![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Luitjes,
Zie hier: Ik moet het rood omcirkelde demonteren, en dat lukt nog niet heel erg. Heb al geprobeerd om de verbinding "te laten schrikken" door met 2 hamers het ding te bewerken, maar dat heeft ook niet mogen baten. Tevens heb ik al geprobeerd om bij het groen omcirkelde gedeelte de stuurstang los te draaien, maar dat zit ook muurvast. Iemand tips ?? Alvast bedankt voor de reacties. Groeten, LRR
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#2
|
|||
|
|||
![]() Het fusseehuis warm stoken
Hand warm is meestal al genoeg Of met een kogeltrekker |
#3
|
||||
|
||||
![]() ja een poelie-trekker is ook mijn eerste ingeving!
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Gewoon met een normale poelietrekker ???
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#5
|
||||
|
||||
![]() Met een goede hamer paar flinke tikken op het rood omcirkelde deel geven. Valt er altijd zo uit. Gewoon met één hamer paar keer goed erop uithalen
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Ik zie dat de fusie al vanonder de auto is gehaald.
Ik zelf pas altijd de volgende methode toe (helaas lukt dit alleen wanneer de fusee nog onder de auto zit). Moer van de stuurkogel afhalen en een gewone moer er gedeeltelijk opschroeven. Daarna krik tegen de moer aanzetten, en lichtjes tegen de verbinding van stuurkogel en fusee tikken. Misschien is dit op een andere manier toe te passen. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Hey fred gewoon hamer erop gaat hij vanzelf los. Anders kom ik wel ff langs als het niet lukt
![]()
__________________
Golf4 1.8 Golf GTI Pirelli bj 83 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Idd...rammen....
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Warm stoken en grof geweld!
|
#10
|
||||
|
||||
![]() gewoon met een stuurkogeltrekker, die is daar precies voor bedoeld!!
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Stuurkogeltrekker is inderdaad perfect. Je sloopt er niks mee, geen grove handelingen nodig en zelfs de rubber hoes overleeft het. Z'n geld meer dan waard.
http://www.midlock.nl/Adobe_catalog...alogus_N-01.pdf
__________________
Quote:
|
#12
|
||||
|
||||
![]() ![]() Kun je voor een prikkie kopen bij de heuts
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#13
|
||||
|
||||
![]() Ik heb één keer meegemaakt dat ik een stuurkogel had die echt niet los te krijgen was...Fré zei dat hij hem wel los kon krijgen....vol met bruut geweld rammen op de naaf...waar de fuseekogel in zit...en ploep
![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#14
|
||||
|
||||
![]() Heb dit probleem laatst ook gehad met de Passat. Uiteindelijk maar voor 2 nieuwe stuurkogels gegaan, te veel geleden door het meppen
![]() ![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#15
|
||||
|
||||
![]() Mijn oude methode was ook altijd spanning op de stuurstang zetten en dan met twee zware hamers het fuseestuk laten 'schrikken'. Echter ben ik zeer tevreden met de stuurkogeltrekker die ik nu heb, alles gaat eenvoudig los zonder gebeuk. Heb er nog niet een meegemaakt die met de trekker niet los ging!
Aanrader, echt waar. Ik verwachte er eerst ook niet veel van, maar ik zou nu niet meer zonder willen.
__________________
Quote:
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Mensen,
Bedankt voor alle tips, maar ik heb Lexo's advies opgevolgt en heb de poelie-trekker ter hand genomen, en na een lichte aanpassing op deze "tool" lieten beide fusees los !!! Groeten, LRR
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#17
|
||||
|
||||
![]() geduld en WD-40
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Veelvuldig misgeslagen ![]() |