#1
|
|||
|
|||
Slecht sluiten
Nou heb ik dit probleem al sinds ik deze golf heb eigenlijk... Ook heb ik al vanalles aan proberen te doen maar helaas zonder succes.
Als ik mijn deur dichtgooi, gaat hij 9 van de 10 keer weer open in het slot, dus hij valt dicht, en duwt zichzelf er weer een cm uit. Duw ik de duur dicht met het handvat en duw ik dan 'door', dan pas sluit de deur goed! Ik ken meerdere golfjes 1 die dit probleem hebben, maar weet er ook iemand een oplossing voor? |
#2
|
||||
|
||||
Ik heb een Mk2 maargoed. Ik ken de Mk1 dus ook niet helemaal. Maar mijn deurslot is een beetje traag (troep in het smeervet) daarnaast is het plastic hulsje om de deurpin ook versleten. Dit zorgt er samen voor dat ik die van ook wel weer eens "open" gaat.
Wat heb je er allemaal aan gedaan? Ik moet zelf nog een stukje krimpkous om de deurpin doen en het slot zelf beter gangbaar maken. Kan het niet zin dat de haak van het slot uitgesleten is (kun je dit vergelijken)? |
#3
|
||||
|
||||
Ik heb dit probleem ook met vooral de bijrijdersduur.
Ik heb bij de bestuurdersduur een andere deurpin met goed hulsje geplaatst en daar is het eigenlijk al over... Aan de andere kant nog niet, maar mijn deur aan de bijrijderskant hangt ook een beetje scheef. Deze moet ik nog stellen... Ook kan je de deurpin een beetje stellen door hem een beetje los te draaien en te verschuiven...
__________________
Jetta MK 1.5 automaat '83 PROJECT |
#4
|
|||
|
|||
De deurpinnen (deurvangers) zijn nog perfect in orde, met rubbertje/plasticje erom, maar die veroorzaakt m.i. niet het probleem, aangezien ik die bij de cabrio bijv. helemaal niet meer had!
Nja, eigenlijk alles wat ik zo vlug geprobeerd heb, is een hoop wd40 in het slot gespoten, zonder resultaat... misschien dat ik ze er ff afhaal (ook al lijken ze erg schoon) en helemaal reinig, kijken of het probleem er dan nog is.. |
#5
|
||||
|
||||
SmellyMelly, hebben ze je nooit geleerd dat je een deur dicht moet doen ipv gooien?
__________________
Quote:
|
#6
|
|||
|
|||
Gooien is idd ook geen optie, maar het is wel ooit voorgekomen, en dan sluit het dus niet fatsoenlijk...
Vooral de madam heeft er nogal wat moeite mee om die deur telkens goed dicht te duwen, en het oogt gewoon niet degelijk zo! SchwijnStijn: zeker jij moet weten hoe ik dit op moet lossen toch? Of nog nooit meegemaakt? |
#7
|
|||
|
|||
Hallo lezers,
Komt doordat bij golf1 de druk die in het interieur wordt opgebouwd bij het sluiten van het portier niet goed wegkomt (drukopbouw). Draai het raam maar maar eens een stukje open en dan "gooi" je de deur eens dicht. Zal nu heel makkelijk in het slot vallen Om de deuren makkelijk(er) te laten sluiten hebben ze onder aan de binnenzijde van het portier (onder het deurpaneel) een uitstroomopening gemaakt (met een rubber flapje dat meestal onder in het portier ligt ) Dit werkt helaas niet goed omdat de lucht dan tussen het voorspatbord en het portier moet stromen (en deze opening is maar smal op het moment dat de druk wegmoet is het portier dicht en de spleet tussen spatbord en portier het smalst). Slechte oplossing van VW. Bij een hele vroege golf1 van bouwjaar 74 zijn deze deuropeningen onder het deurpaneel niet eens aanwezig. De uitstroomopeningen zitten dan aan de binnenzijde van de achterklep (met 4 of 5 platic kapjes >onder de achterruit). Bij Golf 2 hebben ze vervolgens de uitstroomopeningen achter onderaan bij de bumperbevestiging gemaakt (links + rechts) Over die gaten hebben ze een plastic kap geplaatst met een rubberen flap zodat bij onderdruk (door het rijden) geen uitlaatgassen het interieur inkomen. Bij moderne auto's met airbag zijn deze uitstroomopeningen vele male groter (deuren sluiten ook makkelijk hierdoor) en bevinden zich meestal altijd onder in het zijscherm onder de achterbumper. Gaat de airbag af en je zou geen uitstroomopeningen hebben dan heb je vast je trommelvliezen gescheurd. Sluit je deur slecht met de een geopend raam dan heb je of stugge nieuwe portierrubbers, je slot niet goed afgesteld, deur scheef hangen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Groet, Mark |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
ondanks dat het Mfire's eerste post is heeft hij volkomen gelijk. Dit heeft mij eerst een deurklink van mijn 74er gekost voordat ik ging uitzoeken wat het was. |
#9
|
||||
|
||||
ik heb t zelfde probleem heb alles nieuw
vanger,rubbers etc maar goed ik heb er mee leren leven en inderdaad raampje stukje open als ik ga rijden en de deur dichttrek. t is niet anders johan |
#10
|
|||
|
|||
Mm, of het met raam open beter gaat, heb ik nog niet echt op gelet eigenlijk, morgen eens ff doen!
Maar als ik het goed begrijp is er dus gewoon geen oplossing voor... Jammer! |
#11
|
||||
|
||||
ik heb aan de bestuurderskant ook meegamaakt dat deze niet goed dicht ging....kwam bij mij door dat rubbertje...
__________________
www.bladelclassics.nl ................. vintage volkswagons. |
#12
|
||||
|
||||
is je deur niet een beetje gaan hangen? ik heb er ook last van bij beide deuren.
|
#13
|
|||
|
|||
goed recht afhangen en je slot goed afstellen scheelt al een heel hoop. al gaat dat niet altijd even goed meer.
maar je kunt ze idd niet dicht laten vallen als een moderne deur, je zal altijd een beetje stevig duwtje moeten geven.. |
#14
|
|||
|
|||
Blijkbaar kun je ze dus wel als een moderne deur dicht laten vallen, als je het raam maar een stukje open hebt...
Het is zo simpel dat ik er gewoon niet aan gedacht heb, mja, ik doe ook eigenlijk nooit de deur dicht met het raam open... En de keer dat het wel voorkwam, dacht ik gewoon dat het een toevalstreffer was Iig, met raam open gaat alles dus Perfect... Is er dan nog iets wat ik kan doen om die overdruk beter weg te laten gaan? |
#15
|
||||
|
||||
uitgedroogde rubbers monteren
|
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt, de mijne had het voor de restauratie ook niet.
__________________
88 cabrio 2.0 83 golf gl 1.5 |
#17
|
||||
|
||||
Mijn Kever heeft hetzelfde probleem sinds de resto en verse rubbers, maar een aangepaste deursluit techniek doet al wonderen. (deur dichttrekken/doen ipv gooien en stuiteren)
__________________
Quote:
|
#18
|
||||
|
||||
Bij mijn golfje cabrio loopt dit als gesmeerd . Misschien komt dit wel omdat mijn dakje aan vervanging toe is.
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#19
|
|||
|
|||
@FGizmoS: gek he? Druk kan tussen je ramen door bijv al weg!
|