|
|||
|
|||
velgen / steek / naaf ?????????
hoi. ik was aan het zoeken naar oldskool velgjes op marktplaats (voor de gein)
en toen dacht ik hee ik heb nog velgjes liggen onder een zeil ik ze opgezocht , zijn alfo romeo velgen lichtmetaal en helemaal dicht en vlak en dan langs de buitenrand van die ovale druppelvormige gaten waarvan het van de velg afloopt naar binnen en het binnenin zwart is. eigenlijk een heel tof model ik dacht dat ze 14"waren maar ze zijn 13" . nu was ik begonnen met schuren en de rand recht geschuurd (minimale beschadigingen) maar ik moet eerst afbijt halen dat gaat beter. het idee is ze te polijsten en dan met de pirelli banden die er om zitten onder de golf te doen . nu heb ik al 13" maar deze banden hebben een maat van 165/70 r13 nu is dat wel een hoge zijkant maar ik heb ze erbij gezet en het zag er veelbelovend uit ook zijn de wielkasten dan hopelijk iets meer gevuld zonder lager te gaan. nu zijn ze steek 4x98 et 39 naaf 58,6 vw golf + steek 4x100 et 45 naaf 57,1 nu weet ik dat ik het verschil in steek makkelijk kan opvangen met die bouten met schuifring en het naafgat met een ring dan blijft de et over dus zal er een spoorverbreder tussen moeten maar dat heb ik nu vaak ook al om de remschijven te "clearen" al met al kost het niets als werk en een ringetje wat bouten want die banden zijn echt als nieuw (pirelli's) dus lijkt het me wel wat . wat denken jullie met het verschil in steek en naaf en et is toch goed te doen? en...iets heel aparts wat ik nog nooit onder een vw heb gezien dat lijkt me ook wel tof en dan helemaal gepolijst dus geef je mening maar groeten richard |
|
|||
|
|||
het zijn trouwens velgen van speedline
dit is het beste fototje wat ik kon vinden (jaaaahaa nog steeds geen cam ) |
|
||||
|
||||
zaten die velgen niet origineel onder de 145 en 146????
als t die zijn zijn het hele leuke velgjes |
|
|||
|
|||
kan wel maar deze zijn van een alfa 33 imola versie
maar als ik ze voor de golf zet ziet het er echt dik uit ze lijken een heeel klein beetje op die teardrops velgen die je vaak ziet maar toch anders (heeft er wat van weg) en je kunt ze helemaal polijsten en is lekker vlak dus niet moeilijk word wel een projectje van ....pff is niet even 123 klaar zoiets lol eindelijk een goede foto (die van mij zijn wat meer aangetast ) Last edited by crazy richard : 28-05-2007 at 16:02. |
|
|||
|
|||
1 wiel helemaal geschuurd is superglad moet alleen diverse korrels halen nu om steeds met een kleinere korrel te schuren.
als de blanke lak en die laag verf (?) eraf is gaat het super met het schuurmachine omdat het lekker vlak is. de randen is wel een crime zeg leuke is dat er wat minimale stoepbeschadigingen zaten en ik heb heel bizar sterk schuurpapier (soort polyachtig) en die rand shuur je gewoon weer vlak scheelt weer af laten draaien. heb ze geschuurd bij de auto gehouden en staat aardig retro en past er echt tof bij zijn net teardrops maar dan in het klein of ze er echt onder komen weet ik nog niet ik heb een set nieuwe velgen op het oog maar dat word toch nog even wachten maar in ieder geval goede oefening in het polijsten ga ze wel zo en zo een keer passen |
|
||||
|
||||
Het verschil in naafgatdiameter dien je op te vullen met een goed passende vulring.
Het ET verschil heeft niets te maken met het vrijlopen van remklauwen of dergelijke, slechts het model velg. Overigens: hoe lager de ET hoe verder het wiel naar buiten staat.
|
||||
|
||||
Leuke wielen, dat wel! Maar of ze staan onder 'n golf 1 weet ik nog niet...
|
|||
|
|||
Quote:
een beetje dat teardrop velgen idee alleen veel kleiner |
|
|||
|
|||
oke foto's van mijn gsm
1 ben ik een aardig stuk me op weg dit is het resultaat tot nu toe voor : nu/na |
|
||||
|
||||
Zo dat is al een aardig verschil, maar is het niet makkelijker om even de bandjes eraf te halen? Dan kun je ook goed de rand polijsten.
|
|
|||
|
|||
ach die rand zie je niet bij de band
en ook al kan ik de velgen gebruiken voor bv keuringsmodus voornaamste is oefening in het polijsten grts richard |