#1
|
||||
|
||||
voorste (flens-)uitlaatdeel voor mk2 GTI 16v KR
Hoi mensen ik zoek een deel v/d uitlaatpijp maar dan het gedeelte dat aan de flens van het spruitstuk komt (zit met 6 bouten aan het spruitstuk vast).
Hier al overal gekeken (ook de dealer, Brezan etc. kunnen hem niet leveren) maar ik heb denk ik een aangepast exemplaar (zonder kat) en ik kan nergens iets bruikbaars vinden en kan ook geen adres vinden die er 1 voor me kan maken Ik kon wel een exemplaar met kat kopen (nieuw) maar om die te kopen en er dan een stuk af te zagen (het flensdeel) en de rest te dumpen is toch wat zonde van het geld toen ik zo de prijs hoorde (bijna 300 euri) Het gaat dus om het deel dat aan het spruitstuk komt en waar twee zware veren aan de flens zitten om de overgang flexibel te krijgen van blok naar uitlaat. Juist bij één van die twee veren is de lekkage dus stukje lassen gaat ook niet op want dan is het niet meer flexibel Spruitstuk zelf is de originele voor dit KR blok (van 4 aan de cylinderzijde naar 2 uitgangen op die flens) en het deel dat ik zoek is het deel met de flens die daar aan komt, dus vanaf flens met 2 gaten (waar ook de twee veren omheen zitten) naar 1 pijp onder de auto maar dan zonder tweede flens voor de kat aan het achtereinde van de pijp en zonder demper er in, dus direkt als pijp naar onder de auto naar de eerste demper of vervangingspijp onder de auto (maar net wat je er onder hebt). Ik heb hier nu wel zo'n pijp deel liggen met die flens aansluiting voor aan het spruitstuk maar onder de auto gaat hij over in een gewone demper (geen kat) en dan verder als 1 pijp (zie foto onder). Zo te zien is die amper verlasbaar naar zonder demper denk ik? Ik zoek dus iemand die nog zo'n pijp als onderstaand heeft liggen maar dan een dempervrij exemplaar en lekvrij of iets of tips wat ik desnoods kan gebruiken om te laten verlassen? Of een adres waar ik zoiets kan laten doen (b.v. in RVS ofzo)? Alvast bedankt, Joop.
__________________
Blau macht glücklich!! '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily Last edited by J_Fix : 02-06-2007 at 21:03. Reason: foto toegevoegd en tekst ivm foto aangepast |
#2
|
|||
|
|||
Moet je er 1 van een 8V hebben
Heb ik er ook onder |
#3
|
||||
|
||||
Ik heb zo'n pijp voor je liggen, zoals afgebeeld op de foto.. pm maar.
__________________
Corrado G60 1991 |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Oke, ik zal eens even vragen of die wel leverbaar is. Is de diameter van die pijp gelijk aan die van de 16v?
__________________
Blau macht glücklich!! '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Thnx maar die op de foto heb ik al liggen maar ik zoek er 1 zonder demper. Als de diameter gelijk is zou misschien van een 8v passen (zie boven). Grt, Joop.
__________________
Blau macht glücklich!! '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#6
|
||||
|
||||
Die demper is geen demper maar een vlammendover. Maar zonder vlammendover bestaan ze niet bij mijn weten. Tenminste niet origineel voor een 16V.
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Niet voor de 16v inderdaad. Ik heb er nu wel 1 onder zitten maar die is OF vakkundig gelast OF van een ander type OF een ooit geleverde vervangingspijp De diameter is wel gelijk aan de originele maar als die van een 8v (nagenoeg) gelijk is zou dat ook een oplossing zijn lijkt me? De versie met een kat er onder heeft op de plek van die dover (die op de foto) de kat zitten maar die zit met een flens aan die voorpijp en dan net waar hij van 2 naar 1 pijp gaat maar dat deel was dus bijna 300 euri en dan zou ik de flens er af moeten zagen en er een stuk pijp aan moeten lassen. Op de slopen in de omgeving al even gezocht maar niets bruikbaars gevonden Bij Brezan stond wel een exemplaar in het boek trouwens voor de 16v (dus alleen pijp en geen dover of kat er in) maar die was niet meer leverbaar en bij de dealer ook niet. Ik zal daar morgen eens informeren of hij voor een 8v wel leverbaar is en wat het diameter verschil is (als dat er is). Ik heb net nog even op de database van Amba gecheckt maar zoek ik daar algemeen voor Golf mk2 GTI dan krijg ik er wel 1 te zien maar kan ik niet zien of die voor een 8v versie is. 1781cc met 82kw is dat van een 8v? Bij mij (102kw) geeft hij een pijp met kat aan maar ik heb geen U9 op kenteken dus zou kunnen maar hoeft niet.
__________________
Blau macht glücklich!! '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#8
|
||||
|
||||
1.8 GTI 8V is kleinere diameter meen ik. Behalve als het een edition is.
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
hmm da's jammer. Misschien kan ik die flens van dat exemplaar op de foto over laten lassen op m'n huidige vervangingspijp. Zal wel een lekkere rotklus zijn 2 pijpen tegelijk aan die flens lassen maar zal het eens navragen. thnx voor de info in ieder geval.
__________________
Blau macht glücklich!! '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#10
|
|||
|
|||
ik heb dan de 8v voorpijp. En dan aan de eerstvolgende demper een pijp met de diameter van de 8v gelast
wat jij omschrijft kan ook |
#11
|
|||
|
|||
Deze heb ik nu over na het plaatsen van het 4 2 1 spruitstuk |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Oke, thnx hou ik even in gedachten. Ik ben zelf ook aan het kijken voor een ander spruitstuk maar dan voor een 4 -> 1 EPS kan ze nieuw leveren, staan ook op hun site maar ff te prijzig voor mijn budget. Voor nu is het lek bij de veer op de flens zolang gedicht met High Temp kit van Bison. Wist niet dat er zoiets was voor dergelijke temperaturen en toch flexibel genoeg en twijfelde of het zou werken maar bij navraag bij Bison bleek het zeer goed bruikbaar te zijn. Geeft in ieder geval even wat meer tijd voor het zoeken naar een goeie 4 -> 1
__________________
Blau macht glücklich!! '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |