![]() |
|
|||
|
|||
![]() Mijn vriendin heeft een 5deurs polo 6N van '94. Een tijdje terug is die ontgrendeling om de achterdeur passagierskant 'los/vast' te maken afgebroken in de deur en is de deur geblokkeerd op de 'vast' stand. Iemand een idee hoe dit op te lossen? De deur gaat niet open, dus de deurbekleding krijg ik er niet af?
Deze vraag komt nu pas, omdat we gisteren een tweede probleem vaststelden. De ruit (bij diezelfde deur) gaat enkel nog omlaag, en niet meer omhoog. Bijzonder onaangenaam bij dit weer. Dus die staat nu op een kiertje open, en gaat niet meer dicht. Volgens mij heeft die polo vroeger een ongeval gehad op die deur, want dit kan echt niet meer. Als iemand ideeën heeft om dit op te lossen, liefst zonder het zijpaneel van de deur te slopen, bij voorbaat dank... |
|
||||
|
||||
![]() Handmatig de deur omhoogtrekken, terwijl de ander aan de slinger draait??
Raammechanismes zijn sowieso erg slecht bij de 6n, goedkoop plastick klik systeempje, heb t opgelost met een splitpennetje.. Ik heb dan wel maar een 2 deurs dus heb geen id hoe t bij de achterdeuren zit, maar krijg je de derupanelen niet eens een beetje los? en dan ook t kunstof eronder, zodat je erbij kan??
|
||||
|
||||
![]() nee, dat krijg je niet los.. Kan alleen als de deur open is.
Zit de deur ook in het slot? Of is het alleen nog nodig de deur open te maken? Als dat zo is, kan je aan de andere kant het deurpaneel demonteren om daar te kijken waar en hoe je moet gaan vissen met een stuk lasdraad ( iets in die geest) om daar mee het palletje waarmee je de deur opent naar je toe te trekken. Heb zo zelf laatst ook een oude toyota opengemaakt. Ben wel een uur bezig geweest met 2 vrienden, maar uiteindelijk was de deur open. Deze zat zelfs nog in het slot. Een goed voorbeeld (de andere deur) werkt vaak heel goed, om zo te kunnen zien waar je moet zijn om de deur te openen. Ik weet dat bij een 6N achter de klinke een pal zit die je moet aantrekken, daardoor gaat de deur open. Als de klink toch al kapot is, zaag je deze toch kapot en probeer je dan de deur te openen..