|
||||
|
||||
Cabrio '79 @ Autoschadebedrijf
Het cabbrio TD project staat nog steeds kaal voor mijn deur ivm drukte op het werk en andere dingetjes... dus ik was opzoek naar een tijdelijk cabriootje om af en toe mee te cruisen
Vandaag heb ik gevonden wat ik wou, niet te prijzig en zo oud mogelijk Datum eerste toelating 2 mei 1979 1.8i 2H Volledig classic line Stuurbekrachtiging Geen roest Dingen die niet zo netjes zijn: Gat in het dash dashboard van oude startonderbreker Instapschade stoel Buitenkap zitten 2 gaten in, binnenhemel is wel netjes Lichte schade links achter spatbord Nu maar hopen dat ik er nog wat zon mee kan pikken dit jaar
Audi A4 Avant TDI werkpaard VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard - Build to go, not to show - Last edited by Morninglight : 04-10-2006 at 10:59. |
|
||||
|
||||
mooie standaard cabrio!
en dan te denken dat ie 't als tijdelijke opvulling heeft gaat dit ook 'n projectje worden of blijft ie zo? of ga je alleen die kleinigheidjes in orde maken (want meer dan dat zijn 't immers niet)
|
|||
|
|||
Is de hele cabrio van 1979 of alleen het kenteken?
|
||||
|
||||
Ik weet het nog niet precies wat ik allemaal wil Ik heb iedergeval een rijdende cabby, of ik misschien deze terug in '79er staat ga brengen en de quartett, velgen en interieur over ga zetten op de Cabby TD... who knows
|
||||
|
||||
Coole cabrio!! Mooi bouwjaar
Hoop voor je dat je er nog wat zon mee kan pakken (de laatste dagen ziet het er niet veelbelovend uit...) |
|
||||
|
||||
Quote:
1 ding weet ik zeker, het dak lekt niet Aantal dingetjes al gedaan: Motor afgespoten Grote beurt Verdeler/Rotor Aandrijf as vervangen door een zelf-gereviseerde, morgen as aan de andere kant vervangen zodat ik beide assen weer kan reviseren. Buitenspiegel en LA wielkastrand liggen al op de plank voor als de schade linksachter gerepareerd word Links as en handrem nog dan kan ie naar de APK
|
||||
|
||||
Quote:
zeker doen!!! Originele`79er Golf 1 Cabrio´s zie je bijna niet meer, en mei `79, dat moet een van de allereerst gebouwde Cabrio´s zijn, ik snap niet hoe men zo´n zeldzaamheid heeft kunnen ombouwen naar de `89 t/m`93 look, zonde. |
|
||||
|
||||
Hoe reviseerd jij een aandrijfas?
Vervang je de homokienet en de hoezen oid?
|
||||
|
||||
Quote:
Lijkt me wel, meer valt er niet aan te doen |
|
||||
|
||||
Quote:
Toen het nog geen klassieker was wou iedereen op het "nieuwe" model lijken, als zoiets dan eenmaal rond 18/20 jaar is wil iedereen zo oud mogelijk lijken... Terug ombouwen naar '79er gaat wel een berg poen kosten, overspuiten, interieur+dash, quartettset eraf, dus ik rijd er nog wel ff zo mee rond De aandrijfas had een kapotte binnenste homokineet en de buitenste ashoes was ook gescheurd. Een nieuwe as met 100mm homokineten kost zeker 175 euri, nu was ik voor 80 euri klaar
|
||||
|
||||
Quote:
Dat klopt wel allemaal. Kijk maar wat je ermee doet, het is jouw auto, ik heb ook overigens niet gezegd dat die slecht uitziet, ik blijf het alleen een beetje jammer vinden dat die niet in de originele`79er toestand is. |
|
||||
|
||||
Idd, voorlopig ga ik er lekker in rondkarren en wat dingetjes netjes maken...
naast deze heb nog een 85-er cab met Duits Diesel kenteken staan (vrij kaal, zonder motor ed), die word 100% zeker oldschool
|
||||
|
||||
Woensdag APK -> AFKEUR
Handremkabels (beide geknikt en te weinig remkracht) Kentekenplaat verlichting Ruitenwissers Spijker in LA band Vandaag dus maar even een begin gemaakt met het handremprobleempje, ik was nooit een voorstander van trommels en laat ik nou nog een setje scirocco 16 stompen met schijven en golf 4/Audi A3 klauwen hebben liggen Oude remmenprul eraf en de nieuwe Golf mk2 16v handremkabel erop: Scirocco 16v asstomp en ankerplaat met schijf en Audi A3/Golf4 alu klauw: Klein probleempje: de bout past niet recht door het gat dus ik heb even een klein stukje van de as weggeslepen, links was dat niet nodig Zo, nu nog even naar de automaterialenzaak voor een stuk nieuwe remleiding ivm de aansluiting op de klauwe 10mm is ipv 8.
|
||||
|
||||
Voor ook even de oude remmenprul eraf: (voorremmen zijn compleet of in delen te koop, ongeventileerde schijven en blokken zijn bijna nieuw)
Scirocco 16v 256mm schijven + 54mm Girling klauwen erop: Achter paste de 9J's zonder problemen dus dan de sjaken er gelijk maar op: Na ontluchten remt het als een tiet... er zit nog een beetje lucht ergens dus morgen nog maar een keer de nippels open
|
||||
|
||||
mooi setje remmen!
heb zelf ook een 79'er cabrio, is nog lang niet klaar vanwege tijd gebrek. maar bij mij komt er rondom de remmen onder van een golf 4 tdi, ik hoopte al dat je aan de voorkant ook aan de slag ging met de golf 4 remmerij maar helaas. dan moet ik zelf maar experimenteren. persoonlijk zou ik deze bumpers ed laten zitten want je weet niet wat er onder zit bij de spatbordranden, denk dat je altijd spijt krijgt. maar origineel blijft mooier. |
|
||||
|
||||
thnx
Dit lag op de plank dus dat was de goedkoopste optie, maar later upgraden als ik tegen een setje klauwen aanloop ben ik zeker niet vies van Eerst even andere belangrijke dingen zoals verlagen, soundje, kap en deukjes wegwerken... Mk4 klauwen voor is zeker geen directe bolt-on zoals de scirocco klauwen?
|
||||
|
||||
leuk wagentje! dat mk4 spul komt toch van een eerder project of zie ik dat verkeerd? volgens mij jouwn caddyproject
|
|
||||
|
||||
De complete remmen zoals ze nu hier op zitten komt van mijn R.I.P. caddy af..
Klauwen gereviseerd, nieuwe lagers achter en v+a blokken en schijven
|
||||
|
||||
aan de voorkant is het inderdaad geen plug and play. ben nog aan het uitdokteren over hoe en wat. Achter zet ik de complete mk4 as over die ik dan versmal en de mk1 veerpoot steun oplas.
tegen de tijd dat ik een beetje gevorderd ben komt er wel een topic. |
|
||||
|
||||
Achter heeft een mk4 toch ook gewoon asstompen? Dan zou je, als die een beetje vergelijkbaar formaat hebben ivm de wieloffset, de boutgaten in de mk1 as op kunnen vullen en opnieuw boren op de boutcirkel van de mk4. Dat heb ik bij mijn ex-caddy ook gedaan zodat de scirocco stompen er op paste.
Voor zijn als ik me goed herinner van de A3 de bouten zoiezo een maatje dikker, de afstand tot elkaar weet ik niet. Fusees van de mk4 erop fabriceren lijkt me een riskant karwijtje. Fusees van een ibiza cupra zijn dan makkelijker en hebben grotere schijven dan G60.