#1
|
|||
|
|||
toerenbegrenzer golf 16v
Kan iemand mij vertellen hoe ik de toerenbegrenzer van een 1.8 16v kr eruit kan halen......iemand heeft mij vertelt dat de begrenzer de brandstof pomp is datie gewoon bij 7000 toeren wordt uitgeschakeld dus geen brandstof meer krijgt heb het relais brandstof pomp doorverbonden maar maakt niets uit.....
volgens mij wordt toerental begrenst door je ontseking.... wie kan het mij vertellen |
#2
|
||||
|
||||
ik weet niet wat je van plan ben maar dat ding is er niet voor niks......
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel Leon 1m cupra r 244kw ? |
#3
|
||||
|
||||
zit in de computer kun je weinig aan doen denk ik. Standaard zit ie meen ik op 7200 toeren en dat is niet voor niks. Wil je hoger dan zal je je blok moeten bleuprinten ofwel alle onderdelen in belans brengen. Ook andere klepveren worden dan sterk aanbevolen
|
#4
|
|||
|
|||
Peter heeft volgens mij gelijk (wat was het ook al weer, geen ontsteking of geen benzine??), en het kan maar zo zijn dat het geen vw4-ever maar een vw4-even is als je niet oppast
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#5
|
||||
|
||||
de de extra opties van de mfa kan je zien tot hoeveel toeren hij staat ingesteld. Mijn gti 16v -pl staat volgens de MFA op 7800rpm en dat vind ik meer als genoeg
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Joh extra opties. Hoe kom je daar dan ? |
#7
|
|||
|
|||
kr blok
Ook nog nooit van gehoord....max toerental instellen met mfa....die van mij loopt max 7000 is volgens mij te laag voor een kr......blok moet het makkelijk kunnen hebben heb lichtere zuigers krukas is gebalanceerd drijfstangen uitgewogen vliegwiel afgedraaid andere nokkenassen en kop geflowd.
|
#8
|
||||
|
||||
MFA heeft veel geheimen via speciale combinatie kun je meer info eruit halen dan de standaard info die je ziet als je doodnormaal klikt
er is een website van alleen deze weet ik niet meer. |
#9
|
||||
|
||||
in theorie moet het allemaal kunnen ja, maar k zou de toerentalbegrenzer gewoon laten zoals ie is (maar das mijn idee he)
__________________
golf 1 '79 1.1 golf mk4 1.9tdi |
#10
|
||||
|
||||
Als je nou eens kijkt wanneer je motor zijn max vermogen levert?? Denk je nou echt als je motor meer toeren draait dat je daar wat aan hebt?
Verdiep je er eens in en kom tot de conclusie dat na het toerental waarop de motor zijn max vermogen levert t vermogen alleen maar afneemt!! Oftewel, ga je sprinten dan kosten je die extra toeren je alleen maar tijd. Resultaat, ideale schakel moment is het moment dat je motor zijn max vermogen levert. www.doejehuiswerk.nl
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#11
|
|||
|
|||
De mijne geeft 7418 toeren aan voor de begrenzer, meeeer dan genoeg lijkt me. Tenzij je de motor serieus getuned is....
|
#12
|
|||
|
|||
|
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Niet helemaal waar natuurlijk; Als je doorschakeld, en je valt dan zover in toeren terug, waarbij er nog maar weinig vermogen over is.... dan kan je beter iets verder doortrekken,. tot over het max vermogen heen, en dan gunstiger uitkomen.. Voorbeeld; 3000 rpm = 40 pk 4000 rpm = 50 pk 5000 rpm = 60 pk 6000 rpm = 65 pk 7000 rpm = 60 pk Stel je schakeld bij 6000 over, en valt terug naar 4000 rpm,. dan heb je nog maar 50pk ter beschikking.. Trek je iets verder door,. tot 7000 rpm,. dan val je terug naar 60 pk.. ---- Note: Ik heb er de ballen verstand van, maar zo lijkt t mij 'logischer' Note 2: Over het algemeen lijken pk krommes alleen maar te stijgen, tot een bepaald maximum, vaak in de buurt van de 5 a 6 duizend toeren.. doortrekken tot 7 duizend kan dan nog.. maar waarom zoveel verder door willen trekken?
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Dat kan ook niet, je kunt alleen de ingestelde waarde aflezen met de MFA.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#15
|
|||
|
|||
Leuk allemaal!!??
Het heeft alleen nut je max toeretal te verhogen,als je er voor zorgt dat ie ook wat doet op die hoger toerental,want anders verkracht je het motor alleen maar,zonder enige prestatie winst..Bij KR en PL is de max toerental 6800 - 7200 rpm,kan weleens verschillen omdat de elektronica niet altijd even lekker mee werkt,als alles goed staat afgesteld moet 7200rpm geen probleem wezen,,,en PL 7800rpm,,wordt A.U.B wakker,PL is in alle opzichten minder dan een KR,PL loopt alleen stationair beter,ik rij nu dik 5 jaar KR en al mijn vrienden ook,daar zitten ook 3 PL'tjes tussen,je kan trouwens wel onstekingcomputers krijgen waarvan de max toerental staat ingesteld op 7800 - 8200rpm,speciaal bedoeld voor jongens die idd verder gaat tunen,moet je maar bij GTI club holland kijken of je moet een vriend hebben die heel goed is in elektronica. later,,,, |
#16
|
||||
|
||||
Jaap, je hebt wel n beetje gelijk idd
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#17
|
||||
|
||||
Jaap, anders is er altijd nog tinus tussengas met de slippende koppeling
Skulss, geef de PL een leuke inlaatnokkenas (goedkoop maar merkbaar = een uitlaatnokkenas bijv) en ram de kat. even leeg. PL heb al meer koppel onderin dan KR, door de nokkenas iets minder maar daarintegen word ie bovenin een stuk sterker. Het word dat een hoge toerenbeestje
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Onzin, alleen 1 nokkenas is anders, verder zijn er geen fysieke verschillen. Daarnaast heeft een PL andere elektronica dan een KR, maar dat heeft feitelijk niets met de eigenschappen van het blok te maken. De PL heeft door die elektronica o.a. meer trekkracht onderin en is ie een beetje zuiniger.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#19
|
||||
|
||||
even terugkomend op de topicstarter
Wat wil je bereiken met het verhogen van je maximaal toerental? Naar mijn idee is het alleen zinvol als je motor getuned is. Dus lichtere zuigers, lichtere drijfstangen gebalanceerde krukas etc. Je helpt je blok alleen maar aan stont als je 'zomaar effe' je max toerental gaat verhogen. ff een paar gegevens voor de 16v pl: maximaal koppel bij 4250 (168nm) maximaal vermogen bij 5800 toeren kr: maximaal koppel bij 4600 (168nm) maximaal vermogen bij 6100 toeren Heb laast een duits filmje gezien van een type 1 die met zijn 8 klepper 12.000 toeren draaide. Heftig geluid, alleen naar mijn idee niet erg zinvol. De kans dat je blok in de soep draait is 20x groter. Ik blijf zelf altijd in de veilige zone met mijn 16v. Dus tot max 6500 toeren. Meer heeft toch geen zin. En ik wil niet riskeren dat mijn blokie voortijdig overlijdt. Is zoveel werk, ergenis en kost zoveel geld. Maar als je toch meer toeren wil draaien moet je gaan zoeken in de computer in de waterbak. Er zijn verschillende soorten computers uitgebracht voor de kr motor. In deze computer zit een zogenaamd kenveld. Hierin ligt de ideale ontstekings-tijdstip vastgelegd voor bepaalde toerentallen. Aan de hand van het toerental en onderdruk berekend de komputer het ideale onstekingstijdstip Dit kenveld moet je dan proberen te veranderen voor meer toeren. Optie is vrij programeerbare onsteking. gr |
#20
|
|||
|
|||
Ondanks dat dit al een wat ouder topic is, wil ik hier nog wel iets over kwijt
De 16v KR verschilt wel degelijk op meerdere punten met de PL. De rode draad in deze topic, de begrenzer, is een dergelijk specifiek geval. Waar bij de PL elektronisch begrensd wordt, gebeurd dit bij de KR middels een overrun cut-off valve. Een KR haalt daarbij wel degelijk voordeel bij het verhogen van de limiet. Mijn 16v KR is onder de 4K net een slakje.. terwijl boven deze waarde de hel los breekt! Hij ramt de motor letterlijk in de begrenzer. Doortrekken in de 4e versnelling gaat tot de 193 km/u op de TomTom. Bij 118 km/u in de 5e versnelling is de koek ver op. Ik spreek uit ervaring dat bij verwijdering van de begrenzer deze waarden aanzienlijk hoger liggen. Nog geen twee jaar terug hebben we dit bij een collega met eenzelfde Golf gerealiseerd. Je krijgt dan bijna V-TECH achtige taferelen; doorsleuren tot de 8K50 met een behoorlijke versnelling! Hoger is niet verantwoord meer zonder aanpassingen aan de motor. Dat het minder goed is voor de motor is of zelfs fataal kan zijn wil ik niet ontkennen, echter de powerband is wel degelijk groter dan men doet vermoeden. |