Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-09-2007, 22:06
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default Slecht sluiten

Nou heb ik dit probleem al sinds ik deze golf heb eigenlijk... Ook heb ik al vanalles aan proberen te doen maar helaas zonder succes.

Als ik mijn deur dichtgooi, gaat hij 9 van de 10 keer weer open in het slot, dus hij valt dicht, en duwt zichzelf er weer een cm uit. Duw ik de duur dicht met het handvat en duw ik dan 'door', dan pas sluit de deur goed!

Ik ken meerdere golfjes 1 die dit probleem hebben, maar weet er ook iemand een oplossing voor?
Reply With Quote
  #2  
Old 05-09-2007, 22:15
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ik heb een Mk2 maargoed. Ik ken de Mk1 dus ook niet helemaal. Maar mijn deurslot is een beetje traag (troep in het smeervet) daarnaast is het plastic hulsje om de deurpin ook versleten. Dit zorgt er samen voor dat ik die van ook wel weer eens "open" gaat.

Wat heb je er allemaal aan gedaan? Ik moet zelf nog een stukje krimpkous om de deurpin doen en het slot zelf beter gangbaar maken.

Kan het niet zin dat de haak van het slot uitgesleten is (kun je dit vergelijken)?
Reply With Quote
  #3  
Old 05-09-2007, 22:31
SlimMasterShady's Avatar
SlimMasterShady SlimMasterShady is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 836
Default

Ik heb dit probleem ook met vooral de bijrijdersduur.
Ik heb bij de bestuurdersduur een andere deurpin met goed hulsje geplaatst en daar is het eigenlijk al over...
Aan de andere kant nog niet, maar mijn deur aan de bijrijderskant hangt ook een beetje scheef. Deze moet ik nog stellen...

Ook kan je de deurpin een beetje stellen door hem een beetje los te draaien en te verschuiven...
__________________
Jetta MK 1.5 automaat '83 PROJECT
Reply With Quote
  #4  
Old 06-09-2007, 09:44
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

De deurpinnen (deurvangers) zijn nog perfect in orde, met rubbertje/plasticje erom, maar die veroorzaakt m.i. niet het probleem, aangezien ik die bij de cabrio bijv. helemaal niet meer had!

Nja, eigenlijk alles wat ik zo vlug geprobeerd heb, is een hoop wd40 in het slot gespoten, zonder resultaat... misschien dat ik ze er ff afhaal (ook al lijken ze erg schoon) en helemaal reinig, kijken of het probleem er dan nog is..
Reply With Quote
  #5  
Old 06-09-2007, 09:46
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

SmellyMelly, hebben ze je nooit geleerd dat je een deur dicht moet doen ipv gooien?
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #6  
Old 06-09-2007, 09:51
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Gooien is idd ook geen optie, maar het is wel ooit voorgekomen, en dan sluit het dus niet fatsoenlijk...

Vooral de madam heeft er nogal wat moeite mee om die deur telkens goed dicht te duwen, en het oogt gewoon niet degelijk zo!

SchwijnStijn: zeker jij moet weten hoe ik dit op moet lossen toch? Of nog nooit meegemaakt?
Reply With Quote
  #7  
Old 06-09-2007, 10:51
Mfire Mfire is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 1
Default

Hallo lezers,

Komt doordat bij golf1 de druk die in het interieur wordt opgebouwd bij het sluiten van het portier niet goed wegkomt (drukopbouw). Draai het raam maar maar eens een stukje open en dan "gooi" je de deur eens dicht. Zal nu heel makkelijk in het slot vallen

Om de deuren makkelijk(er) te laten sluiten hebben ze onder aan de binnenzijde van het portier (onder het deurpaneel) een uitstroomopening gemaakt (met een rubber flapje dat meestal onder in het portier ligt ) Dit werkt helaas niet goed omdat de lucht dan tussen het voorspatbord en het portier moet stromen (en deze opening is maar smal op het moment dat de druk wegmoet is het portier dicht en de spleet tussen spatbord en portier het smalst). Slechte oplossing van VW.
Bij een hele vroege golf1 van bouwjaar 74 zijn deze deuropeningen onder het deurpaneel niet eens aanwezig. De uitstroomopeningen zitten dan aan de binnenzijde van de achterklep (met 4 of 5 platic kapjes >onder de achterruit).

Bij Golf 2 hebben ze vervolgens de uitstroomopeningen achter onderaan bij de bumperbevestiging gemaakt (links + rechts) Over die gaten hebben ze een plastic kap geplaatst met een rubberen flap zodat bij onderdruk (door het rijden) geen uitlaatgassen het interieur inkomen.
Bij moderne auto's met airbag zijn deze uitstroomopeningen vele male groter (deuren sluiten ook makkelijk hierdoor) en bevinden zich meestal altijd onder in het zijscherm onder de achterbumper. Gaat de airbag af en je zou geen uitstroomopeningen hebben dan heb je vast je trommelvliezen gescheurd.

Sluit je deur slecht met de een geopend raam dan heb je of stugge nieuwe portierrubbers, je slot niet goed afgesteld, deur scheef hangen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groet,
Mark
Reply With Quote
  #8  
Old 06-09-2007, 12:43
74mk1's Avatar
74mk1 74mk1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2005
Posts: 280
Default

Quote:
Originally Posted by Mfire
Hallo lezers,

Komt doordat bij golf1 de druk die in het interieur wordt opgebouwd bij het sluiten van het portier niet goed wegkomt (drukopbouw). Draai het raam maar maar eens een stukje open en dan "gooi" je de deur eens dicht. Zal nu heel makkelijk in het slot vallen

Om de deuren makkelijk(er) te laten sluiten hebben ze onder aan de binnenzijde van het portier (onder het deurpaneel) een uitstroomopening gemaakt (met een rubber flapje dat meestal onder in het portier ligt ) Dit werkt helaas niet goed omdat de lucht dan tussen het voorspatbord en het portier moet stromen (en deze opening is maar smal op het moment dat de druk wegmoet is het portier dicht en de spleet tussen spatbord en portier het smalst). Slechte oplossing van VW.
Bij een hele vroege golf1 van bouwjaar 74 zijn deze deuropeningen onder het deurpaneel niet eens aanwezig. De uitstroomopeningen zitten dan aan de binnenzijde van de achterklep (met 4 of 5 platic kapjes >onder de achterruit).

Bij Golf 2 hebben ze vervolgens de uitstroomopeningen achter onderaan bij de bumperbevestiging gemaakt (links + rechts) Over die gaten hebben ze een plastic kap geplaatst met een rubberen flap zodat bij onderdruk (door het rijden) geen uitlaatgassen het interieur inkomen.
Bij moderne auto's met airbag zijn deze uitstroomopeningen vele male groter (deuren sluiten ook makkelijk hierdoor) en bevinden zich meestal altijd onder in het zijscherm onder de achterbumper. Gaat de airbag af en je zou geen uitstroomopeningen hebben dan heb je vast je trommelvliezen gescheurd.

Sluit je deur slecht met de een geopend raam dan heb je of stugge nieuwe portierrubbers, je slot niet goed afgesteld, deur scheef hangen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groet,
Mark


ondanks dat het Mfire's eerste post is heeft hij volkomen gelijk.
Dit heeft mij eerst een deurklink van mijn 74er gekost voordat ik ging uitzoeken wat het was.
Reply With Quote
  #9  
Old 06-09-2007, 13:12
johan8vplus's Avatar
johan8vplus johan8vplus is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,321
Default

ik heb t zelfde probleem heb alles nieuw
vanger,rubbers etc maar goed ik heb er mee leren leven en inderdaad raampje stukje open als ik ga rijden en de deur dichttrek.

t is niet anders

johan
Reply With Quote
  #10  
Old 06-09-2007, 21:06
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Mm, of het met raam open beter gaat, heb ik nog niet echt op gelet eigenlijk, morgen eens ff doen!

Maar als ik het goed begrijp is er dus gewoon geen oplossing voor... Jammer!
Reply With Quote
  #11  
Old 06-09-2007, 21:25
stefanbladel's Avatar
stefanbladel stefanbladel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 218
Default

ik heb aan de bestuurderskant ook meegamaakt dat deze niet goed dicht ging....kwam bij mij door dat rubbertje...
__________________
www.bladelclassics.nl ................. vintage volkswagons.
Reply With Quote
  #12  
Old 06-09-2007, 21:26
levis's Avatar
levis levis is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,687
Default

is je deur niet een beetje gaan hangen? ik heb er ook last van bij beide deuren.
Reply With Quote
  #13  
Old 07-09-2007, 17:01
DutchRebel DutchRebel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 380
Default

goed recht afhangen en je slot goed afstellen scheelt al een heel hoop. al gaat dat niet altijd even goed meer.

maar je kunt ze idd niet dicht laten vallen als een moderne deur, je zal altijd een beetje stevig duwtje moeten geven..
Reply With Quote
  #14  
Old 07-09-2007, 23:22
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Blijkbaar kun je ze dus wel als een moderne deur dicht laten vallen, als je het raam maar een stukje open hebt...

Het is zo simpel dat ik er gewoon niet aan gedacht heb, mja, ik doe ook eigenlijk nooit de deur dicht met het raam open... En de keer dat het wel voorkwam, dacht ik gewoon dat het een toevalstreffer was

Iig, met raam open gaat alles dus Perfect...

Is er dan nog iets wat ik kan doen om die overdruk beter weg te laten gaan?
Reply With Quote
  #15  
Old 08-09-2007, 08:06
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

uitgedroogde rubbers monteren
Reply With Quote
  #16  
Old 08-09-2007, 10:40
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
uitgedroogde rubbers monteren


Klopt, de mijne had het voor de restauratie ook niet.
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #17  
Old 08-09-2007, 10:56
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Mijn Kever heeft hetzelfde probleem sinds de resto en verse rubbers, maar een aangepaste deursluit techniek doet al wonderen. (deur dichttrekken/doen ipv gooien en stuiteren)
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #18  
Old 09-09-2007, 11:44
FGizmoS's Avatar
FGizmoS FGizmoS is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 546
Send a message via MSN to FGizmoS
Default

Bij mijn golfje cabrio loopt dit als gesmeerd . Misschien komt dit wel omdat mijn dakje aan vervanging toe is.
__________________
Don't cry burn your tyres and get high
VW Golf MK2 GTD '90 te koop
Subaru Impreza GTT MY97
Reply With Quote
  #19  
Old 09-09-2007, 11:45
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

@FGizmoS: gek he? Druk kan tussen je ramen door bijv al weg!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum