|
|||
|
|||
Probleem met golf.
Oke Ik heb dus een probleem met mijn golf,
Het begon allemaal met een defecte 8v motor,Lagerschalen waren kapot dus toen maar besloten om een 16v kr motor te kopen. Eenmaal via hier een motor gekocht bij vwjopie ding erin gelepeld en ding startende proberen te maken.Nou dat wou die dus niet doen.Dus ik alle dingen nagelopen om te kijken wat het probleem nu dus kon zijn. Mijn eerste ontdekking was dat de nokkenassen niet gelijk stonden wanneer de driem op tijd stond.Dus ben als eerste daarmee aan de slag gegaan.Toen ik de nokkenassen en driem perfect op tijd had staan maakte de motor een te lichte draai.Net of ie geen compressie had... Nou toen van een monteur de tip gekregen om hem toch maar weer terug in zn oude stand te zetten en kijken of ie mocht aanslaan met wat hulpmiddeltjes.Alles terug gezet hoe het stond en met wat extra benzine in de cilinders gespoten en toen begon hij langzaam aan te slaan en te lopen.Toen ie eenmaal liep draaide de motor rond de 3000 toeren maar dat kwam omdat de stappenmotor niet aangesloten was dus toen we dat gedaan hadden liep ie rond de 1200 a 1500 hij schommelde steeds.Lager kreeg ik hem niet afgesteld.. Omdat de motor een tijd stil stond hebben we hem een half uur tot 3 kwartier stationair laten lopen en ondertussen alle vloeistoffen laten ontluchten enz... Het vreemde was dat ie af en toe naar de 3000 toeren ging en bleef hangen,De gas reactie van de motor was ook niet perfect.Nou toen hebben we de tuin uit de auto gereden en bij ons achter op een braakliggend terein de remmen schoon gereden.Wederom schommelde die naar de 3000 en had een slechte gasreactie. toen heb ik samen met een vriend van me de gok genomen om een stukje de weg op te gaan en richting het industrie dat is hier 100 meter verderop .Nou wij heel langzaam de weg op en schakelde naar zn 2 alles ging perfect,toen moest ik links afslaan en trapte me koppeling en remde af voor een tegemoet komende auto en liet me koppeling op komen en wou weer gas geven maar had geen enkele reactie hij bleef weer hangen op 3000 a 4000 toeren.Toen was er een harde klap was dachten eerst dat de uitlaat eraf knalde omdat de auto op een schroefset staan en extreem laag.Maar dat was het niet de motor viel uit en we rolde langzaam uit.Toen gekeken of er niks los geschoten was van de motor of iets anders,We konden niks vinden en proberen nog een keer te starten.Toen hadden we een enorme backfire in luchtfilter systeem .Kwam heel veel rook uit luchfilter en sommige slangen klapte eruit.Toen weer alles daar naar gekeken maar kon niks meer vinden Wanneer we nu starten hebben we geen ene reactie meer van de motor. Sorry van het lange verhaal maar zo kan ik het duidelijk uitleggen want wil de golf nog niet ten dode opschrijven..weet iemand wat dit meschien kan zijn of is het een kwestie van alles los halen en nakijken en vernieuwen opnieuw afstellen enz... alvast bedank voor het lezen voor mijn verhaal en meschien dat er iemand wat weet groeten jeroen |
|
|||
|
|||
Hee Jeroen,toch de moed nog niet op gegeven
Nu ik dit zo lees denk ik aan de ontsteking[brandstof en een vonk]alleen op het verkeerde moment Hoop dat je het opgelost kunt krijgen Zo'n japanner is ook niet alles: |
|
|||
|
|||
naja onsteking staat wel goed brandstof heb ik ook nog,Anders kon ie ook niet gelopen hebben toch al die tijd..
|