#1
|
|||
|
|||
Vage shit
Zo heb nu iets vaags..
Heb een golf gti met 16v kr motor in gebouwd.. ding had wat problemen zoals nokkenas stond niet op tijd De ketting dus niet de distributie.. Nou nokkenassen op tijd gezet en driem ook opnieuw..Nieuwe koppaking erop ding dichtgebouwd Maar hij start nu helemaal niet meer Lijkt of ie geen compressie heeft want je hoort de motor geen druk maken.... Toch een paar kromme kleppen erin ???? |
#2
|
||||
|
||||
Ik neem aan dat je nieuwe kopbouten gebruikt hebt als je inderdaad een nieuwe koppaking hebt geplaatst. Of was het een kleppendekselpaking?
Maar startmotor draait rond, je krijgt een vonk? |
#3
|
|||
|
|||
Jah nieuwe kopbouwen ook hoezo.. Startmotor draait gewoon rond en heb gewoon vonk...
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
zijn rekbouten, eenmaal op het juiste moment aangedraait zit er geen rek meer in en zit je kop niet meer fatsoenlijk vast
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#5
|
|||
|
|||
Jah maar die bouten zitten wel goed vast hoor weet ik zeker ,
|
#6
|
|||
|
|||
Kan het aan afstelling liggen van driem Heb hem zo afgesteld..
Onderin krukaspoelie gelijk met pijltje op de kap en boven nokkenas streepje gelijk met de kop want had kleppen deksel eraf liggen ... |
#7
|
||||
|
||||
ik zou zeggen doe een compressie test en laat jezelf verassen.
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#8
|
|||
|
|||
tjah naja compressie heeft ie zowieso niet dat kan ik je nu wel vertellen
|
#9
|
||||
|
||||
Tsja dan kom je de kop eraf aan het halen.
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#10
|
|||
|
|||
Tjah naja ik ga morgen nog 1 keer alles goed op tijd zetten effe nalopen wilt dat niet lukken zal toch de kop er idd weer af moeten...
|
#11
|
||||
|
||||
ik zou toch eerst de compressie meten vooradat je hem eraf haalt.
Liep de motor toen je hem kocht?
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#12
|
|||
|
|||
Jah de motor liep maar niet goed,omdat die nokkenassen niet op tijd stonden nu ik ze op tijd heb gezet doet ie niks meer
|
#13
|
||||
|
||||
Kijk eens heel goed naar de inlaatnokkenas: zien de uiteinden er afgezaagd of afgeslepen uit? Zo ja dan is het een uitlaatnokkenas gemodificeerd naar inlaatokkenas (langere en verdere opening!). Deed ik vroeger ook altijd, een simpele tuningtruc. Echter kloppen de merktekens dan natuurlijk niet meer en moet je met ouderwets verstand de boel optijd zeteen.
Het zou me niet verbazen als daar jouw probleem zit!
__________________
Quote:
|
#14
|
|||
|
|||
Oke zal daar is naar kijken...Maar volgens mij waren ze nog goed .Ik heb nu alles op oude stand terug gezet En ook de stand hoe de nokkenassen stonden.Maar hij start nu gewoon helemaal niet meer hij heeft wel wat meer compressie maar ga straks effe compressie meten...
|
#15
|
||||
|
||||
Heeft niks te maken met goed zijn of niet, alleen of de uiteinden een afgezaagd uiterlijk hebben: de uitlaatnokkenas is langer (aan de ene zijde het nokkenaswiel, aan de andere zijde de ontsteking). Dat extra kun je afzagen, zodat de as past als inlaatnokkenas. Goedkope tuningtruc, maar zoals gezegd kun je dan niet meer op de merkpunten op de kettingwielen afgaan.
Een 16V motor is wel een interferentie motor, dus als de timing verkeerd staat kunnen kleppen en zuigers elkaar raken.
__________________
Quote:
|
#16
|
|||
|
|||
oke naja ik ga effe kleppendeksel los schroeven je hoort straks van me
|
#17
|
|||
|
|||
oke net eraf geschroefd en nu weet ik niet of die onderste nokkenas ook in die halfmaantje moet vallen orgineel of is die goed zo
|
#18
|
||||
|
||||
Zo is het goed, hij hoeft niet in dat half maantje te vallen.
De nokken staan zo goed als de motor in BDP staat, dit zou moeten kloppen (ze wijzen de goede kanten op). Is deze foto nou gemaakt met de nokkenassen gelijk gezet op de puntjes of in 'de oude stand'?
__________________
Quote:
|
#19
|
|||
|
|||
uhm Nou hij stond net dus weer in de oude stand maar wel met driem op tijd ...Scheelt ook maar iets minder als een halve tand dat die nokkenas niet goed staat
|
#20
|
||||
|
||||
Als je hem met de hand ronddraait, voel je dus geen compressie? Als je toch wat weerstand voelt (het liefst 4x ), dan heb je nog wel wat compressie en zou hij wel moeten lopen.
Het kan zijn dat je ontsteking niet goed staat nu...misschien dat even controleren? Dus alles op tijd zetten en dan de rotor van de ontsteking bij het puntje voor de eerste cilinder in BDP. |