#1
|
|||
|
|||
kop of blok vervangen ?
Heb er vorige week een mk2 als project auto bij gekocht.
Het gaat om een 87er (oud type) 1300 benzine. Het ding ziet er niet uit, maar is ook bedoelt als rat project... Nu kan ik dus nooit een auto zonder gebreken kopen, en ook nu is dat dus weer het geval. Bij thuiskomst kwam de kvs al via de dop van het reservoir naar buiten, heb ff een nieuwe dop gehaald en dat probleem lijkt verholpen tot zover. Ook zijn de beide voor wiellagers kapot maar dat wist ik al. Wel loopt de auto wat onregelmatig, en mijn buurman (die monteur is) heeft er even naar gekeken en volgens hem is er een klep verbrand (hij hield een stuk papier achter de uitlaat, en als het dan naar binnen word gezogen is er een klep verbrand ?). Nu is het volgens hem goedkoper om een ander 1300 blok te monteren, dan om de kop te demonteren en de kleppen te vervangen cq een andere complete kop te monteren. Wat is hier aan te raden ? Andere kop, deze kop van nieuwe kleppen voorzien of toch maar een ander blok monteren ? Nu hoeft het van mij ook weer niet de hoofdprijs te kosten, aangezien het niet om een hele mooie Golf gaat ofzo Zijn er adressen aan te raden waar ik terecht kan voor een betaalbaar ander blokje of kop met montage ? |
#2
|
||||
|
||||
Ik denk dat een compressietest eerst betrouwbaarder is, die papiercheck is nieuw voor mij?
__________________
Quote:
|
#3
|
|||
|
|||
Dat zowiezo wel ja, ik vervang mijn blok niet omdat de buurman iets roept
En de auto loopt verder ook goed, wel wat onregelmatig maar hij trekt en rijd goed en rookt ook niet overdreven.... Maar wat is wijsheid, MOCHT er echt iets aan de hand zijn ? |
#4
|
||||
|
||||
voor een rat? nieuw 1300/1600-tje erin, krijg je gratis bij een setje ventieldopjes tegenwoordig, en als het kapot gaat, haal je weer 4 nieuwe ventieldopjes.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#5
|
|||
|
|||
ikzelf heb bij m'n eerste auto voor ongeveer 150 euro een koprevisie gedaan. en de onderdelen voor dat hok waren slecht te krijgen.
nu moet ik wel zeggen dat ik 1,5 jaar later het ding heb laten slopen. maar dat was niet alleen om de motor. een koprevisie is opzich niet moeilijk, het is wel verstandig om de kop te laten vlakken. voor het monteren heb je op z'n minst een goede (geijkte) momentsleutel nodig. Maar als je een goed blok kan kopen, is dat wel makkelijker als je geen zin hebt hierin, of als je meteen naar iets zwaarders wilt. dat een papiertje de uitlaat ingezogen zou worden lijkt mij sterk, ik weet er niet alles van, maar volgens mij is er tegelijktijd met elke inlaatslag (het enige moment waarop het papiertje naar zou worden gezogen) altijd tegelijkertijd een uitlaatslag, en het volume van de warme verbrandinggassen is volgens mij vele malen groter dan de hoeveelheid die naar binnen zou worden gezogen. wat wel een mogelijkheid is, is een cillinderbalanstest, maar dan test je niet de compressie, maar het aandeel dat elke cillinder heeft. als jij tevreden bent met hoe die rijdt, en hij is alleen een beetje onregelmatig en komt goed door de apk, dan zou ik niet al teveel haast hebben maar ik heb een jaar met dat hok van mij gereden die niet boven de 80 kwam, en zelfs op het allerlaatst was de uitlaatgastest goed, de rest van de auto was allen maar compleet verrot. mvg db |
#6
|
|||
|
|||
Als het onderblok nog goed is kun je beter kop revissie doen
Want een ander blok geeft nog geen garantie voor onbezorgde kilometers Ook al heb je garantie op het blok je moet het ook inbouwen en een kop vervangen is gemakkelijker [als je het gereedschap er voor hebt] |
#7
|
||||
|
||||
Gewoon doorrijden zolang er geen grote problemen zijn ,anders een ander blokje van de sloop erin gooien ,die kosten tegenwoordig ook al weinig meer .Als je toch een rat wil zou ik er geen dikke bedragen tegen aan gooien voor een koprevisie !
Denk dan wel dat de kop afgeperst moet worden ,gevlakt moet worden ,eventueel kleppen vervangen moeten worden ,nieuwe koppakking ,bouten ,enz tenminste wil je het goed doen ! Dan is een sloopmotortje een veel goedkoper alteratief ! En zit er in een middagje stevig sleutelen wel in
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
precies, en omdat iedereen groter wil kost een complete 1.3 minder dan een nieuwe koppakking..
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#9
|
|||
|
|||
Met de kans dat die ook lek is /gaat
Denk aan de kant bij de dynamo |
#10
|
|||
|
|||
Blokje kost idd niet zoveel, had een zoekopdracht geplaatst op onderdelenzoeker.nl en heb al diverse adressen waar ik voor 125-150 euro een compleet blok met garantie kan halen !
Alleen het monteren zou dan nog een paar honderd euro kosten, maar ja die montagekosten heb ik met een kop vervangen ook . Zelf aan beginnen is geen optie want als ik ergens alleen al naar kijk dan gaat het al kapot... |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Als het nodig is kom maar langs Zal minder duur zijn |
#12
|
|||
|
|||
Vrijdag weet ik meer, laat dan compressie testen dus ben benieuwd...
|