het echt de veerpoot is die speling heeft kan je de montagekit van de veerpoot vervangen (hetgene je ziet wanneer de afdekkapjes verwijderd zijn) dit kost niet zo veel hoor! mvg bjorn |
#4
|
||||
|
||||
nou je wielen horen geen speling te hebben hoor!
ze mogen niet van zo \ naar zo / kunnen bewegen (als je vanaf de voor of achterkant naar de auto kijkt) Als dat wel zo is dan gok ik op versleten toplagers. die houden de veerpoot op hun plaats in de carroserie aan de bovenzijde. Afgedekt met die kapjes onder de motorkap. Als het zo erg is dat je het zooitje makkelijk kan bewegen, dan moet je dat zeker merken met rijden, als je rechtuitrijd en gas geeft, of gas los laat, dan voel je de auto scheef wegtrekken waarschijnlijk. Ik zou dus de toplagers vervangen!
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#5
|
||||
|
||||
wat voor speling is het, links naar rechts of boven - onder?
Ik denk namelijk eerder aan speling op je stuurkogel als ik het zo hoor |
#6
|
||||
|
||||
Als je een Golfje op krikt, gaat hij in zijn schotels hangen. Die zitten boven op je toplager onder de kap bevestigd. Zodat in een geval als dit (opkrikken) je veerpoot niet naar beneden lazert. Draai die bovenste bout maar eens los, dan zul je zien dat je die poot helemaal los heen en weer kunt bewegen!
Het is gewoon normaal. Als je auto netjes op zijn banden staat dan rust hij op zijn toplagers. |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Of op zijn subframe... verdomme... Maar het is idd helemaal normaal. Maar hoe zit het dan bij volledig uitveren? Er was toch iets dat ze hier bij de keuring moeilijk om gingen doen als je veren dan los kwamen te zitten?
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Dat mag niet volgens meneer APK Bij schroefsets zit hier daarom ook meestal een kleine voorspanveer. Alhoewel die bij extreme verlaging ook niet echt volledig helpt. Sommige pakken die veer ertussen uit maar das volgens mij dan wel weer iets TE ....
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |