Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Restauratie, plaat- en laswerk
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-07-2007, 21:26
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Arrow Gespecialiseerde herstel-/restauratiebedrijven

Ik ben op zoek naar een bedrijf dat gespecialiseerd is in carrosserieherstel/restauratie. Ik doel op bedrijven die stralen/lassen/spuiten onder 1 dak hebben.

Ik ben bijna zover dat ik de golf gestraald en gelast kan gaan worden. Alleen ik zit nog te zoeken waar ik hem het beste heen kan gaan brengen. Het leek mij het mooiste om dan een bedrijf te zoeken dat alles onder 1 dak heeft.

Zijn er mensen hier die dit al eens gedaan hebben en mij bedrijven aan of af kunnen raden?
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #2  
Old 19-07-2007, 21:27
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

verplaatst.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #3  
Old 19-07-2007, 22:20
Ruud's Avatar
Ruud Ruud is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,509
Default

stralen????

glasparellen lijkt mij beter
Reply With Quote
  #4  
Old 19-07-2007, 22:39
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Mag ook Eh, wat is precies het voordeel bij glasparelen dan?
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #5  
Old 20-07-2007, 09:48
Ruud's Avatar
Ruud Ruud is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,509
Default

De bodem zou je wel kunnen laten stralen,
daarvoor moet wel alle rubber en tectiel eraf gehaald zijn.
Ook de dreun platen zou ik verwijderen.

Maar de caroserie zou ik zelf niet doen, of laten glasparellen, nadat je hem eerst helemaal hebt afgebeten met verfafbijt.
Want anders komt er veel te veel warmte in, en zou het wel eens heel veel werk kunnen zijn om hem weer strak te krijgen.

helemaal laten glasparellen en in de epoxi laten spuiten kost hier rond de 1250 euro.

Hou er rekening mee dat een golf niet echt dik plaatwerk heeft,
er worden oltimers genoeg gestraald/geglaspareld maar die zijn meestal van dikker materiaal.

Maar wat voor laswerk zit er allemaal aan???
Of wat voor staat heeft de auto???
Reply With Quote
  #6  
Old 20-07-2007, 13:01
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Het gaat mij ook voornamelijk om de bodem. Ik heb alle tectyl en kit overal al weggehaald . Daarnaast wil ik een aantal randen schoon hebben, bijv. de naad tussen het achter- en zijpaneel en rondom de kofferbak. De rest van de carrosserie is in goede staat.

De auto heeft op zich niet zo heel veel laswerk; een oude gastankdop in het zijpaneel, een paar stukken dorpel, een gaatje tussen het achter- en zijpaneel, en het voorfront moet vervangen worden. De rest van het laswerk is uit het zicht (bodem) dus dat wil ik samen met een kennis van me gaan doen.
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #7  
Old 20-07-2007, 13:48
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Dus je gaat weer met je Pigo bezig Henk? Mooi man!
Als je alleen de bodem gestraald wilt hebben, hoeft dat niet perse met glasparels.

Maar jullie hebben een compressor thuis? Dan zou ik me zo`n straalkitje aanschaffen en wat vogelzand....kan je zelf bezig!
Reply With Quote
  #8  
Old 20-07-2007, 15:32
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Ik heb het laatst weer opgepakt idd! Heb het nogal druk gehad met het afronden van mn afstudeerstage de afgelopen tijd, dus het heeft even stil gelegen.

Sjah, thuis stralen zou in principe geen probleem zijn, maar ik wil hem daarna gelijk gelast, in de primer en gespoten hebben. Ik ben bang dat als ik er thuis aan begin, het te veel gedoe is om het mooi netjes te krijgen.Het leek mij gewoon het mooiste om hem dan weg te brengen naar een toko die dit alles onder 1 dak heeft.
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #9  
Old 20-07-2007, 16:52
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

als je hem zelf straald,en je schaft een verf spuit aan voor 20 euro met nozzle 1.7 ofzo en je koopt bij een straal bedrijf 2 liter epoxy met harder en verdunner voor 30euro,en je haalt een blikkie lak dan kan je zelf al een heel eind komen.

het is zeker een hoop werk dat wel en je zult even 2 plekken moeten hebben waar je auto in kan (1 voor het stralen en 1 voor het spuiten)

hier in omgeving alkmaar weet ik ook een stuk of 3 straal bedrijven die auto's doen,en volgens mij doet 1 daarvan stralen,spuiten en lassen,het lassen weet ik alleen niet voor auto's ze doen hoofdzakelijk vrachtwagens en trailers, mocht je daar intresse in hebben mag je me altijd storen

Last edited by vwmk2driver : 20-07-2007 at 16:57.
Reply With Quote
  #10  
Old 21-07-2007, 10:03
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Dat is dus ook het grootste probleem: ik heb er zelf niet direct de ruimte voor.

vwmk2driver: Heb je een naam van die bedrijven?
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote
  #11  
Old 22-07-2007, 21:36
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

polywaard, in heerhugowaard doet volgens mij alle 3 dingen.maar is dus meer vrachtwagens gericht,
jeroen wiedijk uit alkmaar ( nog geen ervaring mee ) maar weet dat hij auto's doet,
http://www.classicrestorationsholland.nl/
en een link met diversen restauratie bedrijven.
http://www.superclassics.nl/restauratie.htm

het gelul vind ik altijd alleen dat er voor goed laswerk erg veel betaald moet worden, en dat is het ook zeker wel waard.

maar als je al 1200 euro moet gaan betalen voor een paar laswerkzaam heden die vakbekwamen opgelost worden, dan gaan de meeste al snel naar een goedkoperen die dan minder prof werk, en bijvoorbeeld plaatwerk delen over elkaar gaat zetten en dan lassen, wat eigenlijk uit den boze is bij een goede restauratie,daarom doe ik het meestal al zelf,

Last edited by vwmk2driver : 22-07-2007 at 21:46.
Reply With Quote
  #12  
Old 23-07-2007, 18:36
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Bedankt voor de link in elk geval!

Het meeste laswerk wil ik gewoon zelf voor het wegbrengen aan doen. Het werk wat niet direct in het zicht zit tenminste zoals dorpels, vloerplaten, reservewiel bak enz.
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E
- 1983 Golf C 1.3 rood
- 1983 Golf C 1.6D geel
- 1982 Jetta 1.3 legergroen

Last edited by Henk_Pigo : 23-07-2007 at 22:13.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum